Honduras Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Noen som vet om det finnes noen gamle Mini-12'ere eller 2.4mR båter rundt omkring det går ann å overta for en rimelig båtpenge? Ser at det er ett miljø for 2.4mR seiling. Som med all konkuranse-seiling antar jeg man bør ha oppegående og oppgradert utstyr for å konkurrere. Det jeg kunne tenke meg var en litt eldre båt som er ute av konkurranse, men som kan brukes av meg og ungene for å seile litt på hytta. Noen som har tips om hvor man skal lete. Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Honduras Posted February 1, 2009 Author Share Posted February 1, 2009 Ingen??Hvor er disse seilbåtfolka når du trenger dem... Noen som har erfaring med å seile dem i det hele tatt?Er de egnet som en artig dagseiler, eller bør man heller satse på en killing, BB11 e.l. Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Zhik Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Herbern Marina på Aker brygge har et 2,4m miljø. Hvis du er på jakt etter en enkel og morsom seilbåt til hyttebruk, vet jeg ikke om jeg vil anbefale en gammel 2,4m. Det er avgjort en enmannsbåt, og det er mye "mekk". Sats heller på en Tokrona, den passer for en voksen og 2-3 barn. Lite vedlkehold, lett å trekke opp med tralle og mulighet for mye seilmorro. Quote www.SailTuv.no Link to post
Mulligan Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Tilsalgs. Ser ut som om TS selger to av sine båter. Dette er vel ingen kosebåt. Det er reinhekla racere. Dessuten er mange av dem tilpasset forskjellige handicap. Quote Link to post
Honduras Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 Det som er fasinerende med 2.4 er at det ser ut som en seilbåt, ikke jolle. Tvåkrona ser ut som ei jolle. Sikkert morsom å seile, men den vekker ingen "dypere" følelser i meg sånn sett. Synes Kutteren (lillesøster til Knarren) er noe av det vakreste som finnes av dagseilere, men de er i overkant store. I tillegg er det rene trebåter. Ikke noe galt med det, jeg bare har ikke tid og plass til det nå.... Noen som har seilt 2.4 ? Hvordan er fart osv sammenlignet med f.eks en killing eller en tvåkrona.. Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts