Jump to content

Video: Se Tine IV


ter-av

Recommended Posts

Vi har besøkt Tine IV med videokamera i Horten gjestehavn - og avlegger her en liten rapport:

 

http://web.me.com/terjeavner/Websted_/Blog...Se_Tine_IV.html

 

Vi gjør klar over at det kreves QuickTime for å se filmen. Det er en ganske stor fil, så ha tålmodighet! :yesnod:

 

Mange av dere har nok allerede QT, - dere andre kan laste den ned gratis her.

 

http://www.apple.com/no/downloads/

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Vi gjør klar over at det kreves QuickTime for å se filmen.

Joda, QuickTime er på plass selv om jeg skjelden bruker den. Men er det ikke mulig med et valg for "Se filmen i fullskjerm"?

Ellers var det herlig å se at både Runo og "økosjefen" var fornøyd!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

For en flott båt :flag: og takk til Runo og økosjefen for at dere for at dere deler gleden over nybåten med oss her på baatplassen og takk til ter-av for "teknisk bistand" dette var virkelig et eksempel til etterfølgelse.

 

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Jeg må jo nesten få lov til å takke jeg også da , for en flott jobb av ter-av .Men må si det kom litt brått på , var vel ikke helt våkene kansje etter krympinga igår .Men pytt pytt , såpass må man da klare . Da det kom som sagt litt brått på dette , så glømte jeg jo det viktigste av alt i filmen .Nemelig å takke alle på Baatplassen.no for en fantastik hjelp og ikke minst , en kjempe takk til dem som hentet å kjørte oss hit å dit .Bare sånn kort for å nevne noen som sto på ekstra mye for oss , Svenning -Håp-Solungen-Kornelius- og Flid som ringte stort sett et par ganger daglig for å høre at vi klarte oss bra der vi var .Så nok en gang tusen tusen takk til alle sammen ,det var knall .Dette har vært helt rått , så nå er det bare å nyte dette å kose seg med båten. Det lille som skal gjøres kan vente ,dette er er gøy og kan anbefales på det sterkeste .

 

:flag: Hilsen oss på Tine IV :flag:

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Kan bekrefte det Runo sier; det kom litt brått på ham. Men det var hensikten - å gjøre det litt "live" :yesnod:

 

Vi ligger i havna rett foran Tine IV ( og noen av dere kjente kanskje igjen Tine III som ligger rett bak?) og redigerte snutten ombord.

 

En spør tidlig i denne tråden hvilken type Princess Tone og Runo har kjøpt, og det er altså en Princess 33.

 

Om noen fortsatt lurer på om det er interesse her for Tine IV - vel, i løpet av kort tid en lørdag kveld er det godt over 500 som har lastet ned videosnutten fra MorMajor-bloggen! :yesnod: :yesnod:

 

ter-av

Redigert av ter-av (see edit history)

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

En finfin film, men et lite spørsmål til ter-av: Hadde det ikke vært like greit å legge ut filmen på youtube eller tilsvarende?

 

Joda, kunne forsåvidt det - men jeg foretrekker å legge film på eget domene (hjemmeside og blogg). Føler at jeg har mer kontroll over det da, og det er fullstendig ikke-kommersielt.

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg ikke ekspert på dette, men hva med å legge den ut i et format som kan avspiller med Windows Media Player? Det har vel de fleste av oss på PC'n? Men angående QuickTime, hvor setter en for hvilke format den skal være default?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei Lars H - da pc´en min knela for et år siden gikk jeg over til Mac. På hjemmesiden vår ligger de fleste videosnuttene i Windows-format. Nå redigerer jeg i iMovie og jeg har dessverre ikke noe konverteringsprogram. Filmene på bloggen ligger derfor i QT-format. Om det ene er noe bedre enn det andre har jeg ingen sterke meninger om, men QT er jo svært utbredt hos pc-brukere også.

 

Da du lastet inn QT fikk du nok et spørsmåk om default, men det er nok også mulig å endre eventuelle innstillinger i kontrollpanelet. Får ikke sjekket det i og med at jeg ikke har pc nå.

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Flott reportasje ter-av. Ikke vanskelig å se at du har en journalist-spire i magen(artige kronikker i Båtmagasinet også forresten).

 

Ja, Gratulerer masse med utrolig mye og veldholdt båt Runo og Tone. Det har vært artig å følge tråden fra salg til kjøp av ny :cheers:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...