ter-av Startet 31.Januar.2009 Del på Facebook Startet 31.Januar.2009 Vi har besøkt Tine IV med videokamera i Horten gjestehavn - og avlegger her en liten rapport: http://web.me.com/terjeavner/Websted_/Blog...Se_Tine_IV.html Vi gjør klar over at det kreves QuickTime for å se filmen. Det er en ganske stor fil, så ha tålmodighet! Mange av dere har nok allerede QT, - dere andre kan laste den ned gratis her. http://www.apple.com/no/downloads/ mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
roaldbj Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Flott film - neste episode håper jeg inkluderer omvisning i motorrommet...... Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Artig film! Jeg har dessverre ikke fulgt med på dette henteprosjektet. Hva slags Princess er dette? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Dette var profft ter-av. En flott båt med fornøyde eiere. Hva mer kan en ønske seg. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
JanS/EIR Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Takker for omvisningen i TineIV. Du er reine proffen med cam og mic, ter-av! Til lykke på alle hav med denne stasbåten, Runo og Økosjef! Det var fint å få følge dere i gjennom hele prosessen. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Ulv I Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Ja, dette var bra :D Takk for omvisningen. :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
microship Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Morro! Gratulerer igjen med fin båt, og takk for fin video. Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Compromise Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Veldig moro å få en omvisning i en av Norges mest omtalte båter Båten ser jo veldig flott og velholdt ut, og det blir nok ennå bedre når Runo blir "varm i trøya". Gratulerer så mye! Sitér dette innlegget /per Link to post
Lars H. Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Vi gjør klar over at det kreves QuickTime for å se filmen. Joda, QuickTime er på plass selv om jeg skjelden bruker den. Men er det ikke mulig med et valg for "Se filmen i fullskjerm"? Ellers var det herlig å se at både Runo og "økosjefen" var fornøyd! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
mor Amica Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 For en flott båt og takk til Runo og økosjefen for at dere for at dere deler gleden over nybåten med oss her på baatplassen og takk til ter-av for "teknisk bistand" dette var virkelig et eksempel til etterfølgelse. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Tine IV Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Jeg må jo nesten få lov til å takke jeg også da , for en flott jobb av ter-av .Men må si det kom litt brått på , var vel ikke helt våkene kansje etter krympinga igår .Men pytt pytt , såpass må man da klare . Da det kom som sagt litt brått på dette , så glømte jeg jo det viktigste av alt i filmen .Nemelig å takke alle på Baatplassen.no for en fantastik hjelp og ikke minst , en kjempe takk til dem som hentet å kjørte oss hit å dit .Bare sånn kort for å nevne noen som sto på ekstra mye for oss , Svenning -Håp-Solungen-Kornelius- og Flid som ringte stort sett et par ganger daglig for å høre at vi klarte oss bra der vi var .Så nok en gang tusen tusen takk til alle sammen ,det var knall .Dette har vært helt rått , så nå er det bare å nyte dette å kose seg med båten. Det lille som skal gjøres kan vente ,dette er er gøy og kan anbefales på det sterkeste . Hilsen oss på Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
sap_2000 Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Takk for en fin og informativ video om om Tine IV, ter-av! Gratulerer så mye med ny båt til Runo og Tone Ser ut som dere har fått dere et nydelig eksemplar med mye og moderne utstyr Slit 'an med helsa Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
beauty of aqua Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 runo var jo en artig type var sikker på at han skulle kaste deg ut når du spaserte inn i lugaren Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
ter-av Svart 31.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 (redigert) Kan bekrefte det Runo sier; det kom litt brått på ham. Men det var hensikten - å gjøre det litt "live" Vi ligger i havna rett foran Tine IV ( og noen av dere kjente kanskje igjen Tine III som ligger rett bak?) og redigerte snutten ombord. En spør tidlig i denne tråden hvilken type Princess Tone og Runo har kjøpt, og det er altså en Princess 33. Om noen fortsatt lurer på om det er interesse her for Tine IV - vel, i løpet av kort tid en lørdag kveld er det godt over 500 som har lastet ned videosnutten fra MorMajor-bloggen! :yesnod: ter-av Redigert 31.Januar.2009 av ter-av (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Mjøsfarer Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 En finfin film, men et lite spørsmål til ter-av: Hadde det ikke vært like greit å legge ut filmen på youtube eller tilsvarende? Å måtte legge inn plugin er så veldig 2005 Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 31.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 En finfin film, men et lite spørsmål til ter-av: Hadde det ikke vært like greit å legge ut filmen på youtube eller tilsvarende? Joda, kunne forsåvidt det - men jeg foretrekker å legge film på eget domene (hjemmeside og blogg). Føler at jeg har mer kontroll over det da, og det er fullstendig ikke-kommersielt. ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Lars H. Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Nå er jeg ikke ekspert på dette, men hva med å legge den ut i et format som kan avspiller med Windows Media Player? Det har vel de fleste av oss på PC'n? Men angående QuickTime, hvor setter en for hvilke format den skal være default? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ter-av Svart 31.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Hei Lars H - da pc´en min knela for et år siden gikk jeg over til Mac. På hjemmesiden vår ligger de fleste videosnuttene i Windows-format. Nå redigerer jeg i iMovie og jeg har dessverre ikke noe konverteringsprogram. Filmene på bloggen ligger derfor i QT-format. Om det ene er noe bedre enn det andre har jeg ingen sterke meninger om, men QT er jo svært utbredt hos pc-brukere også. Da du lastet inn QT fikk du nok et spørsmåk om default, men det er nok også mulig å endre eventuelle innstillinger i kontrollpanelet. Får ikke sjekket det i og med at jeg ikke har pc nå. ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Bøljan Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Takk for en fin video snutt Kjempe...alt sammen Kos dere en masse nå Sitér dette innlegget Link to post
Aloha II Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 (redigert) Men angående QuickTime, hvor setter en for hvilke format den skal være default? Lars H. Høyreklikk på video'n og velg plugininstillinger,deretter filtyper. Gratulerer med ny båt forresten, Tine lV. Redigert 1.Februar.2009 av Aloha II (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Henrik Nygaard Link to post
Arvid_A Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Godt gjennomført "hjemme hos"-reportasje, "ter-av"! - og gratulasjoner til rederparet på "Tine IV"! Flott skute, som synes å være en både romslig, praktisk og velholdt! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Gratulerer så mye med ny båt!! Kjekt å se det gode miljøet her inne på plassen med folk hjelper til når det trengs! Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Ser ut til og være en knall båt Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Gratulerer så mye med ny båt!! Kjekt å se det gode miljøet her inne på plassen med folk hjelper til når det trengs! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
VannTro Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Flott reportasje ter-av. Ikke vanskelig å se at du har en journalist-spire i magen(artige kronikker i Båtmagasinet også forresten). Ja, Gratulerer masse med utrolig mye og veldholdt båt Runo og Tone. Det har vært artig å følge tråden fra salg til kjøp av ny Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.