Jump to content

Koenigseggs ønsker å bygge raskeste båt


Pelle Parafin

Recommended Posts

Det er enkelt å drodle med spektakulære designskisser og alternative drivstoffer (på papiret) Værre er det når det kommer til stykket og planene skal realiseres.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Har jobbet hos Ekerdesign tidligere å hvis noen klarer å få det til er det gjengen der.

Men regner ikke med at det er siste utkast til båt det der. ser litt komisk ut :giggle:

Det neste blir vel at han skal lage raskeste fly.

Først Var det jo verdens raskeste barnevogn

Så var det værdens råeste prosjektor

Så var det Norges råeste båt. Hydrolift S-24RR

Så var det værdens råeste bil Koenigsegg ccxr

så var det værdens kjappeste motorsykkel

Gleder med til fortsettelsen.

Link to post
Share on other sites

Både Hr Königsegg og Hr Eker har en tendens til å se langsiktig på ting - og ikke minst nå en hel del av målene de setter.

Ta en kikk på siste Koenigsegg i klarlakkert karbon - de har en viss erfaring med støpeteknikk

Designen på båten er ganske så lik bilene deres.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er vel bare jeg som har gammeldags tankegang da.. hadde jeg hatt pengene å bruke hadde jeg kjøpt en båt med Maritime tradisjoner supert materialvalg og håndverk, sjøeegenskapene og sikkerheten satt i fokus, + at båten skulle kunne brukes hele året, kraftig pålitelig lavturtalls diesel motor med lang rekkevidde..

 

for all del kjøp Kønigsegg båter og ha det riktig kos på sjøen med dem!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Er vel bare jeg som har gammeldags tankegang da.. hadde jeg hatt pengene å bruke hadde jeg kjøpt en båt med Maritime tradisjoner supert materialvalg og håndverk, sjøeegenskapene og sikkerheten satt i fokus, + at båten skulle kunne brukes hele året, kraftig pålitelig lavturtalls diesel motor med lang rekkevidde..

 

for all del kjøp Kønigsegg båter og ha det riktig kos på sjøen med dem!

Hvis du hadde hatt så mye penger at du ikke hadde KLART og bruke en brøkdel av dem en gang kan det hende du hadde kjøpt en slik i tilleg...

 

Med mindre du er en skikkelig kjedelig tørrpinn da :P

Redigert av johnson (see edit history)

Navn: Erlend

Sted: Bergen

Båt: Viksund with 320 rider

Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...