moosewine Startet 5.Februar.2009 Del på Facebook Startet 5.Februar.2009 Vi seilte et par uker på den nydelige svenskekysten i sommer fra Gøteborg og nordover. Det som slo meg var at jo nærmere Norge vi kom så ble det vanskeligere å finne plass i gjestehavnene. Fjellbacka, Grebbestad, Strømstad var overfyllte i motsettning til Smøgen, Kjerringøen, Marstrand.... Er det slik at de fleste østfoldinger liker seg i nærheten av hjemmet sitt eller er jeg helt på bærtur? Sitér dette innlegget . Link to post
Bitteliten Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Gjenomsnitlig brukes en motor i motorbåter ca 50 timer i sesongen. Man kommer ikke så langt da Vi pleier å skynde oss til nedenfor Tanumstrand. Blir bedre da. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Nja, vi logget 160 timer motortid i 2008. I løpet av sesongen var vi vel 2-3 ganger i Koster området og 4-5 ganger rundt Grebbestad - Hamburgsund. I sommerferien kom vi oss over til Danmark, tilbake via Gullholmen og igjen oppover Svenskekysten. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 (redigert) Vi seilte et par uker på den nydelige svenskekysten i sommer fra Gøteborg og nordover. Det som slo meg var at jo nærmere Norge vi kom så ble det vanskeligere å finne plass i gjestehavnene. Fjellbacka, Grebbestad, Strømstad var overfyllte i motsettning til Smøgen, Kjerringøen, Marstrand.... Eftersom jeg bor i "El Paradaiso" så valger jeg bort Bohuslän på ferien.......drar hellre til Danmark,Tyskland,Polen..... sällan problem att få plass i havner der.....eftersom mange av dom......oxo drar til Bohuslän tycker Bohuslän er finest i begynnelsen på hösten hur mange motortimer har jeg ingen aning om................. Redigert 5.Februar.2009 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
moosewine Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Du bor virkelig i paradis Gunga, vi får prøve å treffes til sommeren, tenker det blir tur i slutten av juli til et stykke ut i august.... Sitér dette innlegget . Link to post
Fru Jacobsen Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 For mange er det vel ikke viktigst hvor langt man kommer i løpet av en sesong eller en ferie, Østfoldingene har jo selv en kjempeflott skjærgård. Dessuten kommer man ikke nærmere vannet ved flere gangtimer ;-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
moosewine Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 .......drar hellre til Danmark,Tyskland,Polen..... Og så er det vel billig der... Sitér dette innlegget . Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 det håller att du kommer over Svinesundsbrua(sörover!)......så er allt billigare Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
baatsman Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 det håller att du kommer over Svinesundsbrua(sörover!). For meg er det best å seile under brua. Dritt å dra båten over brua med kran. Ellers enig att Gunga bor i Eldorado, men han treffes lettest i Lysekil Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 jepp den ferien fikk jag igenom med Adm...att vi skulle gå Sörlandet....dröjer vel 15 år til neste gang Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
fem@il Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 jo nærmere Norge vi kom så ble det vanskeligere å finne plass i gjestehavnene. Fjellbacka, Grebbestad, Strømstad var overfyllte i motsettning til Smøgen, Kjerringøen, Marstrand.... Er det slik at de fleste østfoldinger liker seg i nærheten av hjemmet sitt eller er jeg helt på bærtur? Må jo nødvendigvis innom eller forbi de nevnete plasser for å komme oss sydover og seinere hjemover da Forøverig tror jeg de nevnte havner mest er overfyllt av andre enn østfoldinger i ferietiden Vi har i utgangspunktet en fantastisk stor/fin skjærgård som "hjemmeområde",inkl.de svenske plassene som nevnes,så de fleste søker nok andre opplevelser i ferien. mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Kommer en syd for Lysekil og nedover mot Göteborg begynner det å hjelpe. Da er det slutt på alle fra Østfold på Harrytur! Men på hjemturen i slutten av august er det "levelig" også i havnene nord for Lysekil. Var jeg slem nå? Lars H. (Akershus) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 For mange er det vel ikke viktigst hvor langt man kommer i løpet av en sesong eller en ferie, Full enighet med Kingsea der. Ikke viktigst å komme langt avgårde. For de som ferierer i fellesferien skjønner jeg ønske om å komme nedenfor Lysekil f.eks. Da roer kaoset seg noe ned. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Superkul Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 vi har jo perler rett utafor stuedøra men smøgen og sotakanal etc er perle da Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Xlnt Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Vi valgte å ta en runde fra Fredrikstad ned til Kristiansand, over til Hirtshals, over til Gøteborg og opp til Fredrikstad igjen i fjord og det fristet til gjentagelse men må si at helgeturene faller seg til maks grebbestad da det blir fort dyrt å betale for all den fuelen som går med hver helg. Som oftest drar vi ikke lengre en ca 30 min fra havna vår. Hvaler har jo pærler på en snor av uthavner. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
bert Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Helt, enig med Astor og Kingsea behøver ikke dra langt både øst-vestfold kysten har masse perler.bare man er i båt er det bra.. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 (redigert) helt enig jeg og Redigert 5.Februar.2009 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Roger jo Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Helt, enig med Astor og Kingsea behøver ikke dra langt både øst-vestfold kysten har masse perler.bare man er i båt er det bra.. For ikke å snakke om kysten Helgeroa til Portør her fins det 100 vis av perler. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
fem@il Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Kommer en syd for Lysekil og nedover mot Göteborg begynner det å hjelpe. Da er det slutt på alle fra Østfold på Harrytur! :Lars H. (Akershus) Det er nok andre enn Østfoldinger som er på "Harrytur" på svenskekysten/sørlandskysten i sommerferien. Da kommer de fra "indre andedam" som plutselig er i "åpen sjø",og eier alt mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Vi forvilla oss i i "fredagshølet" en helg, det er ikke tvil hvor øsfollingene drar på tur. Og for og si det sånn, de ønsket heller ikke at andre kom dit, det var vist "faste" plasser der, ble vi fortalt. Stedet var flott med det var ikke båtfolket. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Vi legger oss fort til vaner og havner på samme plassen hver eneste helg. "Settingen" på stedet er vel avgjørende for at man vil trives. Møter man folk man trives i fellesskap med blir det ofte et vennskap ut av det. Dette går på bekostning av å forske ut nye steder. Slik er det bare. Her vi bor og har båten finnes det et stort antall trivlige plasser bare 15 minutters gange fra hjemmehavna. Og hvert år sier vi at vi vil prøve å gå litt rundt for å se på nye steder. Og det gjør vi en gang i blant. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Superkul Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 hvis di sa at dem var fra østfold lyvde di Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
nimbuster Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Skjønner jo at generaliserer her fem@il, men ikke hvorfor? Har du dårlig selvbilde kanskje? Eller er det slik å forstå at du som østfolding ser på deg selv som mer båtvant, men som eier ingenting....og er bedre på sjømannsakp enn båteiere fra Oslo og Akershus? Jeg visste faktisk ikke at en østfolding så på de fra den "indre andedam" som de som drar på Harrytur på sørlandskysten...??? Ellers var det hele kanskje et forsøk på en dårlig spøk? I så tilfelle nådde den ikke helt frem... Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 (redigert) Lyngholmen; Flatskjærene, Fredagshølet og Papper......Øsfoldingene har kvalitetstid fra første uthavn........(i motsetning til oslofolk som må ut den laaaaaange og kjedelige strekningen Drøbak - Son før de kommer i feriemodus.) Mye snakk om Sverige, men det må da være fristende for østfoldingene å ta en tur over til Bolærne og Tjømeogså ?? Redigert 5.Februar.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 (redigert) Til Skage: Dersom du igjen ankommer Fredagshølet, så ikke bry deg om evt. kommentarer fra "de faste østfoldingene" der. Du legger til der det passer deg. Hvis enkelte av dem ikke er "vennligsinnede", så rett og slett overse dem. Det er egentlig ikke vanskelig...de innser snart at dette må de bare finne seg i enten de vil eller ikke. På den annen side skal det mye til å treffe de som oppfører seg slik tror jeg, for det går lenge mellom hver gang jeg aner "fiendligheten" Dersom jeg møter dem på deres nivå, går alt så mye bedre. Redigert 5.Februar.2009 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.