Jump to content

Folkeskikk i havner


Union

Recommended Posts

Tine IV, jeg syns det er fint at du tar opp dette! :cheers:

Jeg har aldri vært og "prøvd meg" verken ved brygga innerst i Sandspollen eller ved Kommersøya, så jeg har ingen selvopplevde slike hendelser med akkurat disse stedene. Jeg tenker imidlertid slik at dersom noen opplever det som at de ikke er velkommen til å legge til på disse bryggene, så må det være et eller annet som gjør at de føler det slik. Det trenger ikke nødvendigvis være bare noe de innbiller seg. Det at du tar det opp kan derfor bidra til at de ”faste” bryggegjestene på disse stedene i hvert fall tenker litt igjennom oppførselen sin med tanke på dette.

Link to post
Share on other sites

hehe

Så det gjelder i grunnen bare den kvinnlige delen av besetningen :lol::lol:

 

Spøk til alvor,

Det er vel en to-veis sak

de på brygga ser ut med litt smale øyer og lurer på om det er en de kjenner,

for"de" hadde jo en slik båt. også går praten om det er dem osv.

 

Personene i den ankomne båten tolker dette muligens som at de er negative til ny ankomenes nærvær...

 

kan ligge litt her også.

 

Til Tine IV sitt forsvar kan det jo sies at for egen del som oppvokst i Sande,

har det på folkemune blitt sagt at Grisebukta er for Drammensfolk og at de er sære.

Men vet at det i de senere år har kommet til folk fra andre steder der også,

t.o.m fra Sande.

 

Men det er "faste" båter som ligger der, ser jo det ved utfart og infart i helgene.

 

Men om de er hyggelige de som er der... Vet ikke, har aldri lagt til i Grisebukta....

Men de er sikkert OK, som alle andre når du blir kjent med de

Link to post
Share on other sites

Jøss, det er visst mye jeg ikke får med meg på fjorden. :confused:

 

Kommersøya, dere snakker om den utenfor Sande i Vestfold? Jeg hadde seilbåt på Tofte t.o.m. 2000 sesongen og var veldig ofte på denne øya i helgene, både på flytebrygga og den store nærmest Sande. Har aldri opplevd noen "faste" som ikke var hyggelige der eller som holdt av plass e.l.,

 

Jeg var der både som eneste båt med familien og sammen med andre, både seil og motor.

 

Hmpf, må visst jobbe mer med noen sosiale antenner. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...