frank_berger Startet 20.Februar.2009 Del på Facebook Startet 20.Februar.2009 Disse bildene tok jeg for 27 år siden da jeg var på tur fra Oslo til Sverige. Mener dette er på yttersiden av Hvaler,men er ikke sikker. Bildene er tatt i vær sin rettning over bukta vi lå i. Mener også at vi ligger i le mot sønnavinden. Glem den stygge båten jeg hadde Sitér dette innlegget Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
kællen Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 Båten ser tøff ut den. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 21.Februar.2009 Del på Facebook Svart 21.Februar.2009 Jeg kjenner ikke igjen plassen, men det ser ut til å være stenbrudd-rester på land på det ene bildet (der man ser to hvite båter utapå hverandre). På utsiden er det vel ikke så mange steder det kan ha vært stenbrudd. En stolpe står det der, også. Kilene på Vesterøy er jeg ikke kjent i, men det kan ha vært der, eller kanskje i Onsøy-skjærgården. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
bert Svart 21.Februar.2009 Del på Facebook Svart 21.Februar.2009 Syns, at det nederste lingner seilø føre Fredagshølet , men den andre tja er jo ikke sikkert de stenene er der i dag .. Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 21.Februar.2009 Del på Facebook Svart 21.Februar.2009 N/Ø på Kirkøy ? Der er det et gammelt stenbrudd Sitér dette innlegget Link to post
LarX Svart 22.Februar.2009 Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 det første som slo meg var Viksfjord (Larvik). Fikk over meg den følelsen man får når man ser fram mot sommeren. Forøvrig en av de flotteste fjordene jeg vet om. Sitér dette innlegget Link to post
frank_berger Svart 2.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Løfter denne i håp om at flere får se tråden. Kan jo hende at noen her kan kjenne igjen stedet. Hvike plasser er det tatt ut sten på Hvaler? Mvh.Frank Sitér dette innlegget Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
bert Svart 18.Mars.2009 Del på Facebook Svart 18.Mars.2009 Hei , rart ingen vet hvor dette er ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Mars.2009 Del på Facebook Svart 18.Mars.2009 Kan bildene være fra Akerø der det er et gammelt fort? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Wandalen Svart 19.Mars.2009 Del på Facebook Svart 19.Mars.2009 Dette minner mistenkelig om Råholmen på sydsiden av Kråkrøy. Ligger mellom Hvaler og Kråkerøy. Jeg er i området med sjarken nesten hver helg og drar mine tomme torsketeiner. Jeg skal prøve og ta et bilde av samme plassen til helgen (Søndag) dersom det blir sjøvær. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 19.Mars.2009 Del på Facebook Svart 19.Mars.2009 Glem den stygge båten jeg hadde Stygg båt.... ??? Dette er jo en perle Sitér dette innlegget Link to post
lita Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 'frank_berger' innlegg 1 er det ingen hjelp å få fra lokalkjente folk av de bildene du har lagt ut ? Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 Kan dette være fra i sundet mellom Store og Lille Hui i Tønsbergskjærgården, tatt mot Øst??? Ser en stolpe i bakgrunnen som muligens "tilhører" Kaldnesmila??? Sitér dette innlegget Link to post
frank_berger Svart 1.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2009 Kan bildene være fra Akerø der det er et gammelt fort? Lars H. Det kan jo hende det er der Lars,men jeg kan ikke huske fortet. Tror ikke det er noen sånn lun bukt der heller. Sitér dette innlegget Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
bert Svart 19.Januar.2012 Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 Hei,prøver å dra opp denne , fortsatt ingen som kjenner seg igjen,,, Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 19.Januar.2012 Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 det har vært stenbrudd mange steder på Hvaler, så det er nesten ikke råd å basere seg på "der det var et stenbrudd". NØ på Kirkeøy (og de andre øyene) er det mere skog. Etter lyset og det helt trefrie svaberget å dømme er dette heller sørpå, med sør mot venstre på bildet med de to hvite båtene. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
jandrea Svart 19.Januar.2012 Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 Det ser ut som om det er på Arisholmen. Det som lokale kaller for kjøkkenbukta. Rett til venstre (syd) for stolpen er det en rød lykt. Har tatt noen tonn med hvitting i den bukta i oppveksten. Den haugen med Stein og annet er ikke rester av steinbrudd. Ser mere ut som byggematerialer når man forstørret litt. Arisholmen ligger syd for kråkerøy litt utenfor tangen der hvalerfergen gikk før fastlandsveien kom. Tror jeg. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
StåleK Svart 19.Januar.2012 Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 Enig med Salt -JanP. Det er tatt ut stein svært mange steder på Hvaler, så det er vanskelig å lokalisere bildene utifra hvor det er tatt ut stein. Synes heller ikke det ligner på Akerøya. Synes heller at det nederste bildet ligner på østsiden av Fløyiholmen, men der kan jeg ihvertfall ikke huske at det ligger noe hogd stein. Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 19.Januar.2012 Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 (redigert) Det ser ut som om det er på Arisholmen. Det som lokale kaller for kjøkkenbukta. Rett til venstre (syd) for stolpen er det en rød lykt. Tror pinadø du er inne på noe her. Jeg lurer kanske litt på kjærlighetsholmen som ligger noen hundre meter unna, i og med at det virker som det er litt høyde på den. Men, stoplen der husker jeg ikke fra forutnevnte, så dermed er Arisholmen ganske interessant. Spennende tråd a gitt!! Redigert 19.Januar.2012 av Lovart låring (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
jandrea Svart 20.Januar.2012 Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 Arisholmer ligger jo slik til at Salt-JanP kan se det fra veien når han tar en tur til byen. Kanskje også få tatt et bilde eller to for å få bekreftet det. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Salt Svart 20.Januar.2012 Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 avstanden fra hovedvegen er litt for lang til at det blir gjenkjennbart, men vi får se - kanskje noen som ferdes den vegen på havet (Kjøkøysund-Lera) kan ta bilde på nærmere hold. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Captain Chaos Svart 20.Januar.2012 Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 (redigert) Ganske sikker på at dette er Råholmen. Øst for Lera, Hvaler. Redigert 20.Januar.2012 av Captain Chaos (see edit history) Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Marida Svart 20.Januar.2012 Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 På Klovholmen i samme området tok vel tyskerne ut stein under krigen. I sundet på innsiden der får det ikke blitt bølger heller. Sitér dette innlegget Link to post
smygen Svart 20.Januar.2012 Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering. Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg. Disse bildene tok jeg for 27 år siden da jeg var på tur fra Oslo til Sverige.Mener dette er på yttersiden av Hvaler,men er ikke sikker.Bildene er tatt i vær sin rettning over bukta vi lå i.Mener også at vi ligger i le mot sønnavinden.Glem den stygge båten jeg hadde Jeg lurer på om dette kan være vestenfor storesand, rett før man kommer til et stort stenkors. Bare en antakelse, men før eller siden er det vel noen som kjenner seg helt igjen vel? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Januar.2012 Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 Nei, det er nok ikke det. Du tenker på Røsshue. Hvis man ser på svaberget i vannkanten ser man at det ikke er utasjærs. Det er ikke tang og rur i vannkanten som tyder på brakt elvevann. Det er et sted ganske langt opp mot elveutløpet, så kråkerøyholmene passer bra Onsøylandet er også utelukket av denne grunn. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.