Jump to content

Hvor på Østfoldkysten er disse bildene tatt? Hvaler?


frank_berger

Recommended Posts

Arisholmer ligger jo slik til at Salt-JanP kan se det fra veien når han tar en tur til byen. Kanskje også få tatt et bilde eller to for å få bekreftet det.

 

Dette bildet er tatt i dag:

 

img_1169__kopi.jpg

 

Ikke så lett å se noe særlig, det var litt mørkt når jeg var på vei hjem fra jobb...

Link to post
Share on other sites

Stemmer.

 

Legger ved et bilde som er litt mer zoomet inn

 

arisholmen.jpg

 

Tangen ligger til høyre (utenfor bildet) og Viker i Onsøy (tror jeg det må være) skimtes til venstre i bildet.

 

Tipper de befant seg i Kråkerøyholmene til venstre i bildet :smiley:

Link to post
Share on other sites

Riktig. Og du kan se kjøkkenvinduet fra vannet i bukta, altså kjøkkenbukta. Det første bildet er tatt til venstre for huset langs en odds som stikker sørover, skjærer utenfor båtene stemmer også. Det andre bildet er satt rett nordover mot oddsen som går mot hvalerveien.

Redigert av jandrea (see edit history)

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

Utrolig morsomt at denne tråden ble løftet igjen.Siste innlegg var fra april i 2009,og jeg hadde mistet håpet om og finne ut hvor dette var tatt.Nå er det 30 år siden jeg var der til sommeren.Og det er veldig morro og se at folk engaskjerer seg så mye.Dere er helt utrolig til og kjenne dere igjen.Når dere nevnte Arisholmen,tenkte jeg at der kunne det ikke være.Men når dere nevner at skjæret på bildet kan stemme med Arisholmen, (hadde ikke tenkt over at det var et skjær på bilde ) så ble jeg interesert.Har vært på Arisholmen noen ganger de siste årene etter at vi flyttet til Viker,og jeg kjenner til skjæret.Jeg har funnet fram flere bilder fra samme bukta,og jeg tror jaggu dere har rett.Prøver og legge ut bilder i morgen. :flag_bp:

Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær.

Link to post
Share on other sites

Bare hyggelig å være til hjelp. Har mere eller mindre vokst opp på en av hyttene helt til høyre på bilde til Komodo, og jeg og broren min tilbrakte maaaange timer i uka på jakt etter hvitting rundt Arisholmen. Kjøkkenbukta var et av de beste stedene på 60og70 tallet. Fatter var så glad i hvitting at han sa at vi kunne fiske så mye vi ville. Men pipa fikk en annen lyd da vi en kveld kom hjem med 160 syk og han ble stående å renske til kl. 0200 om natta. Hvitting på Richvoldsen kneip til både kvelds og frokost hele sommeren. Richvoldsen kneip var godt at du kunne bruke den som pålegg, sa bestefaren min.

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen.

 

Må først få takke jandrea,og alle som har bidratt i denne tråden.Det ble veldig spennende etter at tråden ble løftet på ny nå.Jeg har i flere år tatt frem kart og bilder og lurt og grublet på hvor dette kunne være.Og jeg har kjørt rundt i jolla og leta.Trodde det var lenger ut på Hvaler,men så viser det seg att det antagelig er i nærområdet her jeg bor.Mærkelig følelse.Her er et bilde til fra bukta,og her ser vi jo stenbrygga også.Så det må jo være her.Det som er litt synd er jo att denne tråden dør ut nå.Hehe.

 

3.jpg

Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær.

Link to post
Share on other sites

Hei, er på fjellet ned mot den langekilen ved Tangen du var på hytta,jandrea eller Kalkkilen?

 

Litt lenger bort. Brygga vår ligger mellom de to husene som ligger nede ved vannet innenfor Arisholmen.Fattern heter Reidar og bor der hele året nå, bortsett fra noen uker om vinteren når han er på Mallorca. Han kjenner de fleste der ute. Kanskje deg også. Har forøvrig en del slekt på fjellet der ved den lange kilen ved Tangen. Mutter har en drøss med fettere rundt der og da er det vel en del tremenninger for min del. Kjenner desverre nesten ingen av dem.

 

 

og her ser vi jo stenbrygga også.

 

Ja der er steinbrygga. Da er det ingen tvil lenger. Morro å oppklare mysteriet.

 

Jon

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

Takk for spennende oppklaring karer! Og takk til deg som la ut bildene.

 

Her er kanskje en nøtt til? jeg vet ikke helt hva det heter nøyaktig der bildet ble tatt, men jeg husker navnet om noen sier det. Jeg vet også selvsagt hvor jeg befinner meg.

 

 

Lykke til.

 

img_0057.jpg

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

For meg ser det ut som om du sitter og ser mot Sildeodden og Langnesholmen, med fastlandsveien til Hvaler til venstre. Utenfor bilde til venstre vil da Revholmen ligge. Bak ryggen har du "den kløvne sten", en holme som er delt på midten av et trangr grundt sund. Har seilt gjennom der med min gamle Widgeon jolle (Selco)flere ganger. Området kalles for "Blinda"

 

Tror jeg.

 

Jon

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...