ThomasKH Svart 25.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Vi har bare planlagt å kjøre båten over grensa, evnt sjøveien om det er mulig. Med mindre du kjøper en dyr båt og skal ha masse forsikringsstyr osv er det neppe ett problem. En bil eller en svær båt er tross alt litt "viktigere" enn en liten båt, så tror neppe du trenger tolle om du ikke vil, men dette veit jeg ikke noe om :) Ok :) Men selv om det "bare" er 30 lapper så er det vel greit å få den forsikret?? Eller er ikke det vanlig for så billige båter? Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Du må betale mva og hk-avgift. Er nok greit å "følge boka" http://www.toll.no/templates_TAD/Subject.a...;epslanguage=NO Sitér dette innlegget Link to post
ThomasKH Svart 25.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Du må betale mva og hk-avgift. Er nok greit å "følge boka" http://www.toll.no/templates_TAD/Subject.a...;epslanguage=NO Det var det jeg også tenkte på da... Litt kjipt hvis det skulle skje noe og båten er tatt inn "uregelmessig" tror jeg.. Sitér dette innlegget Link to post
Khaoz Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Dette er innenfor budsjettet deres og ser ut til å være et godt kjøp... http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16540628 Tror dere bør være raske på denne. Sitér dette innlegget There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
index Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 tror neppe du trenger tolle om du ikke vil, men dette veit jeg ikke noe om :) Sannsynligheten er stor for at din metode vil føre til inndraging av båten samt en klekkelig bot! Dette er noe tollvesenet har stor fokus på, så jeg ville ikke ha gamblet på at dette skulle gå bra... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ThomasKH Svart 2.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Sannsynligheten er stor for at din metode vil føre til inndraging av båten samt en klekkelig bot! Dette er noe tollvesenet har stor fokus på, så jeg ville ikke ha gamblet på at dette skulle gå bra... Jeg har ingen planer om å gjøre dette. Bare for å ha sagt det :nono: :) Sitér dette innlegget Link to post
ThomasKH Svart 2.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Dette er innenfor budsjettet deres og ser ut til å være et godt kjøp... http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16540628 Tror dere bør være raske på denne. Mail er sendt. Takker for tips!! Eneste er at her må jeg kjøpe meg henger i tillegg da.. Vet man får de veldig billige, men ønsker noe som varer mer enn en sommer da :) Vet om en Selco 18 som er til totalrenovering nå. Kan kjøpe den til våren for 35 lapper. Alt skum er ute (VÅTT), alt innvendig revet ut.. Båten blir som ny. Fyren som gjør jobben har peiling på båt! Er dette et vettugt kjøp? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 (redigert) Denne synes jeg var et veldig bra tilbud for en selvlensende båt! Også vel innenfor budjettet ditt. Redigert 2.Mars.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
ThomasKH Svart 2.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Denne synes jeg var et veldig bra tilbud for en selvlensende båt! Også vel innenfor budjettet ditt. Sikkert bra nok den.. Men jeg skal ha mulighet til å sitte under tak. Henger er også nesten et "must".. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 (redigert) Gå til autodb og søk AutoDB-kode: 817935 Redigert 2.Mars.2009 av Draco aq140 (see edit history) Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
ThomasKH Svart 2.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Gå til autodb og søk AutoDB-kode: 817935 DEN!! likte jeg.. Har sendt mail. Thanx! Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Hvis ikke du bor for langt unna selger! Få med deg en båtkyndig og reis og se på båten, Ikke begynn og forhandle pris pr mail før du har sett den, Lykke til Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Her er en tilSkibsplast 17fot Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Honduras Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Hva med Polar 22HT ? Ja det er snekke, men 22HT selges ofte billigere enn 20-22 med bare vindskjermer. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
ThomasKH Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Hvis ikke du bor for langt unna selger! Få med deg en båtkyndig og reis og se på båten, Ikke begynn og forhandle pris pr mail før du har sett den, Lykke til Min svoger er meget dyktig på båt. Har også sagt seg mer enn villig til å være med. Gutten sin det Nevner aldri pris eller pruter før jeg er på stedet.. Må jo vite hvordan selger som type :) Har sett den Skibsplasten også ja. Skal forhøre meg om den også, men er foreløpig mest interessert i ovennevnte foreløpig. Polaren kan også være av interesse. Er ikke imot snekker, tvert i mot. Har kikket en del på bl.a. Sjømann og Nidelv. Men de blir muligens litt for store til å dra med på dags-/fisketur. Kikket på hakket større båt tidligere, men etterhvert kom fornuften og tok meg. Siden vi også har campingvogn må man innse at båten kanskje ikke blir brukt nok til at det lønner seg å ha dyr båtplass. Sitér dette innlegget Link to post
Linn Christina Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Unnskyld emneavbrudd, men jeg skal investere i ny påhengs.... Valget er en 25 hk 4 takter, hva type er å annbefale?...... Fått pris på 25hk tohatsu på 29.000,- Sitér dette innlegget Link to post
ThomasKH Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Unnskyld emneavbrudd, men jeg skal investere i ny påhengs.... Valget er en 25 hk 4 takter, hva type er å annbefale?......Fått pris på 25hk tohatsu på 29.000,- Jeg er så langt unna ekspert på dette som mulig. Men har en bekjent som "aldri skal ha igjen Tohatsu-motor". Han hadde bare trøbbel med sin. Men denne var ikke av de nyeste.. Skal ikke si mer enn det :) Sitér dette innlegget Link to post
Linn Christina Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Er det noen flere som har noen anbefalinger, der jeg kommer til å ta byturen på torsdag å kjøpe? Setter pris på erfaring med deres 4 taktere der det er snakk om 30k å blakke meg med??? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Kjøp Honda Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Noflow Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 er nok lettere å lage en tråd, linn christina. men jeg har hatt toahtsu 25 2-takt, fornøyd med den, søskenbarnet mitt hadde 30hk 4takt, han og var strålende fornøyd! men pris kommer an på utstyr Sitér dette innlegget Link to post
Linn Christina Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 er nok lettere å lage en tråd, linn christina. men jeg har hatt toahtsu 25 2-takt, fornøyd med den, søskenbarnet mitt hadde 30hk 4takt, han og var strålende fornøyd! men pris kommer an på utstyr Tenkte det ikke var nødvendig med en egen tråd til dette tema. Har selv god erfaring med tohatsu 2 taktere, men ikke 4 takter. Løye med det når man har hatt dette merket i mange år uten problemer, så sikler man etter det samme... Men hadde vært kjekt å fått noen tilbakemeldinger siden det er så mange medlemmer på dette forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Lag en egen tråd du. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
chagall Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Tenkte det ikke var nødvendig med en egen tråd til dette tema. Har selv god erfaring med tohatsu 2 taktere, men ikke 4 takter. Hei, har de samme erfaringer som deg med Tohatsu`s 2 taktere. Har selv en 25 hk 2004 2- takt som absolutt kan anbefales. Dessverre får du ikke kjøpt disse nye lenger, men Tohatsu produserer nå 4-taktere for Mercury i denne klassen med noen modifikasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Leste nettopp en artikkel i nyeste ViMenn Båt som testet seks 115 HK'ere. Yamaha var vinneren av testen. Men var dårligst på akselerasjon av alle. Yamaha er vel aldri feil uansett... Mercury Optimax var motoren med nest best akselerasjon og toppfart. Slått av Tohatsu med 0,1 knop. Faktisk så bråket Optimax mindre enn Suzuki 4-takter i følge testen. med en snittmåling på 82db. Honda var den klart beste motoren hva støy angår, men den var svak på toppfart og akselerasjon. Selva var også med i testen og fikk så og si samme omtale som Yamaha, da det i praksis er samme motoren. Men siden Selva hadde en litt annen propelloppsett så ble ikke resultatet helt sammenlignbart. Her er karrakterene motorene fikk: Honda BF115: 3 Mercury Optimax 115: 4 Mercury F115: 3 Suzuki DF115: 4 Tohatsu TLDI115: 3 Yamaha F115: 5 Selva 115: 4 Alle motorene hadde noen gode egenskaper, selv om karakteren var midt på treet. her er gode/dårlige egenskaper fra artikkelen: Honda BF115: + Stillegående! - Tung/forbruk/toppfart Mercury Optimax 115: + Lett vekt/Høy toppfart - Støy på lav fart Mercury F115: + Stillegående på lav fart - Toppfart/forbruk på høy fart/Akselerasjon Suzuki DF115: + Bra akselerasjon/Godkjent toppfart/gjevnt forbruk - Støynivå i planingsfart Tohatsu TLDI115: + Høy toppfart - Svak akselerasjon/støynivå og forbruk i høy fart Yamaha F115: + Lavest forbruk/høy toppfart/moderat støynivå - Svak akselerasjon Selva 115: + Bra akselerasjon/moderat støynivå - Middels toppfart Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Bergen Svart 5.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2009 https://baatplassen.no/p/showproduct.php?pr...3020&cat=13 Ligger jo en kandidat her på markedet også. Litt liten kansje men er jo også endel billigere enn budsjettet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.