Jump to content

"Pimped" Baatplassenbåt


Allan E

Recommended Posts

Ja, dette var du helt RÅ på. Det er jo en sånn båt jeg har, og kommer neppe til å oppgi den for noe slikt. Men resultatet ble kjempe bra, det skal du ha :cheers:

Om dette skulle vært realistisk, så ville jeg nok godt for en daycruiser som lett kan taues av en større båt over kronglette områder med høy sjø om den skulle fungert som BP pinnen.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Grunnen til at jeg tenkte seilbåt/regattabåt var at det kunne bli en sosial greie å samle forskjellig mannskap her fra båtplassen i forskjellige regattaer rundt omkring i landet!

 

Ville jo tro med 1.000 sponsorer herfra ville det vært spennende å følge med på resultatene....

Redigert av moosewine (see edit history)

.

Link to post
Share on other sites

Hvor i landet arrangeres mest regattaer?

 

Uten at jeg har peiling på hvor mye regattaer det er andre plasser i landet..., tror jeg ikke det er mange som slår Rogaland. Synes det er utrolig mye aktivitet her! Det er hvertfal veldig mange aktive regattaseilere :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

er vi ikke kompetente BP medlemmer da?
Jo og hvis vi samlet oss en solid gjeng så skulle det ikke bli mye arbeid på hver heller.

spm da er hvor mange som vil være med å sponse et par hundrelapper. Jeg er ihvertfall med.

 

Ideen er god men jeg mener det må bli en ca 16-17 fots motorbåt fordi det er overkommelig pris og arbeidsmessig og kan trailes ved vanskelige strekker osv.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Beklager å si det motorbåtfolk(folk i båt), men en regattabåt er det eneste riktige. Ville vekke mye oppsikt med en egen båtplassenbåt i færdern for eksempel. Hvis det er en reggatabåt vil den også bli brukt aktivt av forskjellige medlemmer, overalt i landet.

 

Hvis dette skal gjennomføres trenger man 3-4 stykker som kan ta et hovedansvar.

Link to post
Share on other sites

Helt enig med Drumle. Færdern hadde vært ypperlig. Og det må være noen som har hovedansvar.

 

Jeg har forøvrig en del års erfaring med foliering av større båter og kjøretøy så om det er noen som vil ta ansvar for å skaffe til veie en egnet båt, og et sted å stå, som kan varmes opp, kan jeg ta på meg å foliere den. Det kan hende jeg kan riste ut litt sponset folie fra en eller annen snill leverandør også, slik at dette kan gjøres uten særlig kostnader.

 

Men..... Skal jeg gjøre dette må noen andre også stille opp. Noen må som Drumle sier, ta hovedansvaret for å administrere dette. Det har ikke jeg tid eller anledning til. Båten må være innen rimelig størrelse, helst ikke over 36 fot. Noen må skaffe en plass å stå slik at vi kan få en temperatur på 16- 18 grader, her kan det bygges et presenningstelt rundt. Jeg har varmekanon på 20 kw som kan varme opp mye. Noen bør kunne hjelpe til med å rengjøre skroget og være håndtlanger. Forøvrig synes jeg at Polar 770 og Bjornak som hadde draget på design og Allan E som kom med et godt forslag burde være med i gjengen som dro dette videre.

 

Er det noen som stiller båten sin til disposisjon er det fordel at den folieres og ikke lakkeres for folien kan fjernes skånsomt uten å skade båten.

 

Da sender jeg stafettpinnen videre.... :yesnod:

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

Ja, det er mange problemstillinger i dette. Er det i det hele tatt aktuellt? Hva slags type båt? Hvem skal stå som eier? Hvem betaler forsikring og hva gjelder forsikringen med så mange brukere? Båtplass? Medlemskap i redningsselskapet. Om det lar seg gjøre er jeg med :yesnod:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...