peterka Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Eg ser at Telemark Lystbåtformidling har ein del båter, men er det nokon som har kjøpt båt der? Korleis er oppfølging av reklamasjon osv? Quote Link to post
Astor Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Jeg handlet en Elwaro 30 gjennom TL. Jeg hadde ganske mye på blokka av ting eieren ikke hadde satt opp som feil/mangler. Litt passiv holdning fra TL. Til slutt ba den gamle eieren å få båten tilbake, etter at jeg hadde rettet opp mye av manglene, da han ikke ville gi kompensasjon for feil/mangler utover det han hadde beskrevet. TL var bare en mellommann som ringte den gamle eieren hver gang jeg tok kontakt. Tror ikke jeg vil handle hos TL igjen. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Kjenner flere som har både kjøpt og solgt båt igjennom dem , virker som dem er fornøyde .Har ikke hørt noe negativt om dem heller jeg ,det er jo slike ting man fort hører da jeg leita etter ny båt . Du har andre som er hissig på anonnser på bla Finn,som jeg fikk klar melding om å holde meg unna . Da dem ikke har jo noe galt for meg så vil jeg ikke nevne navnet her,men du kan få det av meg i en IM om ønskelig . Jeg gikk fort vekk fra tanken om å handle båt hos en megler ,det er jo endel ekstra penger som skal ut til mer eller mindre ingenting . Tine IV Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Marwin Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Er dette det samme som Norsk Lystbåtformidling? I så fall er de bra! Kjøpte siste båten gjennom dem. Quote Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
SF Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 (edited) Hei, jeg har kjøpt bruktbåt hos Telemark Lystbåtformidling, handlet med en Gøran Jensen. http://www.tlf.as/run/run.asp?id=1 I mitt tilfelle var det et par ting å sette fingeren på - De var for to år siden ikke spesielt oppdatert på IT fronten, all formidling av dokumenter gikk på faks. Ved besiktelse av båten skulle den tas opp for å sjekke skrog, dette hadde de ikke forberedt og jeg fikk ikke sett den under før jeg handlet. Jeg har en sak gående med selger ifbm med CE merking av båten, båten ble av TLF averterte som CE merket uten at de hadde sjekket at dokumentasjonen forelå. Som sagt så var dette en brukt båt og TLF formidlet kun salget, min sak går mot selger og TLF var helt passiv i klagesaken som en formidler av brukt salg dessverre ofte er. Edited March 3, 2009 by SF (see edit history) Quote 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Executive Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Jeg vurderte å kjøpe båt her for noen måneder siden. Avtalen var at båten skulle prøves etc. Men min utsendte representant fikk bare besiktige båten på sjøen. Motoren kun kortvarig i drift da den var vinterkonservert. Lite sansynlig da selv noen sekunder drar sjøvann inn... .I tillegg var dette en budrunde. Så ting måtte skje fort. Jeg avsto fra å gå videre. Min vurdering i etterkant er at megler i denne sammenhengen kun er fordyrende og filtrerer bort nyttige innspill/info fra selger. Quote Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Sealine Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Jeg har både kjøpt og solgt båt mellom Telemark Lystbåtformidling AS (TLF) . Min erfaring er meget bra service og meglere med god kompetanse. I ett tilfelle der jeg kjøpte båt var det feil på motoren. Tlf ordnet med megling på deres kontor mellom meg og selger, vi kom til en ordning som alle parter var fornøyd med. Husk at meglere ikke er solidariske med kjøper og selger, dette står også i kontraktene til TLF. Jeg har sjekket forbrukerkjøpsloven, dette har meglere i alle bransjer full anledning til. Ser at TLF er 10 år, det sier vel sitt at de er seriøse i disse konkurstider. Hilsen fornøyd båteier. Quote Link to post
Hasla 26 Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 (edited) Jeg har også kjøpt båt der ikke noe problem,eneste minus vær gang jeg prutet måtte han kontakt eieren av båten Edited March 3, 2009 by Hasla 26 (see edit history) Quote Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Kasund Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Jeg har både kjøpt og solgt båt mellom Telemark Lystbåtformidling AS (TLF) . Eg blir desverre skeptisk til brukera som på første innlegg skryter av ein butikk, formidler, eit produkt eller liknande... Quote Link to post
Bergen dørk Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Ja, jeg reagerte på det samme - hadde vært kjekt å vite når du handlet med TL og hvilken båt dette var. Sikkert ubegrunnet "mistanke", men den med forbrukerkjøpsloven vakte litt undring i stuen her... Quote mvh Bergen Dørk Link to post
Kire Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Egentlig et helt unødvendig ledd, hvorfor egentlig handle der??? han ene der er jo bare svimmel og avtaler du å se båten på land, så er jo ikke det ordnet, jo fordi de gidder ikke slikt styr liksom eller han har glemt at dere har snakket sammen. Men de er jo liksom flinke også på en måte, hvis dere skjønner hva jeg mener. Er prisen på båten riktig, så er det jo bare å handle der da. Garanti for noe er det jo ikke likevel Quote Link to post
theppan07 Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Kjøpte ny båt der for 3 år siden. Overrasket over manglende profesjonalitet. Større avvik i salgsprospekt på finn/TLF sine sider og kjøpekontrakt i forhold til det som var på plass da båten ble overlevert - Ble løst med minnelig ordning. Synlige mangler som måtte fikses (lås til kabin manglet, feil sirkulasjonspumpe, CE erklæring ikke vedlagt, manglet obligatorisk båtbok/manual) - Nye manglende deler ble bestilt og sendt i posten. De bestilte feil del pumpe, og ny måtte bestilles opp - CE erklæring fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte (Jeg var uvitende og godtok det) Måtte gå via importør (Baymax) for å få tilsendt CE erklæring og båtbok/manual. Jeg ville ikke kjøpt båt der igjen. Quote Link to post
Sealine Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Ja, jeg reagerte på det samme - hadde vært kjekt å vite når du handlet med TL og hvilken båt dette var. Sikkert ubegrunnet "mistanke", men den med forbrukerkjøpsloven vakte litt undring i stuen her... Det må vel være "lov" å være fornøyd. Jeg solgte en Skibsplast og har kjøpt en Draco mellom Tlf. Måtte bytte dysene i Dracoen (VP41) dette odnet seg greit. Ja jeg kan litt jus. De fleste som kjøper en kostbar båt burde sette seg inn i sine rettigheter. Quote Link to post
Bergen dørk Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Ja, jeg er helt enig - det var vel mest det at det var et fersk deltaker med første innlegg. Ser av og til det ellers på nettet også at leverandører/selgere legger seg inn i debatter på den måten. Beklager for min del; (kun litt sunn skepsis) jeg synes det er flott at det blir balanse og at du er fornøyd. Da skal denne båtselgeren ha sin rettmessige blomst! Det har vært noen negative oppslag på nettet om denne leverandøren. Det kan jo være en av årsaken til at noen her hiver seg frampå og er litt skeptisk. Quote mvh Bergen Dørk Link to post
kesoo Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 kommer aldri til og kjøpe båt der igjen kjøpte båt der for 4år siden hadde båten i 4 dager så spurte jeg han kunne selge den for meg ok så han han kjente jo båten godt og tideligere eier fikk solgt den med enn gang og der etter fikk jeg bare trøbel fikk til svar at undervann huset var 9 år gammlere enn motoren det viste ikke jeg var i retten med nye kjøper de tapte på alle punkter telemarklyst båt formiling måtte dekke alle kostnandene kjøpte ny på der samtidelig jeg solgte den gammle båten min kjørte derfra til stavern kjempe fornøyd med båten men nei da båten stoppa 4 ganger måtte ha hjelp fra redningskøyta og taue meg inn jeg ringe og klaga på båt kjøpet og ba dem og tidligere eier og komme ned til meg og ordne opp gjorde de det nei tok meg fri fra jobb og skifta ut disel tanken og alle drivstoff slangene dem var potte tett forlangte pris avslag og tapt lønn ba banken og holde igjen pengene fra meg krangla med dem i 3 uker trua med rettsak tilslutt da gikk dem med på prisavslag og tapt lønn har solgt båten nye eier er kjempe fornøyd med båten kjøpte meg ny båt privat aldri mere telmark lystog båtformidling Quote Link to post
Honduras Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Phuuu..... holdt på å miste pusten av innlegget ditt. Litt blå i trynet her nå Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
oddes Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 punkt og punkt og komma strek ............ Quote Link to post
lassal Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Jeg har også svært positive erfaringer med Telemark Lystbåtformidling. Jeg har riktignok ikke kjøpt båten direkte av dem, men ettersom de er en Meridian forhandler ble båten utlevert og klargjort av Telemark lystbåtformidling. Reklamasjoner og annen montasje har også foregått igjennom Telemark. Jeg er knallfornøyd med service og kompetanse. Quote Link to post
dezibella Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Phuuu..... holdt på å miste pusten av innlegget ditt. Litt blå i trynet her nå punkt og punkt og komma strek ............ Quote www.songembf.com Link to post
Recommended Posts