LOve Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Hei, Er det noen som har erfaringer over tid med Iroko i båt (ute) og om denne kan forbli ubehandlet som Teak, eller om Iroko krever mere vedlikehod enn Teak ? Mvh. Lars Fra Wikipedia: Iroko: Advantages:- Similar appearance to teak and less expensive but is not as durable. Dense graining and high oil content make it quite durable for external use. Unlike teak but in common with most other timber, Iroko requires regular treatment with oil or varnish when used outdoors. Quote Link to post
Honduras Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Det står jo i teksten at ulikt Teak må denne behandles med olje eller lakk utendørs. Da har du vel svaret allerede for så vidt. Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
LOve Posted March 5, 2009 Author Share Posted March 5, 2009 Jepp, det står det ja. Men jeg var mere ute etter erfaringer fra andre hvor mye det egentlig betyr. Mange båtleverandører leverer nå Iriko istedet for Teak og sier det har omtrent de samme egenskapene... Jeg er da i den situasjon at jeg kan velge Teak eller Iroko på en del detaljer på ny båt og lurer på hva jeg skal gjøre. Det er ikke mye tre i skuta, men litt er det. (Et cockpitbord og noen karmer) Mvh. Lars Quote Link to post
jupan Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Velg den tresorten du synes er triveligst å se på :) Quote Link to post
Recommended Posts