Jump to content

Er båtpussen begynt?

Akoya

Recommended Posts

• 2 uker senere...
. TC Nano forenkler det hele.

Har også tatt i bruk TC Nano. Flott produkt. Det beste jeg har brukt hittil. Holdbarheten vet jeg lite om, menden renser og polerer helt ned i gelcoaten. Det er lett å bruke, men flasken kunne vært noe større/drøyere. Kjøpte flaske nummer to i dag.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Båtpussen er i gang.

Burkaen gikk i helga, da sola steikte ned på både båt, folk og fé.

Ny kalesje montert, med profil list på targabøylen for den nye type "slisse" kalesje.

Septiken får en runde.

Ny karplotter skal inn.

Gjennomføringer renoveres.

VHF kurs er på gang, og ny VHF skal inn etterhvert.

Glemte nesten baugpropellen som blir installert i påska.

Frua har beordret(!) meg barnefri inntil båten er på sjøen, i bytte mot tidlig sjøsetting :cool:

+ 38 andre punkter jeg har klekket ut i løpet av vinteren :-)

Sjøsetting ca. 15 april ? Påska klaffer superfint i år :-))

Redigert av Fusebox (see edit history)

Nå er båten ferdig:

- Stoffet,

- Vasket,

- Polert,

- Drev Montert..

- Skiftet olje på drevet..

- Alle zink annoder på drev er byttet..

Sjøsetting skjer på mandag. :-D

Da blir det en tur ut for å fylle diesel tanken før prisene stiger.

Lurer på hva han tar på flekkerøy om dagen.. hmm..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Holder på med det meste om dagen , har fixa endel på motorane og el-annlegget . Nå er jeg nettopp ferdig med å olje et nytt teakbord som er kjøpt inn , å starta med å olje trappetrinna opp til FB .Skulle mattslipe dem lett å få på et strøk , endte med å slipe dem inn til beine å olje fra bånn av . Fy for en jobb , men akurat ferdig med strøk nr 2 så da er det ikke så mange igjen . Rakk å prøve polere litt på overbygget før snø'n kom igjen , men idag har sola kommet fram igjen så da ser det ut som det kan bli bra frammover . Det som er typisk flaxa mi ,er jo når alt er fixa å i vater så dukker det altid opp noe ball .Nå har varmeren begynt å surre , den bråker som et fjernstyrt modellfly .Kan jo høres ut som det er motoren som har tatt kvelden , eller på god vei . Er så jæ,...., typisk nå som alt så bra ut ,å bare ei uke til påskeferie. Blir fort avhengig av lanstrøm rundt på turen , å det er det ikke så mye av rundt nå som tåler en ovn eller to. Har jo 5 kw agregat , men det surrer å bråker litt mye .Men det er jo bedre enn å fryse ,så må vi så må vi . Det meste er jo iorden da ,når vi ser bort fra noe av det viktigste nemlig dieselvarmeren . Men på tur skal vi ,så sant motorane starter å går så reiser vi fredag om ei uke . Resten av vårpussen tar vi ettervært på turen om det passer seg sånn , eller når vi kommer hjem igjen . Må vaskes litt ute å inne før avgang men .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...