jkm93 Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 skal snart starte med båten nå, den SKAL ut før 1 mai Sitér dette innlegget Dykker- og båtsertifikatet er på plass Link to post
Kosmix Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Er båtpussen begynt? Jaaaa! I dag tidlig fikk rorkulten sitt 5. strøk med lakk! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Snekker'n Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Eller er det litt tidlig? Dessverre altfor tidlig. Dette bildet ble tatt i januar. Nå er snøen på høyde med badeplattformen. SUKK! Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
M/S Bastard Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Du får kjøpt ett sånt alubrett med trehåndtak, det kan brukes til og fjerne snøen med. Da blir det båtpuss ser du. Glad jeg ligger på vannet jeg gitt Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Pussen er ferdig på skrogsiden i hvertfall. TC Nano forenkler det hele. Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Torsdag er det klart for utsetting Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Ja, vi har pusset båt omtrent hver helg siden vi kjøpte båten i november. Og nå er det bare tre uker til vi skal sette ut, så det er bare å stå på!! Dere skal ut neste uke,så no er det bare innspurten. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 . TC Nano forenkler det hele. Har også tatt i bruk TC Nano. Flott produkt. Det beste jeg har brukt hittil. Holdbarheten vet jeg lite om, menden renser og polerer helt ned i gelcoaten. Det er lett å bruke, men flasken kunne vært noe større/drøyere. Kjøpte flaske nummer to i dag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
vivvi Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Båtpussen er godt i gang Er ferdig med sliping innvendig, ig har da bare ute på min kjære Vivvi igjen. Skal få unnagjort så mye som mulig nå så er det bare lakk som gjenstår. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Hasla 26 Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Lomatecken er sent til oppretting hos kyndige,skal montere resten selv gleder meg.Og i morgen går burkaen jippi MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
bao Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Båtpussen er så vidt i gang. Snøen forsvinner fort rundt båten nå. Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Får enten haste ut neste helg men det er lite sannsynlig pga. leirskole, så får ta alt første helg i påsken. Bra det ikke er så mye og gjøre for jeg skal ha båten på vannet fra onsdag i påsken så Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Fusebox Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 (redigert) Båtpussen er i gang. Burkaen gikk i helga, da sola steikte ned på både båt, folk og fé. Ny kalesje montert, med profil list på targabøylen for den nye type "slisse" kalesje. Septiken får en runde. Ny karplotter skal inn. Gjennomføringer renoveres. VHF kurs er på gang, og ny VHF skal inn etterhvert. Glemte nesten baugpropellen som blir installert i påska. Frua har beordret(!) meg barnefri inntil båten er på sjøen, i bytte mot tidlig sjøsetting + 38 andre punkter jeg har klekket ut i løpet av vinteren :-) Sjøsetting ca. 15 april ? Påska klaffer superfint i år :-)) Redigert 23.Mars.2009 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Merte Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Dere skal ut neste uke,så no er det bare innspurten. Ja, da var vi på vannet da Ikke verst!!! Nå er det bare resten igjen... Sitér dette innlegget Link to post
Fevik 21 Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Skal i gang i påska. Kan nesten ikke vente Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Langt på vei nå.Polering sist helg,og stoffing til helga, og da er det bare å vente til rett over påske for sjøsetting. Sitér dette innlegget Link to post
Dannyboy11 Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Hadde planer om å komme godt i gang i helga som var, men den gang ei. MEn har ladet batterier, og stoffet propell (sprittusj, funker bra), samt impregnert kalesjen. Bunnstoff innkjøpes denne uka og påføres neste helg tenker jeg. Sjøsetting like etter påske for min del også. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Jepp, den er i gang. Skal bli klart til påske. Er det bra å olje teak når tempen er bare +5 grader ? Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
seilærn Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Jeg lakket teak ved litt for lav temp. i fjor. Overflaten fikk "frostet glass"- utseende, men det holdt ut sesongen og var da i det minste sklisikkert. Skal skrape ned i år og venter med lakk til temperaturen er høyere.. Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Ferdig med båtpussen i dag! Ny kalesje er montert, har skiftet girolje og anoder på drevet, hevet vannlinja, stoffet med SeaJet 033 og sjøsatt igjen. Hadde en nydelig tur på fjorden i Sunnmørs-sola. Nå er båtlivet i gang for fullt! Sitér dette innlegget Link to post
arnstein156 Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Jepp - da var 605'en stoffet og klar. Neste punkt er polering og behandling av teak - så sjøsetting! Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
Ulv I Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Nå er båten ferdig: - Stoffet, - Vasket, - Polert, - Drev Montert.. - Skiftet olje på drevet.. - Alle zink annoder på drev er byttet.. Sjøsetting skjer på mandag. :-D Da blir det en tur ut for å fylle diesel tanken før prisene stiger. Lurer på hva han tar på flekkerøy om dagen.. hmm.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
TideRace Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Lurer på hva han tar på flekkerøy om dagen.. hmm.. Da ringer du bare Sverre og spør, Tlf 930 42594 eller 906 69192 Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Sjøsatte i dag morges kl 08.00 . Litt vasking og Nano i morgen, så er alt klart til påsketur til Sauda Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Holder på med det meste om dagen , har fixa endel på motorane og el-annlegget . Nå er jeg nettopp ferdig med å olje et nytt teakbord som er kjøpt inn , å starta med å olje trappetrinna opp til FB .Skulle mattslipe dem lett å få på et strøk , endte med å slipe dem inn til beine å olje fra bånn av . Fy for en jobb , men akurat ferdig med strøk nr 2 så da er det ikke så mange igjen . Rakk å prøve polere litt på overbygget før snø'n kom igjen , men idag har sola kommet fram igjen så da ser det ut som det kan bli bra frammover . Det som er typisk flaxa mi ,er jo når alt er fixa å i vater så dukker det altid opp noe ball .Nå har varmeren begynt å surre , den bråker som et fjernstyrt modellfly .Kan jo høres ut som det er motoren som har tatt kvelden , eller på god vei . Er så jæ,...., typisk nå som alt så bra ut ,å bare ei uke til påskeferie. Blir fort avhengig av lanstrøm rundt på turen , å det er det ikke så mye av rundt nå som tåler en ovn eller to. Har jo 5 kw agregat , men det surrer å bråker litt mye .Men det er jo bedre enn å fryse ,så må vi så må vi . Det meste er jo iorden da ,når vi ser bort fra noe av det viktigste nemlig dieselvarmeren . Men på tur skal vi ,så sant motorane starter å går så reiser vi fredag om ei uke . Resten av vårpussen tar vi ettervært på turen om det passer seg sånn , eller når vi kommer hjem igjen . Må vaskes litt ute å inne før avgang men . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.