JanS/EIR Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Hva med ca halvparten av det VP-pusheren tar? mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Polarn Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Mye tar VP.pusheren da? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
KaRsK Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 (redigert) fikk vite av Rogaland lystbåtservice ( da jeg skulle selge min 41 motor) at de hadde solgt svinghjulslåpen til likens motorer for 6-7 000 kr så kanskje deromkring :) Edit: så visst feil her ... 6-7000 var for den delen som monteres fast i motoren og inn gjennom drevet.. hehe , fort gjort Redigert 21.Mars.2009 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Da får jeg prøve å selge svinghjulskpa mi for en 3 - 4 tusen. Greit å fjerne den gamle lakken på den "nye" plata. Jammen var det en Yanmar under VP lakken gitt Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) Ja, her går det jo fremover i en heidundranes fart. Fått hjem lillebåten, så nå kommer jeg til motoren som sto skvisa bak båten på lageret. Svinghjulskåpe maskert og klar for grunning. Grunnet første strøk. Redigert 3.April.2009 av Polar 770 (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
SeaRaymond Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Æsj... yanmargrått jo, på med grønnfargen for svingende Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Ja, her går det jo fremover i en heidundranes fart. Jøss, det var ikke måte på oppgradering. Nå snakker vi kvalitet. Kjempebra! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Polarn Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 hehe, får håpe det løsner litt for meg nå. Av og til har man bare en sperre for å gjøre ting Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 4.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 Da har den fått to strøk primer og to strøk VP GREEN. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 4.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 Neste på liste blir å ta av denne. Legge den ut på finn for salg. 3 - 4000 tusen er vel greit? Mulig billigere for BP medlermer. Og av med denne fra motoren i Polaren. Så skal det hele tilpasses. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Gullfisk Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Begynner vel å bli fullt nedi der når du får inn den nye vil jeg tippe. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 6.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Da var svinghjulskåpa pelt vekk. Slik ser den ut foran og bak. La den ut på finn for 4 lapper, og borte ble`n Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 29.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Spørsmål til dette med kjølingen. Den kassa som skal på er per i dag sjøvannskjølt. Må det lages sløyfe eller kan denne fortsette å være sjøvannskjølt slik den er i dag? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
bellen Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Hei. Skal du ha kjøling på gearet, så må den vere sjøvannskjølt. Ferskvannet ditt holder ca 80 grader ved arbeidstemperatur, og det vil vere for mykje om du bruker det til kjøling av gearet. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 29.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Kjølevannet går fra impeller- gjennom sjøvannsfilter - gjennom oljekjøler - gjennom varmeveksler - gjennom gear og ut eksosen. Hmm, da synes jeg dette var rart. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Kodvaag Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Hmm, da synes jeg dette var rart. I min går vannet først i sjøvannsfilteret, og så i impelleren... og så videre. (tipper intercooler, og så gearkasse, og så varmeveksler, og så ut) Er det riktig? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Gullfisk Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Det var sjøvannskretsen jeg refererte til,Polarn. Det er vel bare VP som har sjøvannsfilteret på trykksiden av impelleren. Fordelen er at impellerbiter ikke går inn i kjølerne. Bakdelen er at sjøvannsfilteret sprekker ved tilstopping i kjølekretsen(sjøvann). Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Rekkefølgen av kva som får sjøvannskjøling først tror eg ikkje har så mykje å si, det er ikkje så veldig stor forskjel på temperatur inn og temperatur ut. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 29.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 ok, så rekkefølgen kan bli sjøvannsfilter gjennom gearkassa - gjennom impeller - gjennom oljekjøler - gjennom varmeveksler - og ut eksosen? hehe Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
bellen Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 (redigert) Ja, for eksempel. Det var akkurat slik det var på en Ford/Sabb eg hadde tidligere. Fungerte fint som snus det. Du legger det bare opp slik som det er lettest for deg å gjøre. Redigert 29.April.2009 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 29.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Ingen problemer for pumpa å dra igjennom alt dette? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
bellen Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Nei, det kan eg aldri tro. Det skal vere minimalt med motstand i en slik kjølekrets, så lenge den ikkje gå mange meter oppover. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 29.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Så bra, da blir det sånn Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Gullfisk Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Kan ikke si noe om hvor vidt du taper noe på det, men tmd motorene er ikke kjent for å ha noe kjølekapasitet "å gå på" i hvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Må spørre litt mer ang kjøling jeg. I helgen fikk jeg hjem steinknusern. Startet den opp idag og den gikk som en kule. Satte på en slange som gikk ned i en bøtte hvor jeg også hadde hageslangen. Ser at det er et rør som går fra varmeveksleren og ut til avgassbendet. Lurer på hvordan turboen blir avkjølt, går den via ferskvannsiden? Skal ta noen bilder i morgen så dere får se hvordan røra går. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.