Gullfisk Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Den ligger i ferskvannsdelen ja. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 ok, så rekkefølgen kan bli sjøvannsfilter gjennom gearkassa - gjennom impeller - gjennom oljekjøler - gjennom varmeveksler - og ut eksosen? hehe På min TMD30 er rekkefølgen sjøvannsfilter, impeller, oljekjøler, varmeveksler, gir, eksos. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Polarn Svart 16.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 (redigert) Tydligvis litt forskjellig ja. Jeg et spørsmål til: Under det tykke røret som går til turboen så kommer det et rør fra blokka,vanlig tynt vannslangerrør. Det er bare plugget, hva skal det egentlig gå til? Redigert 16.Juni.2009 av POLARN (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 16.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Løfter denne igjen jeg, noen som vet hvor slangen normalt skal være? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
hifo Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 uttak til varmtvannstank eller no?? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Polarn Svart 17.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Gudene vet, jeg har sett på dokumentene til Volvo Penta, ser ut til at det røret er plugget også der. Muligens det kan drev versonen å gjøre? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Svein H Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 (redigert) Hei Polarn, Mener å huske at det på min TMD 40 motor stod ei kran montert der hvor din slange går inn i blokka. Med andre ord avtapping av ferkvannskretsen. Slik husker jeg det, men har du lastet ned instruksjonsboka som skal ligge her på forumet ? Den tar jo for seg motoren nermest bit for bit. Svein Redigert 17.Juni.2009 av Svein H (see edit history) Sitér dette innlegget Svein H Link to post
Polarn Svart 17.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Jepp Svein H, det står yterst lite om det der. Lurer også på vhordan man lufter ferskvannskretsen på denne maskinen. Står meget lite om det i instruksjonsboka om det. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Svein H Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Hei Igjen, Lufter og lufter fru blom. Har aldri gjort annet enn å fylle på vann og skru på lokket. Kjøre en tur, og etterfylle vann. Vil tro at den luft som vil befinne seg i systemet vil legge seg i topp av varmeveksler (i alle fall etter å ha kjørt en tur) og forsvinner når du etterfyller vann. Sitér dette innlegget Svein H Link to post
Polarn Svart 17.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Jo, den kunne vist nok legge seg i turboen også da denne sitter ganske høyt. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.