Sun Flyer Startet 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2009 Sitat: (salt @ 10.03.09 13:39) * Så du jo tenke over om fruen noen gang kommer til beherske båten så bra at hun tør å dra ut å seile alene med venninder. Tenkte å "ta en salt" og lage en poll på denne påstanden. Passer også bra siden det nettopp har vært kvinnedagen. :flag.gif Vær ærlige nå folkens.. Spør gjerne rederinnen før svaret blir avlagt! To forskjellige poller. Se annen tråd for seilbåt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Brynjar Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Får kjærringa til å styre hvis det er god plass rundt henne, gasshåndtaket unngår hun helst virker det som.. Hun er typen som kun kan kjøre automatgear og kun i sin egen lille bil. Jeg har prøvd å lokke med at det jo er automat i Chevyen og men den var vistnok for stor Blir nok andre boller når jr. blir såpass stor at han kan styre litt båt Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Ulv I Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Jeg lar fruen få ta kontrollen når vi forlater brygga i elva, da kontrollerer hun baugpropellen (for ikke at strømmen skal drive oss inn i nabo båtene) og bakker oss ut mens jeg kontrollerer bøya og ser at vi går klar.. Videre får hun ta rattet mens jeg ordner fendere osv.. senere skal hun få prøve seg med å "legge til" ei bøye eller lignende som ligger ute på fjorden. Senere skal hun få prøve seg på å legge til ei brygge osv.. Først skal hun få trene på å kunne håndtere båten og hva som skjer når hun gjør forskjellige sving, stopp bakk osv.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
SandAnker Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Min sier at dette klarer jeg så fint at det har hun ikke noe lyst til og lære.... Jeg ber henne ta over noen ganger og da går det greit, men legge til får vi ta "senere" som hun bruker og si Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Det greieste for de fleste fruentimmer er nok å holde seg nede i byssa fremfor å kokkelere med de følesomme instrumenter og hendler er nå min erfaring Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
mor Amica Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Savner svaralternativet: Jeg er dame selv og det er vår båt Ellers prøver jeg å lære meg bruk av båt og sikkerhetsutstyr. Jeg tar båten fra ut kai eller båsen, men legger ikke til annet enn bøya. Jeg håper likevel at jeg kan klare å komme meg til kai, dersom jeg blir nødt til det en gang. Må nok likevel inrømme at gubben står mer til rors enn meg. Jeg trives godt i copilotsetet, gjerne med papirkartet og kikkerten. Vi pleier stort sett å være bare vi to i båten,og da synes jeg i midlertid at det er viktig at jeg vet litt om hvordan båten og utstyret skal brukes. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
avmønstret5 Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Vel, ingen skal beskylde mb-folket for å bryte tradisjonelle kvinneroller Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 9.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Savner svaralternativet: Jeg er dame selv og det er vår båt Nå var vel ikke formålet med denne pollen å forske på eierfoholdene. Det var kun rettet mot bruk. Tror det er normalt at paret eier båten sammen. Det fantes også en lik poll for seilbåter. Litt av poenget var å finne ut om det var forskjell på likestillingens (ikke liggestillingens, Contraband!) kår hos seilere i forhold til motorbåtfolket. Vet ikke hvor den andre pollen ble av og husker heller ikke resultatet. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
mor Amica Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Nå var vel ikke formålet med denne pollen å forske på eierfoholdene. Det var kun rettet mot bruk. Tror det er normalt at paret eier båten sammen. Det jeg prøvde å poengtere var at det var kun et svaralternativ som vi damer som kunne bruke, og det er ikke så veldig mange av oss som eier båt alene, dermed får du ikke så mange svar fra kvinnelig baatplassenmedlemmer, men det var kanskje ikke meningen heller. Så kan dere jo sitte der å lure på hvorfor dere ikke får dama til å interessere seg for båtlivet mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
roeren Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Så kan dere jo sitte der å lure på hvorfor dere ikke får dama til å interessere seg for båtlivet mvh Ella Ja, det lurer jeg virkelig på! Eller, forresten, det er kanskje ikke så rart. Selv har jeg vært interessert i båt og båtrelaterte ting fra jeg var liten, også de sidene som går på båtstell, innredning av båten, ulike båttyper, få gamle båter til å flyte, og også båtbruk i forskjellig slags vær: Mens kone og barn synes båtbruk i ruskevær er et nødvendig (men fullt kontrollerbart) onde, og båtbruk i varmt og stille vær er det "egentlige", synes jeg det er fint med bølger og vind og regn og ned til noen få varmegrader. Resultatet blir at jeg får mye mer båtpraksis enn kona - som altså ikke er skvetten, og at båt blir en ganske altomfattende hobby for meg - mens hun er mye mer interessert i, og god i, hagestell. Jeg må slutte her, så ikke dette blir en laaang epistel! Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Jeg nektet fra bortimot første stund at det var bare jeg som kunne føre båten, i tilfelle ting kunne skje evt med meg. Så dette har hun måttet lære. Så jeg stemte alternativ 2, hun har dog kjørt 2 turer alene til/med venninner. Men så rører knapt min frue noe med motor heller da. Farlig sikkert... Hun har vært by dame så hun har heller ikke lappen i en alder av 31år. Må si jeg bli litt nervøs på andres vegne når jeg ser at der er mest stemmer på alternativ 3-4 og 5 Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
JRK Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Hei, Denne pollen minner litt om en undersøkelse om bilkjøring. Her mente 60% av norkse menn at de kjørte bedre en gjennomsnittssjåføren. Dette forteller jo en god del om menns oppfattelse av egne ferdigheter For min egen del er det og si at kona kjører ut av båsen og overtar når som helst når jeg ber om det. Men hun har også gitt klar beskjed om at hun ikke tar ansvar for småriper i gelcoat under en fortøyning. Sitér dette innlegget Link to post
Heram Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Kjøpt ny båt i år, fruen har ikke vært særlig intressert i å føre båte tidligere, men hun er nå meldt opp til båtfører prøven og villig til å tilbringe litt tid bak rattet for å lære :) Sitér dette innlegget Link to post
Vims2 Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 eg tar båten ut alene :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.