oslofjord Startet 12.Mars.2009 Del på Facebook Startet 12.Mars.2009 (redigert) Den logiske konsekvens av grasrotopprøret i tråden ): Regattaer (seilDeltakeravgiften økes med tusen prosent ? er vel å starte uformelle ragattaer......gjerne kalt "baatplassen- regattaer" (hvis det er greit for baatplassen webmaster) Ser i inkallingen til seiltinget den 17-18 Mars at det foreslås noen vedtak som (etter min mening) vil drepe praktisk talt all regattaseiling i Norge. Under 'Ikke lovsaker, Sak 2' foreslås det en 'lisens' for hver enkelt deltaker i alle terminfestede regattaer som skal dekke en forsikring. Lisensen foreslås til kr 500 for seniorer og kr 400 for juniorer. Dette betyr at man på en typisk helgeregatta må ut med f.eks. 3200 kr istedenfor 200 kr i startavgift (med seks mann ombord). Seiler man to helgeregattaer i året blir det kr 1700 pr regatta istedenfor 200. Jeg undres over hvor stor andel av NSF's medlemmer som tilhører "grasrotbevegelsen", - de som er medlemmer i en seilforening "av gammel vane" og som slenger med i en regatta eller to i løpet av sesongen. Men det ser jo ut til at deltagelsen i alternativFærdern kan bli stor??? Redigert 12.Mars.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 12.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2009 En ny sesong er snart igang og vi må i år, som i fjor samles til et treff i Ryfylke. Et Ryfylketreffet et egnet sted for historien første lisenfrie "baatplassenregatta" ? (Som ikke trenger ikke være mer komplisert enn å se hvem som seiler rasket ut og rundt en holme og tilbake uavhengig av båtklasse.) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 12.Mars.2009 Del på Facebook Svart 12.Mars.2009 God ide Salt. Det er mange medlemmer med seilbåter i området her, og flere av dem er aktive på regattabanen. De som ikke har seilbåt kan fordeles som mannskap... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Framtia Svart 12.Mars.2009 Del på Facebook Svart 12.Mars.2009 For å rydde enhver tvil av veien - den første og foreløpig eneste båtplassenregattaen var fullstendig lisensfri. Som regjerende mester (og eneste deltager) håper jeg på muligheten til å forsvare tittelen ved en passende anledning. Kanskje all debatten om lisenser kan bidra til økt oppslutning.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
oslofjord Svart 13.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2009 (redigert) For å rydde enhver tvil av veien - den første og foreløpig eneste båtplassenregattaen ..... Ikke meningen å ta fra deg æren som initsitivtaker til baatplassen regattaer ! (Visste ikke om regatta-tråden.) Redigert 13.Mars.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 13.Mars.2009 Del på Facebook Svart 13.Mars.2009 Og så vil jeg også ha min del av æren Jeg prøvde tross alt å bli enig via SMS med framtia om startlinien, men vi var nok for langt unna hverandre Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 14.Mars.2009 Del på Facebook Svart 14.Mars.2009 Det kan bekreftes. Både Trikola og MortenK var i området klare for deltagelse. Valget av startlinjen falt helt klart i min favør (jeg fortalte dere vel aldri helt eksakt hvor denne var?) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
jupan Svart 14.Mars.2009 Del på Facebook Svart 14.Mars.2009 Når blir neste Baatplassen Unofficial Challenge Trophy (B.U.C.T.) ? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 14.Mars.2009 Del på Facebook Svart 14.Mars.2009 bare jeg som vet og i år er jeg favoritt Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.