Jump to content

Baatplassenregatta


Framtia

Recommended Posts

Artig påfunn. Har kjørt endel regattaer i Moss i mine yngre dager. Der ble båtene målt ved å kjøre full guffe over 1852 meter. Begge veier. Dette ble satt til 100%. Løypa var omtrent 12 kvartmil og det galdt å holde stimen helt til mål Startpremie for beste start. Vi var vel omtrent en 20 - 30 motorbåter som deltok. Hadde vært artig å få innført dette igjen. Sosialt var det også.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Interessant tankegang.

 

Ettersom vi alle holder til ulike steder, så kunne vi kanskje finne opp en regattaform som starter på ulike steder men har felles mål. Jeg er helt klar over at det gjør resultatene jo nokså lite sammenlignbar, men noe er jo bedre enn ingenting. Så får vi heller tildele de ulike båtene ulike BYS-tall som justerer for det, hvor BYS-tallet kanskje er en faktor på LYS-tallet og tar hensyn til værforholdene og avstand fra målet for hver deltagende båt.

 

For å motvirke juksing kunne man kreve at seilasen måtte dokumenters med alle klokkeslett og fart på en kartplotter - eller noe med mobiltelefonen. Eller noe annet...

 

BYS? Baatplassen Yard Stick

 

:lol:

Link to post
Share on other sites

Enzo; Det var noe slikt jeg også tenkte på, useriøst (jeg kan ikke seile) og sosialt. Sted er selvfølgelig et viktig moment, for mange kan det kanskje passe med start litt nord for Håøya og samling i Sandspollen, evt. start i Drøbak og seiling til Son, Kommersøya el.l.

Redigert av ktpriv (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg kan tillates en digresjon.

 

Det var engang noe, det eksisterer kanskje enda, noe som het Holger Drachmanns minneløp.

Man startet fra forskjellige steder på Skagerrakkysten/Ytrre Oslofjord, og målet var å sitte på Drachmanns grav på Grenen natten mellom Lørdag og Søndag, resitere hans dikt og drikke rødvin.

 

God ide Andreas.

Man samles på forskjellige steder langs fjorden og målet må være å komme samtidig til Nord-Koster på Lørdag ettermiddag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...