Jump to content

Kjøpe kinesisk motor, er jeg helt gal?


flight

Recommended Posts

kopi av nissan. det er ulovlig i mine øyne og er uetisk. Skulle jeg sponse dette med kjøp av motoren? Skal man ta over verdensøkonomien så bør man ivertfall gjøre det ordentlig. Vi rævkjører oss selv ved å kjøpe dette rusket. Kopi av anerkjente produsenter. Japanske motorprodusenter er idag gode, men de kopierte aldri andre folks patenter som kina gjør. japanerne var heller ikke særlig gode på 60 70 tallet. motorsykkelmotorene til yamaha skar seg og måtte installere kjølerør fordi det var så dårlig, men de kopierte aldri noen. kineserne har jeg ingenting til overs for. jeg vil ikke være med på sviket. Jeg kommer aldri til å kjøpe kinesisk. De er uetiske. xxx xx xxxxx xxx xx xxxx xxxx xxxx xxx xxxxxx xxxxxx xxx xxxxx xx xxxxxxxxx xxx xxxx xxx x xx xxxx xxx xx xxx xxx xxx xx xx xxxxx xxxxxxx xx xx xx xxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxx xxxxxxxxxx xxxx xx xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxx xxx xxxx xxxxxx xxx xxxxxx xxxxxx xxxxx xxx x xxxxx xx xxx xxx xxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxx xxx xx xxxxxx xxx xxx xxx xxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxx xxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxx xxx x xxxxx xxx xxxx xxxxxx xxxxx xx xxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xx xxx xxx xxx

Link to post
Share on other sites

Det er vel bra at noen sier det som det er. Vil du kjøpe yangdang motor fra kina så værsågod. Men du er i allefall advart. Jeg synes synd på godtroende folk som kjøper slik motor og opplever masse feil og kort levetid. 45000 er ikke mye for en motor, men det er mye penger. Og det er mye for en motor når motoren ikke holder mer enn 13 timer. Har du ikke råd til ny 58hk fra anerkjent merke så kjøp heller en brukt. Åkjøpe ny kinamotor ender bare med uvel magefølelse og anger. Det unner jeg ingen.

Link to post
Share on other sites

Tror ikke det er så mange som har lang erfaring med Kina motorer... De fleste motorer går da noen hundre timer uten problemer... og med er snitt bruk på 100-200 timer i året på en fritidsbåt så tror jeg ikke vi vet noe mer om holdbarhet før etter 5-10år..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

xxxxxxxxxxxx xxx xxxx xxx x xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxx xxx xxxx xxxx xxx xx xxxxxxx xxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx xxx xxxx xxx x xx xxxx xxxxxx xxxx xxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxx

 

Det er LENGE siden jeg har sett en så utrolig usaklig post! Du kommer med påstand etter påstand, viser ikke til noen FAKTA (linker takk), du viser helt klart at du har svært lite til overs for Kina (ærlig sak, deg om det - men moderer deg mann!) og du fører et språk som over, under og ved siden av hodet ikke bygger opp under din sak.

 

Helt OK at du har dine meninger, de skal du få ha for deg selv. Men dersom du skal komme med påstander, bør du bygge under disse med fakta. Ikke dine personlige synsinger og meninger.

 

Har du FAKTA å legge på bordet, eller er dine argumenter bare løskrutt?

 

Jeg er også interessert i å lese ERFARINGER fra folk som har kjøpt kinamotorer.

 

 

For øvrig har kaptein kåy et poeng: det er betenkelig at Kina tar over mer og mer av produksjon, og utkonkurrerer med lav pris. Men det er altfor drøyt å kalle folk som kjøper kinaproduserte varer for svikere (hvilket kapteinen mer eller mindre direkte gjør)...

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Link to post
Share on other sites

xxxxxxx xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx xxxxx xx xxxxxx xx xxxxx xxx xxx xxxxx xx xxx xx xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xx xxxxxxxx xx xxx xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxx xxx xxxx xxxxxxxxx xxxx xx xxx xxxx xxxx xxxxxxxxx xxx xx xxx xxxxxxx xxxx xxx xx xxxxxx xx xxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxx xx xxxxx xx xx xxxxxx xx xx xxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xx xx xx xxx xxxxx xxx xxxxx xxxxxxx xxxx xx xxxxx xxx xxxx xx xxxxx xxx xxxx xxxxx xxxxx xxx xxxxxxx xxx xxxxxx xxxxx xx xxxxxxxx xxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxx xxx xxxx xxx xx xxx xx xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xx xxx xxxxx xx xxx xxxxxxx xx xxxx xxx xxxxx xx xxxx xxx xxxxxx xx xxxxx

 

xx xxx xxx xx xxxxxxx xxxx xxx xx xxxxx xxxxxx xxx xxx xxx xxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxx xxx xx xxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxx x xxxxx xxx xxxxxxx xxxx xxxxx xx xxx xxxxxxx xxxx xxx xx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xx xxx xxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxx xxx xxxxx xxxxxx xxx xx xx xxx xxxxxxxxxx xxx xxxxx xx xxx xx xxxxxxx xxx xx xxxx xxxx xxx xxx xxxxxx xx xxxx xx xx xxxx xxx xx xxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxx xxx xx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Link to post
Share on other sites

Kjøpesterke kinesere hva snakker du om? kina er et kommunistregime. Det er staten som lønner borgerne med luselønn, og staten selv som tar all gevinst. Det er militæret der som kommer til å bli sterkere enn usa og russland. ikke kineseren i gata. Det er staten der og ikke kinesere som blir rike. Og alle vi andre må følge det kina sier vi skal gjøre, akkurat som usa gjør idag. Hvem vil vi ha som sjef egentlig. usa eller kina.

Link to post
Share on other sites

har en slik "evigvarende" sabb g selv.hvis den av en eller annen grunn ikke skulle vare evig...så tror jeg at jeg også hadde vurdert en kina motor i snekka mi. grunnen er at her er plenty tråer om volvo,janmar,m flere som slettens ikke er problemfrie selvom dei har god teknologi!! og vanskelige impotører,grisedyre deler,lang leveringstid + + +. her har også vert disk ang nyoverhalte motorer. er dette gj ordentlig så får man en god brukt motor,men det er mange overhalinger som egentlig består av filterskift,oljeskift,og et godt strøk med spraylakk før motoren kommer på finn... så jeg tror kinamotorene kan være et bra alternativ til en nyovermalt brukt motor til blodpris.

Link to post
Share on other sites

har en slik "evigvarende" sabb g selv.hvis den av en eller annen grunn ikke skulle vare evig...så tror jeg at jeg også hadde vurdert en kina motor i snekka mi. grunnen er at her er plenty tråer om volvo,janmar,m flere som slettens ikke er problemfrie selvom dei har god teknologi!! og vanskelige impotører,grisedyre deler,lang leveringstid + + +. her har også vert disk ang nyoverhalte motorer. er dette gj ordentlig så får man en god brukt motor,men det er mange overhalinger som egentlig består av filterskift,oljeskift,og et godt strøk med spraylakk før motoren kommer på finn... så jeg tror kinamotorene kan være et bra alternativ til en nyovermalt brukt motor til blodpris.

 

Det er nettopp der du tar feil. en ny kinamotor har alt av problemer selv anerkjente merker har og mere til. Så vanskelig er det å lage motor at selv kjente produsenter ikke klarer det feilfritt enda heller. Kun sabb g har greid det. Kom ikke å tro at en ny kinamotor er et godt alternativ.

Link to post
Share on other sites

De fleste mekaniske verksteder langs kysten lagde motorer for et halvt århundre siden, ingen av disse motorene var på noen måte nyvinninger eller hightech, de gikk og gikk, rista, bråka og skalv! De fleste motorene av kinafabrikat bygger på gammeldags velprøvd teknologi og de har lavt effektuttak og moderate turtall, hvorfor skulle ikke disse være bra?? sammenlignet med en 20 år gammel motor av kjent grått merke er jeg i allefall ikke i tvil om hva jeg ville velge! Jeg kjøpte kinamotor av en seriøs norsk forhandler og var veldig tilfreds med kundeoppfølgingen. Motoren ble satt inn rett før et salg så egne erfaringer med motoren har jeg ikke, men han som kjøpte båten er i allefall fornøyd!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Da kan kanskje Kaptein Kåy snart komme med noe håndfast bevis for alle påstandende om dårlig kvalitet ?? Jeg har nå lest igjenom hele tråden og ikke funnet noe som kan bekrefter påstanden . Det jeg har bare lest er svada og fjas . Har du i det hele tatt sett en sånn motor med egne øyne ?

En annen ting som blir tatt opp er jo barnearbeid og sånn , JA det er ille og fælt og sånt men hva er alternativet ? Slutter alle og kjøpe har de absolutt ingenting !!

Link to post
Share on other sites

Det er nettopp der du tar feil. en ny kinamotor har alt av problemer selv anerkjente merker har og mere til. Så vanskelig er det å lage motor at selv kjente produsenter ikke klarer det feilfritt enda heller. Kun sabb g har greid det. Kom ikke å tro at en ny kinamotor er et godt alternativ.

hvorfor i all værden skal jeg tro deg når du sier jeg tar feil? etter å ha lest dine innlegg så sitter jeg desværre i gjen med inntrykket av at du ikke har så mye å fare med. tror jeg kjøper meg seilbåt i gjen som jeg hadde før,da får jeg stort sett det eneste fremdriftsmiddelet som er i gjen i landet nemlig norsk vind...og kommer det litt trekk fra asia så skal jeg ta ned seilføringa og starte opp min erkenorske evinrude som putrer på norsk 2t olje og bensin fra statoil!! da kan kineserene få det da!!! :giggle:

Link to post
Share on other sites

Kjøper bare ikke kinamotor vet du, høl i hue det. Mekaniske verksteder langs kysten laget slike slump motorer ja. og hvor ble de av? borte,slitt ut,ødelagt finnes ikke lenger. akkurat som kinamotor. sabb derimot, sabb var aldri slumpmotor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...