Jump to content

Lakk til ny tresnekke...erfaringer?

killmeister

Recommended Posts

OJ OJ! :eek: Hvordan har det gått? :confused: Jeg hadde tenkt å bruke Intertox sånn etterhvert på bare flater, men ser på databladet at den inneholder stortsett det samme som Interpreg. Hmm. Ble anbefalt av linoljeprodusenten jeg handler av å blande Gjøco Alge- og soppdreper i linoljen, kanskje jeg skal holde meg til det! Har lakken blitt ødelagt eller bare blitt matt? Hvis den bare har blitt matt kan det jo lett reddes med et nytt lag. Her er en eldre tråd om soppmiddel til trebåt.

hmmm... var nede og kikket på "skadene" i dag. Tror det vil holde og puse ned de to-tre siste strøkene, så får vi se hvordan det blir. Tar det når jeeg har oljet / lakket ferdig innvendi, så slipper jeg mer tust med dette...

Kjenner dere til hvor lang tid jeg må ha mellom strøkene med kokt linolje?

• 2 uker senere...

Hehe. ja jeg føler det begynner å haste :cool: Men jeg har kun fri fra 7.aug til 17.aug så målet er at jeg får den ut lørdag om snaue to uker, og plukker "barnesykdommer" før ferien... er liksom altid noe :yesnod:

Så blir det noen uker med tøffing opp og ned blindleia :drink::cheers: hehe... har fått tak i "kjøleskap / boks" som skal i fiskeparken, så da slipper jeg 24 pilsner i en snor...eller hvordan var det sangen gikk igjen :confused::lol:

Lakkingen er igrunnen ferdig, men jeg skal ha et par strøk i kveld med en litt mer slitesterk lakk på tiljer,benker og lokk til fiskeparken...

Som dere ser er blymønja kommet på, så om noen dager er det bunnstoff...Hvilke farge mener dere? Jeg har pleid og si grønt eller rødt til sjekter, blått til seilbåt. Hvit "sossestripe" kommer nok til neste år når vannlinjen er tilpasset nødvendig ballast osv. Heller faktisk til blått, ettersom jeg har lyst på blå kalesje, tauverk og puter... om jeg får lov til å bruke mer penger på denne galskapen :lol:

Vil våge å si at det er hun hjemme som har fått prøvd tolmodigheten oppi dette prosjektet...å nå tror jeg jaggu det nærmer seg bristepunktet :lol:

cimg1700.jpg

cimg1704.jpg

cimg1721.jpg

cimg1698.jpg

cimg1697.jpg

Rødt er traust og koselig.

Blått er flott og elegant.

Hva er båten din? :rolleyes:

Hehe... der traff du spikeren på hodet! Aldri tenkt den tanken...men når du sier det så er det jo helt sant :yesnod:

Spørs om ikke jeg må satse på blått de første 10 årene :giggle:

Da er det snart bare navn igjen... sliter litt der... står mellom Suzi Q etter Suzi Quatro (som rett å slett er ei rocka dame) Doro, etter Doro Pesch som er ei enda mer rocka dame :lol: eller mellomnavnet til fruen (som hun hater, men jeg liker :lol: ) Margrethe... som igrunnen også rocker temelig bra :cool:

Ut over disse er jeg åpen for nye forslag og meninger... jeg står som vanlig bom fast :confused:

Landa på blått som du skjønner... hvit stripe til neste sommeren, når jeg har justert ballast osv.

Redigert av killmeister (see edit history)
  • 6 måneder senere...

He he... jo da.. det regner i lillesand og :cryin:

Jeg har en pumpe som sjekker eventuell vannstand vært tiende minutt. Er ikke fornøyd med denne løsningen, så den blir nok erstattet til sommeren. eventuelt påmontert en kvikksølv flotør eller lignende.

Monterte også et Bep hovedstrømspanel med ladeveksler ol. Det kan anbefales om man har flere batterier. Dyrt og "unødvendig", men det ble prikken over ien på elektrosiden, og jeg har ikke angret et sekund.

Ellers skal jeg bestille havnepresening i løpet av noen ujer, i sånn tynt "helly hansen" stoff, om noen uker. Sitter og teker ut noen gode løsninger enda på innfestning av stengene...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...