lassal Svart 22.September.2008 Del på Facebook Svart 22.September.2008 Stilig prosjekt, dette skal bli morsomt å følge med på! Det er kanskje bare meg, men det ser ut til at det ikke er full takhøyde - dersom det er tilfellet ville jeg vel trolig ha laget et saltak. (Skråtak) Få på vindsperrer og isoler, så blir dette en riktig så trivelig båt. Med en liten varmeovn er det jo også fullt mulig å bruke denne om vinteren.. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 22.September.2008 Del på Facebook Svart 22.September.2008 Apropos, noen som husker den 2 etasjers eneboligen på flåte i Bærum? Klarte ikke å finne tilbake til tråden.Eksisterer den enda? Så den senest i sommer utenfor Håøya og Drøbak. Bygd på litt har de gjort,samt litt flere blomsterkasser. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
kleopse Svart 24.September.2008 Del på Facebook Svart 24.September.2008 Det der var en utrolig fantastisk fin husbåt. Det må jeg si. Lykke til videre dette ser jeg fram til å følge med på. :) Sitér dette innlegget Link to post
krisachsen Svart 3.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2008 Det der var en utrolig fantastisk fin husbåt. Det må jeg si. Lykke til videre dette ser jeg fram til å følge med på. :) hehe, takk trond Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
Enes 44 Svart 3.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2008 Det er stilig med slike flåter. Dere kommer sikkert til å få mye morro med den der. Legger med et par bilder av en som var i Bergen i sommer. Soverom oppe. Toalett og "uterestaurant" nede. Lykke til med prosjektet. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 3.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2008 En liten historie om merklige farkoster. Var vel i 1985 vi var på vei sydover langs svenskekysten, i min ny ærvervede Nidelv 24. Mitt i Sotekanalen så møtte vi en eldre Mercedes med en 8 fots campingvogn. Campingvogna var malt gul og pyntet med blomstekasser i vinduene og det hele. Senere på kvelden kom de inn til Smøgen. Frontlysene på campingvogna var forskriftsmessig omgjort til "lanterner" Inne i havnen satte de på fulle frontlys på bilen, dimmet når de hadde funnet en plass å legge til. Satt på blinklys og "parkerte" elegant. Var borte å kikket på denne ekvipasjen dagen etter. Det var en gjeng med Svenske ungdommer som hadde bygd opp dette. Ekvipasjen sto ikke på noen flåte, men bil og campingvogn var tettet med skum. Med flyteelementer under og inni (Isopor?). Det sto en 25 hk Yamaha i motorrommet. Alt av lys fungerete. Gass, gear og manøvrering ble opperert av gasspedal, gearspak og ratt. Eneste de ikke hadde fått til var starten, de måtte åpne panseret å dra i startsnora for å starte motoren. Har desverre ikke noe bilde av dette, men ett utrolig syn. Ble omtalt i GT ett par dager senere. Lovlig og helt trygt,var det helt sikkert ikke. Men helt sikkert kjempe morro. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
krisachsen Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 (redigert) Redigert 15.Oktober.2008 av krisachsen (see edit history) Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
krisachsen Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
tom-ass Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Gleder meg til å se den på vannet! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Ingar Svart 2.Januar.2009 Del på Facebook Svart 2.Januar.2009 Husbåt godkjent som båt Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 2.Januar.2009 Del på Facebook Svart 2.Januar.2009 Lovlig og helt trygt,var det helt sikkert ikke. Men helt sikkert kjempe morro. Var det moro? OK, da var det ikke lov. Sitér dette innlegget Link to post
krisachsen Svart 15.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2009 (redigert) Redigert 15.Mars.2009 av trikola (see edit history) Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
edd Svart 15.Mars.2009 Del på Facebook Svart 15.Mars.2009 kjempe prosjekt, dette har jeg sansen for Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 15.Mars.2009 Del på Facebook Svart 15.Mars.2009 Har du flere bilder? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
krisachsen Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 (redigert) Hei alle sjøfolk! https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=46245 nå smerter snøen her på nøtterøy og byggeprosesen skal snart fortsette. vi har nå fått en 8 hester av en veldig hjelpsom kar :D vi har regnet ut vekten av flåta, det kom på 800 kg. noe vi er kjempe fornøyde med. ting som skal gjøres: * av med tønner og få dem bunn stoffet og olje alt av treværk under. * ta av terassebol på taket og legge membran belegg under. * olje benk forran. * liste og male inne * lage senger inne * ordne motor feste. * lage rekkværk rundt oppe og nede. * ordne vannlense system fra tønnene * og noe mere små greier... vi har et problem som er ganske viktig at vi får ordnet. vi vil gjærne har et kompakt ned slidnings system til motoren. vi har veldig liten plass til motoren og vi vil gjærne ungå og måtte sett motoren helt bak på endebjelka. det er et lite rom som motoren skal festes i og der er det ikke plass til og tilte den opp når den ikke skal brukes. har noen ideer på hva vi kan gjøre her? vis noen har noen tips på noe mere vi bør huske på føre sjøsetting hadde det vært kjempe bra å høre :D dette er vårt første prosjekt så dette har vi aldri vært med på før.. her er en animasjon som Mathias har laget i maya ( han er pro) det kommer flere oppdaterte bilder snart ;) Redigert 21.Mars.2009 av krisachsen (see edit history) Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
Hilmar 2 Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Du har jo laget en tråd om denne skuta før også?? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
krisachsen Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Du har jo laget en tråd om denne skuta før også?? dette er en oppdatering;) Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
Hilmar 2 Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Ser at dere er godt i gang men er litt jobb igjen. Hva med fremdrift? påhenger? PS: ikke lag ny tråd for hver oppdatering, det vanligste er å bruke den samme tråden til et prosjekt, blir så mye ryddigere på forumet Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
krisachsen Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 ja, vi har fått en 8 hesters påhenger. trur du det er nok? Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
krisachsen Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 (redigert) litt snød ned, vi måtte ta av preseningen fordi den bråka for mye når det blåste. naboene fikk ikke sove :P Redigert 21.Mars.2009 av krisachsen (see edit history) Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
krisachsen Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 takk til den som la sammen emnene :D det var lurt.. Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
krisachsen Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 kom med ideer folkes, trenger å skrive opp planene :D Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
Polarn Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 ja, vi har fått en 8 hesters påhenger. trur du det er nok? Hørtes noe lite ut, vet du vekta på husflåten? Husk den skal manøvreres også da Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
krisachsen Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Hørtes noe lite ut, vet du vekta på husflåten? Husk den skal manøvreres også da ja, den veier 800 kg. men den skal styres med ror. men jeg har tengt på det, at det er litt lite :S men jeg trur det vil gå sånn passe jeg :D Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
Polarn Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Blir dette nye Marie? Har du sett den husbåten der? Kult at folk lager noe alternativt Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.