Jump to content

Prosjekt: husflåte


krisachsen

Recommended Posts

Stilig prosjekt, dette skal bli morsomt å følge med på! :smiley:

Det er kanskje bare meg, men det ser ut til at det ikke er full takhøyde - dersom det er tilfellet ville jeg vel trolig ha laget et saltak. (Skråtak)

Få på vindsperrer og isoler, så blir dette en riktig så trivelig båt. Med en liten varmeovn er det jo også fullt mulig å bruke denne om vinteren.. :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

En liten historie om merklige farkoster.

 

Var vel i 1985 vi var på vei sydover langs svenskekysten, i min ny ærvervede Nidelv 24.

 

Mitt i Sotekanalen så møtte vi en eldre Mercedes med en 8 fots campingvogn. :eek:

 

Campingvogna var malt gul og pyntet med blomstekasser i vinduene og det hele.

 

Senere på kvelden kom de inn til Smøgen. Frontlysene på campingvogna var forskriftsmessig omgjort til "lanterner"

Inne i havnen satte de på fulle frontlys på bilen, dimmet når de hadde funnet en plass å legge til. Satt på blinklys og "parkerte" elegant. :lol:

 

Var borte å kikket på denne ekvipasjen dagen etter. Det var en gjeng med Svenske ungdommer som hadde bygd opp dette.

Ekvipasjen sto ikke på noen flåte, men bil og campingvogn var tettet med skum. Med flyteelementer under og inni (Isopor?).

Det sto en 25 hk Yamaha i motorrommet.

Alt av lys fungerete. Gass, gear og manøvrering ble opperert av gasspedal, gearspak og ratt. Eneste de ikke hadde fått til var starten, de måtte åpne panseret å dra i startsnora for å starte motoren.

 

Har desverre ikke noe bilde av dette, men ett utrolig syn. Ble omtalt i GT ett par dager senere.

 

Lovlig og helt trygt,var det helt sikkert ikke. Men helt sikkert kjempe morro. :lol:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Hei alle sjøfolk!

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=46245

 

nå smerter snøen her på nøtterøy og byggeprosesen skal snart fortsette. vi har nå fått en 8 hester av en veldig hjelpsom kar :D

vi har regnet ut vekten av flåta, det kom på 800 kg. noe vi er kjempe fornøyde med.

 

ting som skal gjøres:

* av med tønner og få dem bunn stoffet og olje alt av treværk under.

* ta av terassebol på taket og legge membran belegg under.

* olje benk forran.

* liste og male inne

* lage senger inne

* ordne motor feste.

* lage rekkværk rundt oppe og nede.

* ordne vannlense system fra tønnene

* og noe mere små greier...

 

vi har et problem som er ganske viktig at vi får ordnet.

vi vil gjærne har et kompakt ned slidnings system til motoren. vi har veldig liten plass til motoren og vi vil gjærne ungå og måtte sett motoren helt bak på endebjelka.

det er et lite rom som motoren skal festes i og der er det ikke plass til og tilte den opp når den ikke skal brukes.

 

har noen ideer på hva vi kan gjøre her?

 

vis noen har noen tips på noe mere vi bør huske på føre sjøsetting hadde det vært kjempe bra å høre :D dette er vårt første prosjekt så dette har vi aldri vært med på før..

 

 

 

 

dsc07377.jpg

dsc07414.jpg

dsc07418.jpg

flaate.jpg

n535076820_1408587_8648.jpg

img_6841.jpg

flaatefoto1.jpg

 

her er en animasjon som Mathias har laget i maya ( han er pro)

flaateanimasjon1.jpg

 

 

 

 

det kommer flere oppdaterte bilder snart ;)

Redigert av krisachsen (see edit history)

If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden!

Tresnekka "Jynne"

Link to post
Share on other sites

Ser at dere er godt i gang men er litt jobb igjen.

Hva med fremdrift? påhenger?

 

PS: ikke lag ny tråd for hver oppdatering, det vanligste er å bruke den samme tråden til et prosjekt, blir så mye ryddigere på forumet :wink:

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

 

Link to post
Share on other sites

ja, vi har fått en 8 hesters påhenger. trur du det er nok?

 

Hørtes noe lite ut, vet du vekta på husflåten? Husk den skal manøvreres også da :cheers:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Hørtes noe lite ut, vet du vekta på husflåten? Husk den skal manøvreres også da :cheers:

 

ja, den veier 800 kg. men den skal styres med ror.

 

men jeg har tengt på det, at det er litt lite :S men jeg trur det vil gå sånn passe jeg :D

If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden!

Tresnekka "Jynne"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...