krisachsen Startet 21.Mars.2009 Del på Facebook Startet 21.Mars.2009 (redigert) hvor mye kan en 8 hester men stor propel dytte? Redigert 21.Mars.2009 av krisachsen (see edit history) Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
CB. Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Litt usikker på hva du mener men...... om noe hjelp. Hadde en yngling som jeg brukte 2 hk på, det fungerte bra og mener den veide 700 kg. Hadde også en Albin Express som jeg mener veier 1700 kg, der hadde jeg en Yamaha 5 hk. fungerte fint det også men nå er jo Yamaha spesielle motorer. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Bearded Beast Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 blitt litt for mange her ja Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Prøvde være seriøs jeg Korsnes Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
krisachsen Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 men det er jo kjempe bra å høre :D fartøyet vårt veier ca. 800 kg og vi ha 8 hester;) men hvor fort gikk den på 1700 med 5 hk? Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
CB. Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Kanskje litt lurt å spesifisere hva slags fartøy du snakker om. ? Albin express er en pinnebåt. Jeg mener huske gjorde ca 5 kn med 5 hk etterhvert. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Bearded Beast Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Prøvde være seriøs jeg Korsnes du ja, tenkte på det velfolmulerte spørsmålet eg Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Lurer litt på det samme. Har en liten suzumar gummibåt som jeg skal ha en 3,5 hester kortstammet motor på. Lurte på å feste motoren på brakett som nødmotor på en planende 20 fots båt. Hvilken båt det blir er ikke bestemt ennå, men la meg annslå vekt til 1000kg. Er dette håpløst tenkt? Vil jeg i det hele tatt få framdrift?? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Du vil nok ikke oppnå så stor fart i og med at du har et tønnefartøy. Hadde det vært hele pontonger ville du fått større fart... Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Lazyjack Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Er det stille kan du flytte det meste med det minste. Men skal du gå mot noe sjø eller vind så stopper det selvasagt i beste fall opp. 3,5 hester på 1000 kg. båt flytter seg sikkert med et par knop når det er stille og flatt hav men skal det være noen vits i en hjelpe/reserve motor bør man nok gå litt opp i størrelse dersom man ønsker å komme seg hjem også om det blåser litt. Det er også viktig å ha propell med stor stigning. Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 (redigert) Slettet Redigert 21.Mars.2009 av Suzumar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 (redigert) Har en liten suzumar gummibåt som jeg skal ha en 3,5 hester kortstammet motor på.Lurte på å feste motoren på brakett som nødmotor på en planende 20 fots båt. Hvilken båt det blir er ikke bestemt ennå, men la meg annslå vekt til 1000kg. o Det går helt greit. Fremdrift får du men neppe mere enn kanskje 2-3 kn som maks. Som nødløsning er det mulig. Nede på havna ligger det en Draco 2000 20 ft. Han tok seg greit inn til opplagsplassen med en 2 hk på brakett bak. Dog ikke i plan . Pass på at du får braketten veldig lavt. Årsak er at du sansynligvis har kortstammet motor. Skal ikke mye bølger til før motoren pisker luft. Redigert 21.Mars.2009 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
krisachsen Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Du vil nok ikke oppnå så stor fart i og med at du har et tønnefartøy. Hadde det vært hele pontonger ville du fått større fart... hvor får man tak i pontonger? Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
Hilmar 2 Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Dette må du lage selv i såfall. Isopor med Glassfiber Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
krisachsen Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 da tur jeg det er tryggere å bruke tønnene jeg har null erfaring med glassfiber :P Sitér dette innlegget If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden! Tresnekka "Jynne" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.