Jump to content

Mercury Optimax 135 totakter, el.feil bensinsymbol

sessa19

Recommended Posts

Jeg har en mercury optimax 135 totakter. Nylig har bensinsymbolet lyst når jeg slår på tenningen. Imidlertid er dette feil, da det er plenty med bensin på tanken.

Når jeg starter motoren kommer det 4 pipelyder og dette gjentar seg med noen minutters mellomrom.

Antar derfor det er en elektronisk feil, men aner ikke hvordan det skal løses.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Kanskje jeg må ha den på service?

Den elektroniske vannpumpen i motorrommet fungerer ikke lenger. Kan det være noen sammenheng her?

Hei bellen

takk for svaret!

Beklager, jeg er veldig lite teknisk av meg, så jeg vet ikke hvor "vannutskilleren" er, men det er gjerne helt bakerst i motorrommet? hvor det er en elektronisk pumpe som skal sørge for å holde dette rimelig tomt for vann. Denne er altså gåen, så det er gjerne her feilen ligger? Må vel prøve å tømme dette vha feks. hevert da... Men trenger vel uansett å få denne pumpen til å virke igjen.

Hei.

På min 115 optimax har jeg mellom tank og motor, er forfilter med vannutskiller. Fleste er vel monter med slik fra forhandler.

Og inni motoren er det en "beholder" med filter og vannutskiller som kan dreneres.

Har du ikke manualen? Evt så kan jeg finne frem denne fra nettet ikveld/etter jobb engang.

Årsmodell?

Når jeg starter motoren kommer det 4 pipelyder og dette gjentar seg med noen minutters mellomrom.

Antar derfor det er en elektronisk feil, men aner ikke hvordan det skal løses.

Hei, tyder på at det er vann i bensin som er problemet. Du må drenere bensinfilterkammeret på motoren. 4 pip hvert annet minutt kan også være et varsel om for lite olje på tanken. Lykke til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...