sessa19 Startet 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Mars.2009 Jeg har en mercury optimax 135 totakter. Nylig har bensinsymbolet lyst når jeg slår på tenningen. Imidlertid er dette feil, da det er plenty med bensin på tanken. Når jeg starter motoren kommer det 4 pipelyder og dette gjentar seg med noen minutters mellomrom. Antar derfor det er en elektronisk feil, men aner ikke hvordan det skal løses. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Kanskje jeg må ha den på service? Den elektroniske vannpumpen i motorrommet fungerer ikke lenger. Kan det være noen sammenheng her? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Eg er ikkje heilt sikker, men trur du må inn med diagonoseverktøy for å nullstille alarmen. Men alarmen kan for eksempel skylde vann i vannutskilleren. Sitér dette innlegget Link to post
sessa19 Svart 26.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Hei bellen takk for svaret! Beklager, jeg er veldig lite teknisk av meg, så jeg vet ikke hvor "vannutskilleren" er, men det er gjerne helt bakerst i motorrommet? hvor det er en elektronisk pumpe som skal sørge for å holde dette rimelig tomt for vann. Denne er altså gåen, så det er gjerne her feilen ligger? Må vel prøve å tømme dette vha feks. hevert da... Men trenger vel uansett å få denne pumpen til å virke igjen. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Hei. På min 115 optimax har jeg mellom tank og motor, er forfilter med vannutskiller. Fleste er vel monter med slik fra forhandler. Og inni motoren er det en "beholder" med filter og vannutskiller som kan dreneres. Har du ikke manualen? Evt så kan jeg finne frem denne fra nettet ikveld/etter jobb engang. Årsmodell? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
sessa19 Svart 26.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Mangler manualen ja Det er en -00 modell. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Når jeg starter motoren kommer det 4 pipelyder og dette gjentar seg med noen minutters mellomrom.Antar derfor det er en elektronisk feil, men aner ikke hvordan det skal løses. Hei, tyder på at det er vann i bensin som er problemet. Du må drenere bensinfilterkammeret på motoren. 4 pip hvert annet minutt kan også være et varsel om for lite olje på tanken. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 (redigert) du kan laste ned manualen her : http://www.brunswickmarineemea.com/downloa...6;Optimax$ filteret sitter på babord side. napp ut ledninga under og skru det ut. å skru det ut er desverre ikkje så lett som det høres.. Redigert 26.Mars.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sessa19 Svart 26.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Takker så mye for hurtig og god hjelp ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.