Jump to content

Hvordan reparere oppskrapet skrogside?

Hansb

Recommended Posts

Hei!

Under uværet som herjet i oktober i fjord, så slet båten seg løs fra fortøyningen på babord side foran. Resultatet ser du under. Den ble liggende og gni mot brygga på styrbord side, med ett stygt merke som resultat. Det ser ut som om gelcoat/topcoat rett og slett er pusset bort. :cryin: Eneste positive er at overflaten er jevn og fin, det ser nesten ut som om noen har gått løs på skrogsiden med pussepapir.

Men hvordan ordner jeg dette? Slik den er nå så ser det ikke særlig pent ut.

Tips mottas med takk :smiley:

styrbord1.jpg

styrbord2.jpg

Redigert av Hansb (see edit history)
Setter du fagfolk på dette så er det ingen som vil se det etterpå, vil tro det er verdt det med tanke på verdien på båten.

Ja, det er vel kanskje tingen å gjøre. Har du noen ide om hva dette kan koste sånn røfflig?

Og hvis noen skulle ha forslag på til ett seriøst firma i nærheten av Brevik, Stathelle, og Langesund som tar denne typen jobber, så hadde det vært flott :smiley:

Redigert av Hansb (see edit history)

Du burde nevne dette for forsikringselskapet ditt. Hadde selv et uhell i forbindelse med dårlig vær.

Forsikringen ordnet opp uten spørsmål. Da koster det kun egenandelen og i mitt tilfelle var dette klart å foretrekke. Verkstedene tar for 1500 - 2000 kroner bare for å løfte på land, også kommer selve reparasjonskosten etterpå.

Det må nevnes at skadene tilsvarende dine ble usynlig etterpå.

Redigert av HAIK (see edit history)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Du burde nevne dette for forsikringselskapet ditt. Hadde selv et uhell i forbindelse med dårlig vær.

Forsikringen ordnet opp uten spørsmål. Da koster det kun egenandelen og i mitt tilfelle var dette klart å foretrekke. Verkstedene tar for 1500 - 2000 kroner bare for å løfte på land, også kommer selve reparasjonskosten etterpå.

Det må nevnes at skadene tilsvarende dine ble usynlig etterpå.

Jeg har ikke så veldig greie på dette. Men er det ikke slik at glassfiberen under må tørke en stund før en slik jobb gjøres? Båten står lagret innendørs nå, så det hadde kanskje vært en ide om jeg prøvde å få noen til å komme og fikse det på stedet? Setter jeg den på vannet først, så må den vel stå hos verkstedet og tørke en stund før de kan gjøre noe med skaden?

Min båt ble tatt på land og midlertidig reparert for å hindre vann inntregning. Alle skader var over vannlinjen. Midlertidig reparasjon så ikke pent ut men hindret vann inntrengning. Båten ble senere tatt på land igjen, og skader utbedret ordentlig.

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...