Hansb Startet 26.Mars.2009 Del på Facebook Startet 26.Mars.2009 (redigert) Hei! Under uværet som herjet i oktober i fjord, så slet båten seg løs fra fortøyningen på babord side foran. Resultatet ser du under. Den ble liggende og gni mot brygga på styrbord side, med ett stygt merke som resultat. Det ser ut som om gelcoat/topcoat rett og slett er pusset bort. Eneste positive er at overflaten er jevn og fin, det ser nesten ut som om noen har gått løs på skrogsiden med pussepapir. Men hvordan ordner jeg dette? Slik den er nå så ser det ikke særlig pent ut. Tips mottas med takk Redigert 26.Mars.2009 av Hansb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 26.Mars.2009 Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 Ja det ser nok ut som at all gelcoaten er skrapet vekk på det aktuelle området. Jeg vil tro at du må legge på gelcoat sparkel utenpå og så pusse med 180, 400-1200 papir. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 26.Mars.2009 Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 Setter du fagfolk på dette så er det ingen som vil se det etterpå, vil tro det er verdt det med tanke på verdien på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Hansb Svart 26.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 (redigert) Setter du fagfolk på dette så er det ingen som vil se det etterpå, vil tro det er verdt det med tanke på verdien på båten. Ja, det er vel kanskje tingen å gjøre. Har du noen ide om hva dette kan koste sånn røfflig? Og hvis noen skulle ha forslag på til ett seriøst firma i nærheten av Brevik, Stathelle, og Langesund som tar denne typen jobber, så hadde det vært flott Redigert 26.Mars.2009 av Hansb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 26.Mars.2009 Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 (redigert) Du burde nevne dette for forsikringselskapet ditt. Hadde selv et uhell i forbindelse med dårlig vær. Forsikringen ordnet opp uten spørsmål. Da koster det kun egenandelen og i mitt tilfelle var dette klart å foretrekke. Verkstedene tar for 1500 - 2000 kroner bare for å løfte på land, også kommer selve reparasjonskosten etterpå. Det må nevnes at skadene tilsvarende dine ble usynlig etterpå. Redigert 26.Mars.2009 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Hansb Svart 26.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 Du burde nevne dette for forsikringselskapet ditt. Hadde selv et uhell i forbindelse med dårlig vær.Forsikringen ordnet opp uten spørsmål. Da koster det kun egenandelen og i mitt tilfelle var dette klart å foretrekke. Verkstedene tar for 1500 - 2000 kroner bare for å løfte på land, også kommer selve reparasjonskosten etterpå. Det må nevnes at skadene tilsvarende dine ble usynlig etterpå. Jeg har ikke så veldig greie på dette. Men er det ikke slik at glassfiberen under må tørke en stund før en slik jobb gjøres? Båten står lagret innendørs nå, så det hadde kanskje vært en ide om jeg prøvde å få noen til å komme og fikse det på stedet? Setter jeg den på vannet først, så må den vel stå hos verkstedet og tørke en stund før de kan gjøre noe med skaden? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 26.Mars.2009 Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 Min båt ble tatt på land og midlertidig reparert for å hindre vann inntregning. Alle skader var over vannlinjen. Midlertidig reparasjon så ikke pent ut men hindret vann inntrengning. Båten ble senere tatt på land igjen, og skader utbedret ordentlig. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Hansb Svart 26.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 (redigert) Det spørs vel kanskje om det ikke er for seint å ta skaden på forsikringen ett halvt år etterpå. Var ikke klar over at den dekket ting som dette. Men jeg får ta en prat med dem uansett, slik at jeg kan stryke det av listen Men takk for tipset uansett. Redigert 26.Mars.2009 av Hansb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 26.Mars.2009 Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 Bare hyggelig. Og ser du etter så kan det kanskje ha oppstått andre skader også. Lykke til Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Vinylester Svart 26.Mars.2009 Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 Vil anbefale deg å ta kontakt med forsikringselskapet ditt,at det er gått et halvt år har ingenting å si. Driver selv plastverksted i Skien og dette er en kurant jobb som jeg ser det. Ta kontakt med meg på 90698971 Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 26.Mars.2009 Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 Hvis dette er "gnag" mot en fender eller lignende, er det kanskje bare farge som er trykket inn i gelgoaten. Prøvd med vaskemiddel, lynol, whitesprit, bensin el.l. Og hvis det er gelgoat og ikke lakk, ville jeg etterpå prøvd med vannslipepapir, rubbing osv......?? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 27.Mars.2009 Del på Facebook Svart 27.Mars.2009 De forsikringsselskapene jeg er borte i gjennom jobben har en "foreldelses-frist" for å melde inn skader på ett år. Sikkert litt avhengig av type forsikring, men det går sikkert greit. Så lenge båten har vært på land i mellomtiden har jo ikke skaden forverret seg. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.