Kaimor Startet 31.Mars.2009 Del på Facebook Startet 31.Mars.2009 Så var båten hentet ut fra vinteropplaget Men rakk ikke sjøsetting i kveld, så den ble parkert på hengeren i marinaen. Underlaget er flatt, men isete og småhumpete. Da kom jeg på av erfaring hvor vanskelig det kan være når hengeren skal kobles til bilen igjen: glatt underlag som ikke gir feste for bena, og små ujevnheter som blir strevsomme for hjulene. Ikke klarer man å lirke bilkroken helt på millimeteren under festet heller, da skal man ha bra flaks Hadde håpet å kunne gjøre sjøsettingen alene i morgen, er utålmodig for sjøsetting og vet ikke om jeg får tak i assistanse. Klarer fint å manøvrere meg ned slippen og få sjøsatt båten alene, men det er altså denne hengeren som er tung å få på bilen når forholdene er slik. Så, er det noen som har noen "kjerringråd" eller smarte tips for å få lirket hengeren på bilkroken når man holder på alene?? Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Slik ting man tar på under skoene, husker ikke helt hva det heter, men det er veldig smart. Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
avsluttet Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 har du stasjonsvogn kan du legge ned baksetet og åpne bakluka, og så rygge på plass. Men du har kanskje ikke stasjonsvogn... Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Jeg ser ikke helt problemet jeg. Om du prøver i en halvtimes tid, bør du ha klart det. Det kan jo være at det er en person i nærheten også, så da er det bare å spørre vedkommende om hjelp i 2 minutter. Lykke til! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
jadal Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 (redigert) Er det mulighet til å rygge rett imot ser du jo i speilene at sideveis stemmer. Når det nærmer seg i lengderettningen også pleier jeg å gå ut og se hvor langt det er igjen. Etter å ha sett hvor mange cm jeg mangler, setter meg inn i bilen igjen, bruker da å ha døra åpen og finne et pungt på bakken får å se hvor langt jeg rygger. Også er det bare å sveive drage ned på kula. Men nå som jeg har en bil som har startet på det to siste årene (rust/eu) rygger jeg til det butter også litt fram igjen. Når draget og kula blir koblet kan det hende at en må gi et lite dytt/røsk føre det smekker i sammen. Det er vell bare å øve så sitter det etter hvert. Redigert 31.Mars.2009 av jadal (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Kaimor Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Slik ting man tar på under skoene, husker ikke helt hva det heter, men det er veldig smart. Brodder ja, det kan være et godt hjelpemiddel ;-) har du stasjonsvogn kan du legge ned baksetet og åpne bakluka, og så rygge på plass. Men du har kanskje ikke stasjonsvogn... Joda, det har jeg - hadde ikke tenkt på det før, det burde gjøre ryggingen mer nøyaktig i hvert fall. Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Jammen ta med litt sand og strø der du skal stå Ellers har jeg sjelden problemer med å finne kula etter en 3-4 ganger in og ut av bilen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Kaftein ØL Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Er ikke noe problem å rygge bilen med kroken rett under. Bare gå ut av bilen en gang eller tre, så du får justert den riktig. Har gjort dette minst 50 ganger med de store tunge boggi-hengerne på gamlejobben som vi brukte til de største båtene. Det går helt fint, er på høy tid å få ut båten nå! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.