Storø RC 34 Startet 3.April.2009 Del på Facebook Startet 3.April.2009 Hei! Jeg går på med friskt mot i år også, mer råte skal bort - rene blomsterjorden enkelte steder. I år har jeg oppdaget råte hvor det i tillegg var vokst ut noen blomsterlignenden greier. Skal forsøke å legge ut bilde senere, men vil bare høre om noen vet hva dette kan være. Er det neste fase av forråtnelse? Er dette typisk for mahogny? Eller er det bare tilfeldig? Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Honduras Svart 3.April.2009 Del på Facebook Svart 3.April.2009 Ta den lille planten og sett i litt god jord. Om 70 år har du ditt eget mahogny-tre Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Storø RC 34 Svart 3.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2009 Jeg har stor plen hjemme, kanskje jeg kan bygge en Storø 34 i år 2079, hehe Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Champagne Svart 3.April.2009 Del på Facebook Svart 3.April.2009 Hei Storø 34RC Jeg har en båt som ikke ganske likt konstruert som din og er i sluttfasen med å fjerne råte ombord. Mer om restaureringen min ser du her: Champagne: restaurering. Det er helt vanlig at fuktig råte over tid kan gi god grobunn for planter etc, etterhvert blir trebåter fin fin matjord.. Mahogany er ganske utsatt for råte i forhold til feks teak eller merbau. Hvor på Storø'n din er det du har denne råten? Dersom du har så utviklet råte vil jeg råde deg å ta med deg en lommelykt og en kniv, gå ombord og titte opp under dekket: dekksbjelken som løper langs med skuteside og ligger kant i kant med skuteside og dekket inne i båten er kjent for å være råte utsatt på Storø 34'n. Spesielt i de første 2 meterne fra baugen og siste 2 meterne i akterskipet. En annen ting du kan ha glede av, er å vurdere å melde deg inn i CMB Der kan du finne mye kunnskap der blant medlemmene og gode råd og tips. Dessuten er det flere Tre-Storø'er som er medlemmer i klubben, noen er rene smykker! Mvh M\Y Champagne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.