Jump to content

Stor prisforskjell på samme vare i to nettbutikker


Brodern

Recommended Posts

Sitter her og titter på litt småtteri. Lanterner og sånt.

 

Så at ei lanterne kostet 249 hos Marineshop, og 349 hos Flak. Samme lanterne, samme varenr (Marineshop hadde også FLA i slutten av varenr)

 

Greit at det er prisforskjeller, en 100 spenn på en så liten sum ? Synes det er mye jeg :)

 

Jada, jeg er ikke fattig, og har penger til den som koster 350. Poenget var at forskjellen er stor, og Marineshop kjøper det kanskje hos FLAK :)

Redigert av Brodern (see edit history)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Nå nevnte ikke jeg en spesifik vare da.

 

Biltemalanternene er dritstygge, men funker selvsagt. Clasern har samme settet.

 

Nei jeg sitter og ser på LED lanterner. Jeg har kjøpt sidelanterner i LED, Ankerlanterna får LED, og samme foran og akter. Men leter etter en ny lanterne framme som jeg skal ha i masta, og som ikke skal være så stor/bygge mye opp.

 

De lanternene jeg mener er identiske hos Flak og Marineshop, og selges ikke hos Biltema. Og som jeg skrev, penger er ikke akkurat problemet mitt. Jeg bare lurte på prisforskjellen på samme vare :)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Er fort penger å spare på å sjekke litt rundtomkring ja. Mange av nettbutikkene har samme eller tilsvarende produkter men prisene kan sprike ganske drastisk.

Og selv om økonomien er solid så liker absolutt jeg å gjøre "et godt kjøp"

 

 

Edit : fikk plutselig et anfall av kunstig intelligens her og det slo meg at prisene du har sett fra Flak vel er deres anbefalte utpris fra butikk. Jeg har jo ofte funnet ting i Flak katalogen og bedt Navigare (krs) bestille de inn til meg og da er det katalogprisen som er gjeldende ut fra Navigare.

Redigert av Brynjar (see edit history)

.

.

bmhe

Link to post
Share on other sites

Ja det ser ut som du har helt rett :) http://www.flak.no/index.php?expand=5&...amp;topmenu_2=5

 

Nå handler jeg det aller meste hos TSG på Strømmen jeg da, og får bra priser på alt derfra. Derfor bruker jeg også de. Kjøpte båten min der også.

 

Synes det er greit å bruke samme butikk. Er det problemer eller man trenger hjelp til noe så er de helt fantastiske :)

 

Men selvfølgelig, ingen vits å kaste penga i dass heller :)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

80 kroner pr. meter. 35 kroner pr. meter Dette er vel i overkant stor forskjell.....

Ja, det var stor forskjell. Men er du sikker på at det er samme kvalitet? Veldig forskjell på hvor tykke disse slingredukene er.

Hvis man skal sammenligne priser bør det være på identiske varer, eller ihvertfall varer med tilsvarende kvalitet synes jeg :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...