Thomas Riis Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 ser ut som biotex virker. vannet blir hvertfall møkkete. Sitér dette innlegget Det perfekte liv inneholder sommer, sol, båt, damer og alkohol. Link to post
sol Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Har gjort det samme med min kalesje.er forsatt noe svarte flekker som ikke går bort Savner den blå kalesjen jeg hadde på snekka.Mye finere med blå enn offwhite(synes jeg) Der syntes det ikke så godt Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Får gjøre som noen av dem gamle maskinistene når kjeledressen skulle vaskes. Bant tau i kjeledressen, kasta den på havet, i propellstraumen etter båten. Den vart gnistrende ren etter noen timer :-) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Fyttikatta, den kalesjen var møkkete, gjør ikke noe om du legger den en runde til med biotex. Trenger da kunå ligge en times tid. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Dieselboy Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Venter spent på sluttresultat, har en blå kalesje som har endel jordslagflekker ....må prøve å få den til å holde ett år til ... Sitér dette innlegget Link to post
Thomas Riis Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Fyttikatta, den kalesjen var møkkete, gjør ikke noe om du legger den en runde til med biotex. Trenger da kunå ligge en times tid. Ja, den var møkete ser ut som det blir reint og fint nå:) var i butikken i stad og kjøpte en boks til med biotex;) så det blei 2 runder. j**la måker som driter akkurat på kalesjaen, ennå det er så mye åpent hav Sitér dette innlegget Det perfekte liv inneholder sommer, sol, båt, damer og alkohol. Link to post
tom-ass Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Er dette noe som bør gjøres innemellom, eller er dette en siste sjans liksom? I stede for å kjøpe ny? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Goran Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Jeg skal i gang med vasking og polering i morgen. Jeg har ikke lyst å ta av hele kalesjen. Hvordan vasker jeg den mens den står på båten? Er det noe middel å spraye på og spyle av? Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Pål`ern Svart 9.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2009 Kan fortelle dere alle, at kalesjen ble virkelig rein etter et døgn i badekaret, med biotex. Sitér dette innlegget Link to post
4play Svart 9.April.2009 Del på Facebook Svart 9.April.2009 Kan fortelle dere alle, at kalesjen ble virkelig rein etter et døgn i badekaret, med biotex. Hvilke blandingdforhold hadde du i badekaret??? 1 kartong til 100 liter vann? hvor varmt var vannet? Sitér dette innlegget Link to post
Thomas Riis Svart 9.April.2009 Del på Facebook Svart 9.April.2009 kalesjan min ble også rein og fin:) brukte en boks med pulver og ca halv fult med vann 30grader. tok en runder til på en time etterpå siden min var ganske møkete.. Et triks for og holde måkeskiten vekk er å legge en slange som du kjøper på leke butikken å legge den på taket. Sitér dette innlegget Det perfekte liv inneholder sommer, sol, båt, damer og alkohol. Link to post
Pål`ern Svart 13.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2009 Blandingsforholdet jeg brukte, er det som sto på pakningene. Sitér dette innlegget Link to post
Pål`ern Svart 13.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2009 Nå lekker kalesjen............. Etter vaskinga, impregnerte jeg kalesjen en gang ved og pensle på denne impregneringa. Satt kalesjen på båten i går. I dag har det regnet hele dagen, og når jeg kom ut til båten nå på ettermiddagen, så lekker kalesjen en god del. Må jeg impregnere mange ganger ??????? Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 ett fett!!good luck! Sitér dette innlegget Link to post
Pål`ern Svart 16.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2009 Har nå smørt på impregnering 3 ganger. Var ute og titta i dag, og det hadde regnet litt Kalesjen var nå helt strøken. Vannet bare prellet av. Så det var ikke værre dette enn at jeg måtte impregnere " flere strøk " Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Hørte et tips om å bruke selmakerolje,vet ikke hvorman får tak i det, men det skullevisst være et supert produkt for impregnering, noen som har erfaring? Har selv ny kalesje (2 sesonger) anbefaling fra Alf Hansen er å kun bruke mildt grønsåpevann og ingen impregnering. det har jeg gjort og det funker enda iallefall. Intruder Sitér dette innlegget Link to post
GURIMALLA Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Er det noen som vet om kalesjeimpregneringen til Biltema funker ?? Sitér dette innlegget Link to post
PlussMann Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Takk for gode tips. Jeg har en lys vinter kalesje som ikke er så pen lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Er det noen som vet om kalesjeimpregneringen til Biltema funker ?? Den har funket for meg hver eneste gang. Men dekk til vinduer på kalesje og båt. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
vivvi Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Den har funket for meg hver eneste gang. Men dekk til vinduer på kalesje og båt. Og ellers alt annet. Har også prøvd denne og den setter hvite flekker på lakken på min båt. Har også vasket min kalesje i BioTex med godt resultat, men i år sendte jeg den til Jørns Kalesje i halden for omsøm, bytte av vindu og glidelåser samt rens og impregnering. Dette kosta, men var absolutt vært hver eneste krone Det ble rett og slett nydelig og en ser tydelig at de har god greie på hva de driver med! Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
lippert Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Har nå smørt på impregnering 3 ganger Hvilken impregnering brukte du? Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Dannyboy11 Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 "Magic Svamp" på Europris er også et vidundermiddel for flekker som ordinært rengjøringsmiddel ikke vil fjerne. Fjernet noen små skitne flekker på innsiden av kalesjen min nettopp (hvit innside, blå utside), kalesjen var vasket/renset på forhånd. Ble helt strøkent. Tørk av med microfiberklut. Nevnte svamp er også suveren for rengjøring av feks hvite skaiputer. De blir ofte litt grå med åra. Knall hvite igjen etter en omgang med den svampen. Et must i en båt med hvite/lyse detaljer. Fjerner også smuss som setter seg i riper på hvit gelcoat. Ser som nytt ut igjen. :) Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Jeg fikk båten min opp litt sent i år, og så ble jeg syk, og så kom snøen - trodde det skulle gå, men så kom den virkelige snøen og enda litt til. Kalesjen kollapset og den så ikke ut - full av fuglemøkk, løv, trafikkskit og muggslagg over det hele. Jeg tror ingen har sett en værre kalesje enn dette - kalesken som opprinnelig var hvit så nesten svart ut. En møbeltapetserer med mesterbrev, og som syr kalesjer, mente det ikke var håp... Først en runde med en box Biotex i badekaret i 24 timer, skylling med litt lett skrubbing med en tefloinsvamp og børste, så enda en runde med enda en box biotex og med en halv flaske Klorin, og så skylling, og så enda en runde med en halv flaske klor og en halv flaske 35% eddik i badekaret (siste runde med regelmessig oppsyn). Så til slutt 24 timer i rent vann og så masse skylling. Kalesjen er nå penere enn når jeg overtok båten. Den er ikke 100% strøken, men 98% Den har et par områder med mikroskopisk muggslag - du må tett innpå for å se det, og det synes kun når kalesjen er våt. Ellers er det et par andre flekker som jeg tror er olje/tjære eller liknende, og som jeg helt siukkert kunne fått vekk med vanish på selve flekkene, men som jeg ikke bryr meg nok om til å fjerne. Når kalesjen er våt kan jeg også se "vannmerket" av en måkebæsj som har fått godgjøre seg altfor lenge. Kalesjen var offwhite når jeg overtok båten - det er den nå også. Sømmene ser bra ut, og med impregnering som rulles på (ikke sprayes på) så er den like tett som før. Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Oi, det var mye klor Spent på hvordan sømmene dine er om noen måneder (eller om et halvt år...) Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
zooper Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 Oi, det var mye klor Spent på hvordan sømmene dine er om noen måneder (eller om et halvt år...) Jeg og , men en inspeksjon av sømmene ser ut til at dette skal gå greit. Jeg får gi en oppdatering når det har gått en stund. Det var dette eller å kassere hele kalesjen. Jeg kunne jo ha brukt Vanish, men Vanish har jeg hørt at er noe av det mest brutale som finnes på sømmer osv, og er noe jeg selv kun ville ha brukt på enkelte gjenstridige flekker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.