ray Startet 6.April.2009 Del på Facebook Startet 6.April.2009 Skulle hjelpe en kompis med å oppdatere hans nye Garmin 520S. Starta plotteren før første gang i min båt (jeg har samme plotter). Etter oppstarts setup var klar, satte jeg inn minnebrikke med nyeste programvare. Fikk da beskjed om att det ikke var noen nyere versjon på kortet, og plotteren restartet selv. Under oppstarten fikk jeg en pipetone og beskjed på skjermen : missing softwear. Og der stopper ploteren opp. Hjelper ikke å restarte den, får bare samme beskjed. Jeg brukte samme oppdatering på min egen 520S 2 timer før og alt funker helt topp. Min var oppdatering fra versjon 4.00 til 4.30. På den som skar seg er det fra 4.20 til 4.30. Noe som har noen forslag, må den inn til en garmin forhandler eller??. Sitter her å føler meg litt dum, skulle jo bare hjelpe han.. har jo oppdatert min egen 4 ganger uten problem Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
KenBjork Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Husker ikke om det er noe knapper man kan holde inne for å resette den/disse... Noen andre som vet kanskje? Men om ikke anna så kan du prøve http://web.belanor.no/helpdesk.web/support.aspx Eller se i FAQ Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
ray Svart 6.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2009 Takk for svar kenbjork. har sendt en mail på linken du oppga, skal også ringe seasea i morgen. Hadde det enda vært min plotter Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
ray Svart 6.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2009 Andre forslag tas i mot med takk. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
KenBjork Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Har googlet en del men fant ikke relevant info.. Men ligger noe i hjernebarken at det var en her på bp som og sin plotter ikke startet opp... Ja er alltid kjipt når det ikke er ens eget når man hjelper noen. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
rag Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Hei Jeg oppdaterte programvare på min 3010c for en tid tilbake og fikk et lignende problem. Husker ikke lenger den nøyaktige ordlyden i feilmeldingen. Løsningen for meg var å koble vekk all strøm til plotteren en stund før strømmen ble koblet til igjen og plotteren slått på. Rag Sitér dette innlegget Link to post
Mir Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Hadde også tilsvarende med min 525. Slo av plotteren, lot oppdateringsbrikken stå i og startet opp igjen. Da tok den oppdateringen. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Dumt forslag muligens, men kan det være at plotteren henter inn software fra brikken, slik at oppdateringen må legges inn på brikken på nytt? Skader ikke å prøve. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 7.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2009 Skal prøve igjen i kveld, har vært strøm tom nå i 1 døgn. Sendet mail til garmin og de sa den må sendes inn for resetting og innleggelse av software på nytt. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
tomcat Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Hei! Forsøk å tvinge plotteren til å lese inn ny programvare. Ha siste versjon på minnekortet stående i plotteren og følg sekvensen under. Det har funket for meg når jeg opplevde noe likende. With the device powered off, insert the SD card Press and Hold the 'Up' on the direction pad and the 'Power' button at the same time Release the 'Power' button as the unit powers on Continue to hold the 'Up' on the direction pad until the device displays "Software Loading" When the unit restarts, this issue should be corrected. Sitér dette innlegget Link to post
NEPTUN-LE6621 Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Her er en oversikt korleis du restarta alle garmins produkter.......... http://www.garmin.se/.adsend?f=1937&fv=0 Sitér dette innlegget **Båtfolk** -Vassendgutane- Link to post
ray Svart 7.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2009 Takker for svar, skalprøve på nytt i morgen og funker ikke noen av deres forslag får jeg bare sende den inn til garmin... Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
tomcat Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Hvordan gikk det, noe hell med å tvinge oppdatering eller resette plotteren? Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 10.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2009 har prøvd alle tvungene resetinger og ikke noe virker, plotteren blir sendt in til belanor i morgen... Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.