enter4u Startet 7.April.2009 Link til dette innlegget Startet 7.April.2009 Skulle prøve meg på fjerning av bunnstoff i går. Men mitt handikapp er ei dårlig skulder, og måtte gi meg etter 10 min Noen som har et godt tips som kan lette jobben for meg? Det er mykt *ler* bunnstoff på plastsnekke. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 kom hit så skal jeg hjelpe deg, det letter jobben Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
enter4u Svart 7.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Til Møre? :lol: Kom hit du, så spanderer jeg kaffe Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 (redigert) Hehe ja det var kanskje litt lang avstand Tja du har ikke noen unger å sette på jobben da.. Kan ikke si at jeg kommer på hjelpemiddel egentlig.. Kanskje du kan ringe hjelpemiddelsentralen og høre hva de sier. (Hadde du gjort det så hadde de sikkert tenkt "tulling") hehehe Redigert 7.April.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
enter4u Svart 7.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 En tanke som slo meg her. Kanskje jeg kan sette bort hele skiten. Har jo noen polakker i firmaet da Men hadde i utgangspunktet tenkt å gjøre det selv. Men vil ikke kroppen, så må jeg finne på noe annet Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Skulle prøve meg på fjerning av bunnstoff i går. Men mitt handikapp er ei dårlig skulder, og måtte gi meg etter 10 min Noen som har et godt tips som kan lette jobben for meg? Her vil jeg anbefale Arthrotec morgen og kveld. Da blir fjerning av bunnstoff en lek. Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Mitt spørsmål er; må du fjerne bunnstoffet? Har inntrykk av at alt for mange fjerner bunnstoff som ikke trenger fjernes. OK, er det mye klatt på klatt så kan det være greit å skrape ned, men oftest er underlaget jevnt og fint og det bare å smøre på en ny runde. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
enter4u Svart 7.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Det er et meget tykt lagg bunnstoff på båten, og jeg vil gå over til Teflon-stoff som letter jobben på våren Siden jeg har båten i ferskvann, så trengs det ikke vedlikehold på stoffet oftere enn hvert 3. år Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 7.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Her vil jeg anbefale Arthrotec morgen og kveld. Da blir fjerning av bunnstoff en lek. Hvordan fungerer det?? Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Ja det er klart, streiker kroppen så er jo det slik. Er jo forholdsvis tungt å fjerne/bunnsmøre/vaske skrog, på båt for vanlige dødelige også. Æsj stemmer det, er ikke vanlig dødelig jeg nei, har en kranglete rygg. polakker... mm skeptisk Ha nå villet sittet der og fulgt med så jobben hadde blitt utført på en måte man selv mener det er "bra nok" uansett. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
enter4u Svart 7.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Ja jeg kan alltids sitte og se på dem Er jo deres arbeidsleder til daglig også så Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 7.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Her vil jeg anbefale Arthrotec morgen og kveld. Da blir fjerning av bunnstoff en lek. :lol: Trodde det var noe man smurte på båten jeg :lol: Men dette er i beinstrukturen. AC-leddet, og ikke muskulært Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 (redigert) dette du mener hvagaaapet.. http://www.pfizer.no/templates/Page____988.aspx var hvertfall det eneste jeg fant Arthrotec er likt voltaren om man kjenner til det. :lol: Trodde det var noe man smurte på båten jeg :lol: Men dette er i beinstrukturen. AC-leddet, og ikke muskulært hehehe, morgenens latter, trodde også det var noe man smurte på båten Redigert 7.April.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
enter4u Svart 7.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 (redigert) Brukte Voltaren etter tennisalbue-operasjon. Satyt på do i to dager, 40,5 i feber. Redigert 7.April.2009 av enter4u (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 kanskje havgaaapet knuser de og smører på båten.. Etser kanskje like fint på bunnstoff som det gjør i magan... Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 [quote name='(-- reference to evil site removed --)' date='07.04.09 08:16' post='729655' Arthrotec morgen og kveld. Da blir fjerning av bunnstoff en lek. Artig den du Nix Kom akkurat i havn i fjor. Neste år leies tenesten....hehe Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Polarn Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Klin på bunnstoff fjerner og spyl av med høytrykkspyler. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
koh Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 (redigert) Vet du om det er primer under det gamle bunnstoffet ? Hvis ikke, skreller du det relativt lett av med ei elektrisk skrape fra Bosch. -koh Redigert 7.April.2009 av koh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
La Digue Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Sett bort jobben til noen andre! Eller la det hele være som det er. Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
Leifer`n Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Det som ikke detter av med en bra høytrykk spyler kan vel bare være der.. Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Det som ikke detter av med en bra høytrykk spyler kan vel bare være der Min erfaring er at når maling / bunnstoff er i ferd med å løsne, greier høytrykkspyleren ikke så godt å få det rent. Enten klistrer det seg fast, eller så går vannstrålen under uten å fjerne malingen. Har en Karcher 6.85 -> som ikke er blant de slappeste. -koh Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 (redigert) Hvis du har mulighet til å være til stede for å kontrollere arbeidet så kan du jo kontakte en lokal skole å få med deg noen fra operasjon dagsverk. Så støtter du en god sak også.......Vet ikke helt når det er men... Redigert 7.April.2009 av sveinh04 (see edit history) Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
Mouche Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 OD er vel om høsten, men denne jobben kan man jo også gjøre etter at båten er tatt opp så er man kommet et stykke på vei med vårsjauen! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
enter4u Svart 7.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Vet du om det er primer under det gamle bunnstoffet ? Hvis ikke, skreller du det relativt lett av med ei elektrisk skrape fra Bosch. -koh Dedt vet jeg ikke. Men ALT skal bort. Skal som nevnt gå over til bunnstoff med teflon. Elektrisk skrape? Hmmm! Tror ikke jeg kjøper det for engangs bruk. for med teflonstoff, så får jeg ikke bruk for den mere Alternativet må nok være å sette det bort. Tror ikke høytrykkspyler tar det godt nok. Sitér dette innlegget Link to post
Capella Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Kjøp noen bokser Kaustic Soda og en pakke Tapetklister. Bland sammen 1 del Kaustic Soda med 3 deler vann, tillsett litt etter litt Tapetklister og rør rundt til denne blir en dryppfri masse. Påfør blandingen med rulle + kost der det er vanskelig å komme til, la stoffet virke i en times tid og spyl deretter av med høytrykkspyler (bruk gjerne rotodyse). Gjenta behandlingen om det skulle være nødvendig til alt bunnstoff er borte. Capella. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.