Jump to content

Fjerning av bunnstoff med dårlig skulder

enter4u

Recommended Posts

Hehe ja det var kanskje litt lang avstand :easter:

Tja du har ikke noen unger å sette på jobben da..

Kan ikke si at jeg kommer på hjelpemiddel egentlig..

Kanskje du kan ringe hjelpemiddelsentralen og høre hva de sier. (Hadde du gjort det så hadde de sikkert tenkt "tulling") hehehe

Redigert av KenBjork (see edit history)

Mitt spørsmål er; må du fjerne bunnstoffet? Har inntrykk av at alt for mange fjerner bunnstoff som ikke trenger fjernes. OK, er det mye klatt på klatt så kan det være greit å skrape ned, men oftest er underlaget jevnt og fint og det bare å smøre på en ny runde.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Ja det er klart, streiker kroppen så er jo det slik.

Er jo forholdsvis tungt å fjerne/bunnsmøre/vaske skrog, på båt for vanlige dødelige også. Æsj stemmer det, er ikke vanlig dødelig jeg nei, har en kranglete rygg.

polakker... mm skeptisk :giggle: Ha nå villet sittet der og fulgt med så jobben hadde blitt utført på en måte man selv mener det er "bra nok" uansett.

dette du mener hvagaaapet..

http://www.pfizer.no/templates/Page____988.aspx

var hvertfall det eneste jeg fant

Arthrotec er likt voltaren om man kjenner til det.

:lol: :lol: Trodde det var noe man smurte på båten jeg :lol: :lol: Men dette er i beinstrukturen. AC-leddet, og ikke muskulært :sad:

hehehe, morgenens latter, trodde også det var noe man smurte på båten :lol:

Redigert av KenBjork (see edit history)
Det som ikke detter av med en bra høytrykk spyler kan vel bare være der

Min erfaring er at når maling / bunnstoff er i ferd med å løsne, greier høytrykkspyleren ikke så godt å få det rent. Enten klistrer det seg fast, eller så går vannstrålen under uten å fjerne malingen. Har en Karcher 6.85 -> som ikke er blant de slappeste.

-koh

Vet du om det er primer under det gamle bunnstoffet ? Hvis ikke, skreller du det relativt lett av med ei elektrisk skrape fra Bosch.

-koh

Dedt vet jeg ikke. Men ALT skal bort. Skal som nevnt gå over til bunnstoff med teflon. Elektrisk skrape? Hmmm! Tror ikke jeg kjøper det for engangs bruk. for med teflonstoff, så får jeg ikke bruk for den mere :wink:

Alternativet må nok være å sette det bort. Tror ikke høytrykkspyler tar det godt nok.

Kjøp noen bokser Kaustic Soda og en pakke Tapetklister.

Bland sammen 1 del Kaustic Soda med 3 deler vann, tillsett litt etter litt Tapetklister og rør rundt til denne blir en dryppfri masse.

Påfør blandingen med rulle + kost der det er vanskelig å komme til, la stoffet virke i en times tid og spyl deretter av med høytrykkspyler (bruk gjerne rotodyse).

Gjenta behandlingen om det skulle være nødvendig til alt bunnstoff er borte.

Capella.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...