CreativeNess Startet 12.April.2009 Link til dette innlegget Startet 12.April.2009 Jeg har holdt på i noen dager med båten nå. Byttet alt som byttes kan. Forgasser er delt og overhalt, nye tenningsdeler, og jeg så frem til en fornøyd båtmotor. Men, jeg la merke til litt pussing og pesing på ene siden. Men kun når jeg dro rundt motoren, uten at den startet. Jeg stakk hånden under manifolden på høyre side og ganske riktig. Der blåste det.. H... tenkte jeg, her har noe sprukket. Etter en halvtimes depping ga jeg et spark i baken og løsnet manifolden. Inni den ene exhaust utgangen, var det et tynt rør, som tidligere har gått rett igjennom porten. Jeg har funnet ut at dette heter en choke pipe. Derfra går det et rør til choken. Det er på en måte her automatchoken finner temperaturen altså. Røret inne er av, dvs at det er et hull i bunnen på denne exhaust porten, og det var det jeg hørte (og luktet) tidligere. Hva i huleste gjør jeg?? Må jeg kjøpe en ny manifold?? De er ikke så dyre i usa, men de koster sikkert en formue å få dem hit, den er jaggumeg tung. Greier man å sette inn et annet rør?? Det er visst av kobber. En annen ting som jeg oppdaget var at bakerste exhaustport var våt, og jeg ble litt bedrøvet da det var saltsmak på griseriet. er det normalt?? Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 (redigert) Det er ikke normalt med saltvann i manifoden.. Sett manifolden vannrett fyll kjølekanalen med vann. Da ser du om det kommer vann ut ved eksosporten. Er den tett kan røret byttes. Hvis den er fra 1987 så er den nok kast... Redigert 12.April.2009 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Mr. Import Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 bør kastes hele motoren, så gammel ,så skal den være rustet rett igjenom blokka fra innsiden allerede . ikke kost på penger på denne leter etter nummer til en kar som har en billig tilsalgs. ska gi beskjed når jeg finner nummer Sitér dette innlegget Link to post
CreativeNess Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Jeg skrudde ut hele skiten i dag. Da oppdaget jeg at der dette albueleddet er festet i manifold er det pakning som var gåen.. Det ser ut for meg som om det var en liten åre i pakningen som gikk fra disse kjøle kanalene rundt eksosrøret og inn i selve eksorøret manifolden. Mulig dette er hvorfor det var fuktig på den eksosporten som var nærmest leddet. ?? Dette choke røret kan altså byttes?? Borru ut rester og sette i ny?? Tror ikke jeg har råd til en ny motor nå i allefall, det høres vanvittig dyrt ut. Ble kalæsje og service på drevet i år.. bare det ble 30.000,- så ny motor, da kaster jeg heller hele båten :-) F.. båt er dyrt altså.. Ikke å bruke, men å vedlikeholde dette uvesenet.. Sitér dette innlegget Link to post
CreativeNess Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Så gravde jeg litt mer og fant ut at hele denne "skjøten" var rustet bort.. Jaja.. Blikke noen båtturer i år heller.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.