Rune Tangen Startet 13.April.2009 Del på Facebook Startet 13.April.2009 (redigert) hei, Har fått tak i en Marna 8-11 k 1956 model som jeg kansje skal kjøpe (i dag).. Har en marna 8-11 k, ukjent årsmodel i båten fra før av.. Denne motren er ødelagt, men lurer da på om noen vet om aksinger passer sammen..? vridbart anlegg... Dette er da bilder av gammel motor.. årsmodel? Redigert 13.April.2009 av Rune Tangen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Høyst sannsynlig akkurat likt, den gangen drev man ikke og forandret i tide og utide for å følge motebølgene Lykke til med en kjekk motor! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gutek Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Dermed fikk Poseidon vist fram firmalogoen sin enda en gang helt gratis ! Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Poseidon har hatt 4376 gode og informative innlegg på BP. Hva er det du vil fram til ? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Sleipner93 Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Den der var virkelig spydig Gutek, og slike kommentarer hører ikke hjemme i dette forumet.. Er du fortsatt smågretten over diskusjonen dere hadde for en tid tilbake? Sitér dette innlegget Link to post
Maarud Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Du tenkter vel og sette inn den andre rett inn som erstatning. Skjekk målene/avstandene på motorfestene og feste til akslingen. Trolig så har du en match. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Rune Tangen Svart 13.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2009 Takk for alle svar.. Nå har det seg sånn at jeg kjøpte den motoren.. ville ikke la den muligheten gå ifra meg. virker som en skikkelig god motor. men jeg tror nok jeg vil få litt problemer med montering... har ikke fått tatt bilder av den nye motoren, det gjør jeg i morgen. blir litt lettere å forklare da.. Fant dette bildet på BP. greia er at jeg ikke har en sånn sveiv på akslingen min fra før av. men en spak.. denne "sveiva" fulgte med den nye motoren.. spm da er om jeg får til å montere dette sammen uten å bytte aksing også.. Sitér dette innlegget Link to post
Maarud Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Skjekk om ikke du bare kan fjerne hele den "sveiva" og bruk den du har. Er jo kun for og kontrollere vridningen på propellen ved og dra akselen fremover eller aktrover. Sitér dette innlegget Link to post
Rune Tangen Svart 15.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2009 Nå har jeg kikka og målt litt, å det ser ut som det kommer til å passe rimelig bra.. Den nye motoren er ganske skitten.. Hvor lurt er det å vaske motoren med høytrykkspyler? Hvilke ting må jeg ha iorden for å starte motoren på land.. motoren står på pall akkurat nå! Rune Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Vask den på pallen med parafin/diesel og en malingskost. Avslutt med zalovann, så blir den ren. For å starte den trenger du kjøling. Sett en slange på vanninntaket ved impeller og legg den ned i ei bøtte, og legg hageslangen i bøtta, slik at bøtta aldri blir tom! Du trenger strøm om det er dynastarter på den, om det ikke er det, skal du sveive. Jeg anbefaler IKKE høytrykkspyler! Lykke til! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Gutek Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Ser Dere ikke at det ganske smart a bruke firmanavn som "nick".Hvordan skulle det bli dersopm alle som har økonomiske interesser o båtbransjen skulle gjøre det s samme ? Det heter seg at det er et reklamefritt forum,gjør det ikke ? Tekstreklame eller fordekt reklame er en vederstyggelighet !Da bør alle alle firma gis den samme muligheten.Så ville det blomstere med firmalogoer om alle lot en fra firmaet melde seg inn og bruke firmalogoen som "nick".Poseidon er ikke en person,det er et firma.Klikk litt og se hva som kommer fram ! Sleipner spør om jeg er småsur.Nei jeg er forbannet.En skal ikke kaste stein dersom en sitter i glasshus ! Jeg tror den ubendige skrivekløen har helt andre årsaker enn å hjelpe oss amatorer ! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Ehh.. Ok, Gutek. Har du PMS? Kansje dette var noko av det mest "OT" eg har sett her på Baatplassen. Spar oss for dine oppgulp. Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Jeg er fullstendig klar over at jeg stikker neven inn i et vepsebol.Jeg gjør det med fullt overlegg ! Klart det er OT,men jeg svarte bare på innlegg !Gleder meg til fortsettelsen ! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Men det var du som startet, og eg håper også at du nå er ferdig å komentere i denne tråden!! Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Skal du ta opp dette Gutek, er dette plassen å ta det opp på: https://baatplassen.no/i/index.php?showforum=162. Ikke ødelegg en god trad om Marna veteranmotorer! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Gutek Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Ja,det er jeg, men jeg kommer til å forfølge det på en annen måte ! Ledelsen av bålassen bør ta tak i dette ! Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 (redigert) ! Ledelsen bør ta tak i dette ! 1. Støtter Gutek i denne saken. Er omtrent like opptrekt selv. 2. Men feil sted Gutek 3. Marna motorer er utrolig greie å skru på. ( har hatt 3 stk) Lett å skjønne for amatører - driftsikre og ikke minst - lang norsk historie bak de. 4. Lykke til med motoren Rune Tangen- kan desverre ikke hjelpe deg med det du spør om. 5. God båt vår alle sammen. Redigert 15.April.2009 av Nils1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Du har vel sett denne: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=39313 Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Rune Tangen Svart 24.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2009 Da er jeg kommet til maling delen av "restaureringen" av min gamle Marna. Lurer da på om det er noen spesiell fargekode som dere bruker. type maling, erfainger etc.. setter stor pris på svar. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 24.April.2009 Del på Facebook Svart 24.April.2009 gutek smart a bruke firmanavn som "nick" For ordensskyld Poseidons firma heter Båtskolen og båten hans heter Poseidon, så her rører du sammen- Men gutek jeg sjønner ærligtalt ikke hvor du vil med denne feilplasserte skitt kastingen. Det er en del medlemmer her som har maritimt rettede virksomheter. Det nyter du og vi andre her på båtplassen godt av, i form av gode faglige råd og veiledninger. De er og svert mange medlemmer som bruker sit båtnavn som nic! Så Gutec hold opp med å ødelegge sakelige diskusjoner med slikt vrøvl. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Diesel248 Svart 24.April.2009 Del på Facebook Svart 24.April.2009 Men alle kan gjer implusive handlinger, feil, eller liknende. Men no er det motor det skal diskuterast i. Ingen grunn til å snakke om litt knuff som var for mange inlegg siden, alle kan seie litt som skaper litt knuff. Men det var ikkje i dag, så pytt, pytt. Fred i fjorder og kyst! Eg meiner att Marfna hadde ein nydeleg grønn farge. Snakk med fabrikken, da får du rett nydeleg farge. Lykke til med super motor! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
#cobra Svart 24.April.2009 Del på Facebook Svart 24.April.2009 ta kontakt med marna i mandal,de holder ennå på der ned og er svært behjelplige.mener det er 2 typer maling ute å går,man kan få kjøpt orginal,men denne er ganske dyr. kommer ann på hvor mye du skal gjøre ut av det....... jeg sandblåste min motor i en snekke jeg hadde tidligere,la på t komp lakk,med riktig farge kode,men husker ikke koden i hodet lenger,bare snakk med dem........ Marna motor AS Langgata 10, 4515 Mandal Pb. 297, 4503 Mandal 38 26 48 25 Sitér dette innlegget Link to post
Rune Tangen Svart 25.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2009 Okey... Hørt at mange har brukt arcanol.. noen som har noen erfaringer med dette?? Den "kranglinga" er jeg lei av. Poseidon har gitt meg gode råd flere ganger og håper det fortsetter. Lykke til Poseidon, drit i de folka der ass... Rune Sitér dette innlegget Link to post
Rune Tangen Svart 25.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2009 Ny motor før maling..:D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.