Jump to content

Hvor går turen i pinsen?


Astor

Recommended Posts

Det er meldt stort sett bra vær over det ganske land i pinsen. Regner med å se mye båter utpå. Selv om Horten er min favoritt-gjestehavn tror jeg neppe at jeg stikker hodet inn i de vepsebolet i pinsen ettersom KNBF arrangerer pinsetreff der. Mener selv jeg er ganske så sosial men en overfyllt gjestehavn frister ikke.

 

Vi tar med oss ett vennepar å setter trolig kursen for Verdens Ende eller deromkring. Blåser det sønnavind finner vi sikkert en lun uthavn i nærheten. Jeg har ikke Båtplassvimpel i masta men en KNBF-vimpel i stedet. Føler at dette forbundet jobber seriøs for oss småbåtfolk. Og to vimpler i masta har jeg ikke plass til.

 

 

Håper mange av dere får en fin pinse på fjorden. :lol:

 

Og husk seilfolk! Det er lov å hilse tilbake når en motorbåt hilser på dere!

 

På sjøen er vi alle like. :lol:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

ettersom det blir årets første tur, og lettmatrosen kun er 10 uker gammel, har vi planer om å sette kursen mot Steilene i indre Oslofjord. Alternativt kan det hende vi ankrer opp i Vestfjorden et sted og KOSER oss.

 

For finværet er jo i anmasj eller ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

hadde igrunn tenkt å sjøsette til helgen, men tror nok eg må bruke helgen til siste finpuss :sailing::flag:

 

Men det nermar seg med storskritt, i dag gikk presseningen, og i går kom mitt neste prosjekt (halco 26) på plass. Ble litt trangt om plassen slik at eg måtte sette den på kaien til eg har sjøsett solloux`n.

 

Har mange bilder, men finner ikke kameraet :flag:

Link to post
Share on other sites

Om et par dager ligger GipsyGirl i skjebergkilen, nærmere sagt på Singleøya eller i Tordenskjold bukta på nordre sandøy. Får se hvor det er ledig når vi med saktegående kommer frem.

 

Et lite stemningsbilde fra Tordenskjold bukta i fjor.

Bilde

 

Med dette og en kald  :sailing: er livet verdt å leve ja....

Bilde

 

 

GipsyGirl

Link to post
Share on other sites

Med dette og en kald  :flag: er livet verdt å leve ja....

 

GipsyGirl

Du, styr deg litt med disse farlig fine bildene dine :sailing:. Har tross alt et par dager til på jobb.  Med de gode værutsiktene er det duket for en helmaks langhelg. :flag:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Vår 5. tur i år blir til Kommersøy. Og det blir ikke til Fantebukta med bråk og søppel flytende i dagevis.  :flag: Det blir som vanlig til Grisebukta der unge og gamle samles og alt er strøkent utpå formiddagen etter pinseaften.  :flag: Drar imorgen torsdag etter lunsj for å sikre oss fin plass, det pleier å bli enormt med båter der i pinsen.

 

Tidligere pleide vi å tilbringe pinsen i Sandspollen. Og i mange år lå vi med baugen inn mot en brygge med 5 båter på hver side og 4 lag á 5 båter i hekken. Pinsetreff for Maxi-båtene!

 

 

Siste gangen dette skjedde fikk jeg høytidelig og under applaus overrakt en Maxi-vimpel til å ha på Saga27'en som uoffisielltt æresmedlem!  :flag:  (utpå sommeren kom forresten innmeldingspapirer til vanlig medlemskap i klubben i posten!) :lol:

 

Så kom ikke å si noe stygt om seilerne til meg! :sailing:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Til Kragerø-skjærgården uten båt..... men jeg får nok sitte på hos kompiser. Vi må alltid en tur til Kragerø for å kjøpe en mutter eller to (og ta en pils på tollboden eller Onkel Oskar)  :sailing:[/quote

 

 

Du får se etter en trojan 27 med baatplassvimpel,så er du hjertelig velkommen ombord på en :flag:

 

Mvh

 

frank v.

Link to post
Share on other sites

Koster er vel målet i år også. Brevikhavna blir det vel, vi kommer litt sent avgårde.

Sviger og barnebarn med.

Regner med at barnebarnet kommer med en liten rapport etter turen sett med en 3 årings øyne.

 

Til Gipsy Girl. Se etter vimpel, kan hende jeg tar turen innom.

Link to post
Share on other sites

Koster er vel målet i år også. Brevikhavna blir det vel, vi kommer litt sent avgårde.

Sviger og barnebarn med.

Regner med at barnebarnet kommer med en liten rapport etter turen sett med en 3 årings øyne.

 

Til Gipsy Girl. Se etter vimpel, kan hende jeg tar turen innom.

Skal se etter vimpel Amorosa, skal holde anker  :sailing: klar...

 

Ser du har vært på koster før i år og, (på hjemmesiden din). Fine bilder og en fin hjemmeside.

 

mvh

GipsyGirl

Link to post
Share on other sites

:smiley:

Planlegger en tur i utenriks (Sverige :lol:) sammen med Maanestraale og Enjoy.  Blir vel å farte litt rundt i Vest- og Østfold også tipper jeg.  Vi får speide litt etter vimpler.

Satser på at værmeldingene slår til og at det blir like bra Pinsehelg iår som ifjor :cool:

 

:yesnod:

M/Y Ellen Marie

 

PS.. Ser på nyhetene at flere statsansatte muligens skal ut i streik.  Åssen ligger det an med tollerene? :wink:

Link to post
Share on other sites

:wink::yesnod:

 

I år går pinseturen til Bergens Motorbåtforrening til Hardbakke i Sogn og Fjordane,

det  er 57 båter som er med.

 

Fredag er det samlingssted i Solesjøen.

 

Lørdag går vi i konvoi fra Fonnes ved Mongstad til Hardbakke, redningsskøyta eskorterer oss over Sognesjøen.

Ellers på lørdag har vi fotballkamp, konkurranser for store og små.

Seinere om kvelden er det familiekurvfest på grendahuset og dans.

 

Søndag er det fellesfrokost på kaien. Seinere  blir det gummibåtregatta og fiskekonkurranse.

Kl 19.00 tennes grillene da er det grillmat, premieutdeling og dans.

 

Mandag er det konvoiavgang for de som ønsker å gå samlet hjem.

 

:smiley:  :lol::cool:

Link to post
Share on other sites

Vår 5. tur i år blir til Kommersøy. Og det blir ikke til Fantebukta med bråk og søppel flytende i dagevis.  :smiley: Det blir som vanlig til Grisebukta der unge og gamle samles

Hmm... Hvordan var nå er dette? Fantebukta for folk fra Drammen og Grisebukta for dem fra Holmestrand eller er det omvendt  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hmm... Hvordan var nå er dette? Fantebukta for folk fra Drammen og Grisebukta for dem fra Holmestrand eller er det omvendt  :yesnod:

Var jo som sagt i Fantebukte 17 mai helga .Vi hadde det kjempe gøy men var endel rare blikk ja .Men alle vi som var i følge hadde jo ikke vært der før og da er det jo lov og glane litt ,også er vi sikkert litt rare og , men gøy var det så lenge det varte . Været bestemmer på fredag hvor ferden går , har jo blåst noe så inn i ¤#"#!¤! di siste to helgene så vi ha gjømt oss så godt vi kan , men utpå er vi så lenge båt og helse holder . Pinsetreff i Horten , må jo innom da . God båthelg alle sammen

 

Kaptein på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...