Jump to content

Hvor går turen i pinsen?


Astor

Recommended Posts

Kunne tenke meg å gå fra Svelvik mot Tønsberg eller kanskje bare ut mot Komersøya på lørdag. Vær og vind for avgjøre.

Kommer du til Kommers, får du se etter Trudelutt. Vi drar dit i morgen etter jobb, og blir der til utpå dagen 17. mai. Den dagen pynter vi båten med flagg og bjørkeløv som tidligere. Dette blir den 6. helgen på rad i båten!

 

Bilde

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Pinsehelga skal feires med tur til Bulandet (Norges Venezia) som ligger heilt vest i havet mellom Sognefjorden og Florø.

Der skal vi sammen med båtvenner bestige fjellet Alden (den norske hest) på ca. 500 metet ligger heilt vest i havet med utsikt over flere hundrede øyer og skjær og der du kan skimte oljeplattformene vest i havet.

Link to post
Share on other sites

GipsyGirl ligger endelig på vannet igjen, og har til helgen trutnet ferdig.

Jeg og barna ligger i båten i havna fredag til lørdag, og drar så ut glomma forbi Fredrikstad til skjebergkilen på lørdag. Dette blir årets første guttetur, før vi henter resten av familien på søndag. Må hjem mandag, da barna skal gå i tog 17 mai. Overnattingene vil skje enten i Tordenskioldsbukta, eller v/Singleøya.

 

 

mvh

GipsyGirl

Link to post
Share on other sites

Forrige helg var det nok vann i Øyeren slik at vi fikk båten på vannet. Fikk da vår første tur med den nye båten, og hele familien var strålende fornøyde.

 

 

Denne helgen blir det nok en tur til Sandstangen (østre del av Øyeren) og sikkert en tur ned elva til Solbergfoss foss å se på vannføringen i Solbergfossen (Kraftverk)

 

Sandstangen:

Bilde

 

Her fra Solbergfoss på denne tiden i fjor.

Bilde

/per

Link to post
Share on other sites

Må vel innom KNBF treffet i Horten gjestehavn , hvor lenge vi blir der bestemmer vel været . Blir det knallvær blir det vel ei øy et sted med bål og grilling ,ikke så lett i gjestehavna det . Var i Fante bukte sist helg så kansje det blir en tur dit . God helgtur alle sammen.

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Vel, i år blir pinseturen en "hagetur"! Båten står innerst mot gjerdet på opplagshavna, og med 9 båter utenfor meg i rekka så blir det noe styr å få alle båtene ut. Og, står man innerst så er det bare en vei å ta båten ut. Vi har en ordning med flytting av båter som hindrer andre i å komme ut etter 10. mai, men dette virker ikke spesielt bra når det er flere båter som må flyttes. :headbang:

Sur måte å lære at man må passe på helst å bli plassert midt på plassen! :headbang::headbang:

 

Hunøret er på lavmål og admiralinnen frister derfor med padletur i kano med teltovernatting... Det blir ikke helt det samme som å fyre opp dieselen, kjenne sjølukta og høre måseskrik!

En sak er sikkert: Jeg kan ikke gå å tråkke rundt hele pinsa, så det blir vel en overnattingstur i kano + kaffekoking i "hagebåt" mens jeg sysler med saker jeg ville ha sett på om vi lå ute ved Håøya eller tilsvarende!

 

:flag: Og 17. mai, da skal vi være hjemme på Strømmen og se på barnetog, kjøpe kaffe og vafler fra foreldregruppa i musikken og ikke prate båt med naboene (de to som har båt er jo ute... )

 

Men, når sant skal skrives: Det var en sann fryd å se / høre MorMajors siste videosnutt "What a wonderful world". Et bedre plaster skal man lete lenge etter! (For de av dere som ikke har sett denne, er linken her: http://home.online.no/~ter-av/index.cfm ) :sailing:

 

God pinse!

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Som NORDAN regner vi med Kostertur + +

Trillevogn (BigBoy - Williams Caravansenter - Greåker - kr 248,- godt kjøp tror jeg) innkjøpt spesielt med henblikk på bunkring i Strømstad lørdag. Det er tross alt ikke alt flytende som kan tas ombord via slanger!!

Forøvrig har jeg "ordnet" meg fri hele neste uke slik at det blir prøveferie ned til Smøgen om ikke noe

uforusett inntreffer.

Gleder meg som en liten unge til denne første turen med båten som var ny for oss senhøstes i fjor.

 

mvh

 

FredT

 

Editert: Vel - så avsløres minst tre ting. 1 - Jeg jobber nok i det firmaet hvor dette postes fra. 2- Jeg bruker noe av arbeidstiden til å titte inn på Baatplassen - og 3 - Jeg er så glemsk at jeg ikke skjønte dette før jeg postet innlegget!

 

God helg til alle.

 

FredT

Redigert av Permo Electronics A/S (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lesning for de som har tenkt seg over Sekken.

 

http://www.havna.com/msgshow.phtml?site=&id=7062

 

En grusom salve :sad:

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke noe galt i det som blir skrevet her. Bortsett fra at vi er vel like "gode" på begge sider av grensen etter min mening. Svenskene selv er ikke det grann bedre. Det har jeg da smertelig fått erfare selv.

Det eneste stedet som nordmenn kanskje er verst, er vel nettopp strekningen fra Sekken og til Strømstad. Der er det vel ikke mange som holder fartsgrensen...............

Link to post
Share on other sites

Drar ut i båten igjen ikveld for tredje week-end på rad. Drar til Strømstad på Fredag og over til Koster på Lørdag/Søndag. Blir i båten til 17 mai. Det er vel dette man drømmer om hele vinteren,så da må man bare bruke den tiden man kan.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

Må nok jobbe ikveld,

fre. natt

lør. natt

søn. natt

17. dag og 17.mai natt

Men båten er ferdig å ligger på vannet og venter på nesye langfri på 9 dager som er om en uke.

God tur til alle som skal ut i helgen, dere får ta en "lille en" å skejnke oss en tanke som må jobbe :wink:

Mvh

Link to post
Share on other sites

er vel nettopp strekningen fra Sekken og til Strømstad. Der er det vel ikke mange som holder fartsgrensen...............

<{POST_SNAPBACK}>

og som har fått merket dette på lommeboken.

Skilt med 5 knop kommer ved Alaska som før og HER er det kontroll. OFTE.

 

og pinsen blir brukt til båtliv i skjærgården, og selvsagt Koster.

Redigert av Amorosa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men, når sant skal skrives: Det var en sann fryd å se / høre MorMajors siste videosnutt "What a wonderful world". Et bedre plaster skal man lete lenge etter! (For de av dere som ikke har sett denne, er linken her: http://home.online.no/~ter-av/index.cfm:sailing:

 

God pinse!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg takker Fredriksen for hyggelig omtale! :yesnod:

 

MorMajor legger ut midt på dagen fredag - og blir ute til og med 18.mai. Ferden, med frue, kamera og videokamera, går i første omgang til Hvaler, deretter muligens over Sekken og mot Strømstad-området (Jeg skal holde fartsgrensen!) På returen legger vi kursen innom Horten for å kikke på 17.mai-tog - og har vi flaks drar vi med et par torsk utpå den 18. som vi kan ha til fiskesuppe før vi legger til i hjemmehavna når sola stuper i havet.

 

Måtte været stå oss, og alle dere andre, bi!

Ha en fin pinse på havet.

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

og selvsagt Koster

Var på Koster dagen etter Kristi himmelfart. Nydelig vær (når man kom litt i ly for vinden). Og så fint å kunne velge akkurat den plassen vi ville ha - det var faktisk ingen båter der når vi kom om ettermiddagen - kom vel 2-3 båter senere. Lå ved nordsiden av Jutholmen.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...