Jump to content

Hvor går turen i pinsen?

Astor

Recommended Posts

Er ikke det en fryktlig lang tur da Astor?? :lol:  :lol:  :lol:

God Pinse, og 17. mai, til alle her på eller utenfor vannet. :flag:  :flag:  :flag:

Faxen

<{POST_SNAPBACK}>

15 minutters gange på halv fart. :lol:

Passe sier mor etter en slitsom uke på jobben. Så får vi se hva lørdagen bringer. Kanskje Holmsbu?

Kort vei til Sandspollen. Kort vei til ankerdrammen. :drink::lol:

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Skal en tur med fiskestanga i morgen. Har lovet detteren hai, så vi får ser hva som biter på. Gleder meg til en runde innerst i Oslofjorden. En tur i land på Borøya blir det nok også. Hvis været er bra, så har jeg lyst til å bytte ut turen til Borøya, med en tur over til Steilene. En god pinse mm til alle. :fishing:

Må nok finne meg i å bruke gardintrapp for å komme meg om bord i pinshelga :headbang: mangler fenderlist, en del el kobling og ferdigstilling av ny motormontasje enno.

God pinshelg og ha en fin 17. mai :flag: Ikke tenk på oss som ikke har sjøsatt enno :sad:

Hei!

Måtte bare en tur innom her, for å "følge med" hva båtfolket holder på med.....he-he!

Er nemlig kommet til Bergen/Nesttun i finværet per bil og nyanskaffet land/veiprogram og GPS posisjonsvisning!

Skal si det var nyttige saker - og siden kartbasen er ganske oppdatert, så er det forbløffende hvor man kan ta seg frem i storbyen Bergen, selv om man ikke er kjent i det hele tatt.

Har jo god erfaring i bruken fra sjøen av slike program, så jeg kjenner igjen bruksmåten.

Har tatt meg frem ved inntasting av adresser/stedsnavn uten problemer :wink::flag::wink: , som jeg ellers var ganske grønn på hvordan jeg skulle finne frem til!

Så en og annen båthavn får nok besøk i løpet av morgendagen eller senere i løpet av hele neste uke.

Vil spesielt speide etter Baatplassen vimpler - men regner med at også alt annet båtfolk er hyggelig og lett og komme i kontakt med som vanlig! :yesnod::seeya:

Ellers til dere alle, HA DET FINT PÅ SJØEN, jeg finner vel båten igjen.... :cryin: senere forhåpentligvis!

Ship'O'Hoi :sailing:

Redigert av Seastar (see edit history)

Her sitter jeg hjemme på fredagskvelden, i finvær, og 'klaprer' på tastaturet :cryin:

Madammen er på jobb i kveld og skal også jobbe til kl. 16.00 i morgen :sad:

En gutt sover, en annen sitter ved min side og ser på 'Norge-Rundt' og den tredje er ute m/venner og jeg er barnevakt. Hvis fruen hadde fri nå skulle vi nok hatt overnatting i ny-båten et sted i Oslofjorden :yesnod:

men slik er det jo ikke, så da må jeg bare være tålmodig og vente på bedre tider :rolleyes:

Det kommer vel tider for båtliv også... :yesnod::wink::smiley::sailing:

Kort rapport fra Sandspollen.

Mange som ligger på svai. Vesentlig seilbåter.

Innerst i pollen, under halvfullt. Mange har nok lagt turen til Hortens-treffet.

<{POST_SNAPBACK}>

Synd at jeg jobber, ellers skulle jeg tatt turen og hilst på.

Hvis jeg hadde orket å gått så langt (ca 500m) :lol::lol::lol:

Men skal se etter deg i løpet av sommeren, så det blir en ankerdram.

Mvh

Skuta vår er ikke helt seilingsklar riktig enda, mangler noe småarbeider rundt omkring, og jeg har vært fast bestemt på at skuta skal ikke brukes før den er ferdig.

I dag var imidlertid kona samt barna innom, og besiktiget arbeidet. Under press og dobbelt press med listighet og fromme ord overfor min svake sjel, har jeg latt meg overtale til å ta ho i bruk allikevel. Vi reiser ned til skuta i morgen (den ligger i gjestehavna hele tiden) og blir til 17.5 (kona pakker finstasen for harde livet). (blir jo praktisk da, har dusj og alt mulig, slik at vi bare kan sende avgårde barna når de skal gå i tog, og kose oss med kaffe i båten til toget kommer stimende rett forbi oss :wink: )

Med andre ord, vi skal kose oss. Jeg skal nå stupe inn i skapet med godsaker og se hva som åpenbarer seg der, så hvis der er noen av medlemmene som er i nærheten, er de hjertelig velkommen innom.

(kanskje likegreit å være i båten resten av pinsa, for her på forumet er det jammen stille :sleep: )

Ha en fortreffelig helg alle sammen, og ha en glimrende flott grunnlovsdag :flag:

PS : I dag endelig kom vimpelen baatplassen.no på plass :flag:

misunnelig så det suser :rolleyes: Været er bra, men Jokeren trenger en siste puss før familien kommer ombord. En finpuss det ALDRI blir tid til. Og da blir det ikke mye til tur heller. Guttungen har vært syk over en uke, ( min ferieuke :rolleyes: ) og nå har kona for sikkerhets skyld fått bihulebetennelse ..

Har akkurat fått SMS er fra kompiser på Hvaler, i Smøgen og rundt omkring. Og jeg sitter altså og ser på dam-bygging på Island...

Enkelte ganger altså... :nonod:

Suzuki

No boat needed..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...