Jump to content

Hvor går turen i pinsen?

Astor

Recommended Posts

Hmm... Hvordan var nå er dette? Fantebukta for folk fra Drammen og Grisebukta for dem fra Holmestrand eller er det omvendt  :yesnod:

Har aldri ligget i Fantebukta, kun pratet med mange trivelige folk der. Grisebukta: for alle som oppfører seg som "folk", inkludert Dramensere, folk fra holmestrand, Stavanger osv. Hadde en trivelig stund ombord hos Jan (PanPan) sist år.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Og turen går til Nåløyet.

Der har Randesund Båtforening sin tradisjonelle Nytt Båtårsfest for 19. gang. Til neste år er det 20 års jubileum.

26 båter med et mannskap på 64 har hittil meldt sin ankomst. (Onsdag kl. 22) Men erfaringsmessig vet vi at det blir flere - og vi skal ordne plass til alle.

Vi tar imot etteranmeldte.

De første møter opp på fredagen og på lørdag ca. kl. 14.00 serverer vi Pølser/Hamburgere og Julebrus til de under konfirmasjonsalderen.

Båtnissen kommer med gaver til alle barna.

De som er konfirmert og vel så det får Spekebord med Aquavit og Juleøl.

Salg av lodd med fine premier.

Fest utpå lørdagskvelden. Musikk.

På søndagen beveger vi oss til en annen plass i kortesje. (Hemmelig sted foreløpig)

Fest utpå søndagskvelden. Musikk.

Mandag beveger vi oss hjem i uordnet kortesje.

Ønsker du å være med på Pinseturen og eventuelt bli medlem i Randesund Båtforening (RBF)er du hjertelig velkommen og du kan sende en mail til randesund.batforening@start.no hvis du vil være med i det positive felleskapet.  Du behøver ikke å bo i Randesund.

RBF er medlem av Kongelig Norsk Båtforbund www.knbf.no og vi tar nå opp nye medlemmer.

KAT

Prøver å få med hele eller deler av familien ut på tur.  :wink:

Kortvarianten blir Sandspollen. Blir det langtur (i min målestokk)  har jeg lyst til å dra til Tønsberg.

Ser nok an været, men det tegner jo bra forløpig.  :wink:

Vimpel er bestillt, men jeg har ikke fått den ennå. Når den kommer, skal selvfølgelig den opp i masta.   :wink:

s/y "Arnegrut", Asker

Hei.      :lol:

Krise, har kjøpt nytt hus og da er det flytting på gang. Admiralen har gitt meg så mange oppgaver :discuss at pinseutflugten går til he...ete :flag::lol: :lol: :wink::lol:. Er jeg jæ...g effektiv kan det bli en tur ut i hvalerskjærgården.  :wink:

Heira :wink:

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Pinsetreff i Horten , må jo innom da . God båthelg alle sammen Kaptein på Tine II

Hei TINE II  :wink:

Så hyggelig at du kommer til KNBF's og Redningsselskapets tradisjonelle pinsetreff i Horten! Jeg kommer dessverre ikke denne gangen, men jeg regner med at det blir et trivelig arrangement også i år.

NB: ALLE BÅTFOLK ER HJERTELIG VELKOMMEN! (OG SPESIELT BAATPLASS-FOLK!)

Hilsen Syvert  :wink:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Til Kragerø-skjærgården uten båt..... men jeg får nok sitte på hos kompiser. Vi må alltid en tur til Kragerø for å kjøpe en mutter eller to (og ta en pils på tollboden eller Onkel Oskar)  :wink:

Kommer den 12Juni...til Kragerø..  har jo båt der, men er på leting,, KOB kanskje vi møte i år?  Jeg tar med vimpelen og henger den på Polar`n

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Desverre blir det nok ikke noen båttur på meg i pinsen. Har eksamen etter pinsen og må derfor lese norsk til jeg blir  :wink: i trynet.....

Jeg får ta igjen turen etter helgen!!!

Gjør som meg å slå to fluer i em smekk. Ta båten ut til en holme og så les på norsken. Siden jeg henter nybåt i morra så er det sånn det blir nå.

Gjør som meg å slå to fluer i em smekk. Ta båten ut til en holme og så les på norsken. Siden jeg henter nybåt i morra så er det sånn det blir nå.

Det var jo slettes inge lig idè da.... Kanskje det blir en båttur på meg likevel. Riktignok ikke hele helgen men kanskje noen småturer.......

Jeg skal sitte vakt i havna natt til lørdag og kan jo egentlig lese en del norsk der også......

Lurer på om jeg ikke skal følge deg og ta med meg norskbøkene på sjøen.....

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Utfordringen for førstegenerasjons båtfant er at slekta sverger til hytteliv. Etter 6 år med kreative unnskyldninger er det i år full stopp, så det blir å kjøre over fjellet til Stavern og delta i dugnad på slektsgodset. Sniker meg nok ned i havnen i Stavern og ser etter relevante vimpler.

Kjennetegnet på meg: Sultent og misunnelig blikk på dere som sitter på dekk og ikke tenker det spor på osp og annet utøy som spretter opp og tar sjøutsikten!

Men: Evig takk til Tysnes kommune som la gårsdagens planlegging av katastrofeøvelse til kommunehuset, som ligger i gangavstand fra nærmeste havn. Turen over Bjørnefjorden i egen båt i tidlig morgenstund, og tilbake på ettermiddagen, kunne logges som ARBEIDSTID!!!!

Eneste håp: Dersom fergestreiken blir virkelighet, og utvides kjemperaskt, kommer vi ikke over Hardangerfjorden. Da endrer vi planene og returnerer hjem og finner alternativ løsning på pinseferien!

Laholm

I de siste årene så har pinsen bestått av MC tur med gutta, men i år måtte jeg gjøre et valg mellom pest eller kolera  :flag:

For mitt vedkommende går århundrets tur fra Rørvik til Oslo med start Pinseaften.  760nm skal tilbakelegges og nytes så vi får nok ta tiden til hjelp.  Rapporter kommer.  Takker for god hjelp under tråden Stadthavet.

MVH

Kito

RIB'er til Halten fyr i Pinsen, for å få dykket litt i fiskt fint havvann, fjordvannet er litt grumsete fortiden..

Det blir vel en lavtflyvende tur på omkring 2t varighet for å komme dit :nonod:

Kan jo hende jeg ser de som skal til Råkvåg i forbifarten da.

NB: Identifiseres ved at en svart 24fot rib fyker forbi.

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

• 11 måneder senere...

Pinsehelgen nærmer seg med stormskritt!! (Håper på flatt vann) :lol:

Fredag legger Astor ut fra Sætre, trolig med kurs for Holmsbu. Kunne tenke meg å ligge ved Spa-hotellets nye gjestehavn. En glimrende posisjon hvis vi blir med i båtkonvoien mot Svelvik og Dramstadbukta på lørdag. Konvoien starter ved Rødtangen lørdag kl. 13.00.

Kunne tenke meg å gå fra Svelvik mot Tønsberg eller kanskje bare ut mot Komersøya på lørdag. Vær og vind for avgjøre.

Blir i alle fall ute til tirsdag formiddag. (17.mai :flag: ) En hel liten ferie for en som aldri tar seg ferie. :flag::fishing::cheers:

Håper å møte flere utpå med vimpel. :sailing:

God pinse, folkens! Og ha en trivelig båthelg rundt om i landet. :flag::flag::flag:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Det blir nok båthelg ja! Bare synd at båten ligger i hagen :lol::lol: . Men men, det er mye som må gjøres før sjøsetting så jeg trenger all den tid jeg kan få..

Gamlebåten blir hentet av ny eier på lørdag, så da forsvinner siste mulighet til en tur på sjøen for en stund. Så nå er det bare å stå på!!!

Håper dere med båter på sjøen får en flott pinse!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...