Jimpec Startet 20.April.2009 Link til dette innlegget Startet 20.April.2009 Er det noen som har efaring med stålpropell på DF115 og Buster XL? Regner med båten er 600 kg tørrvekt ca. Jeg skal hjelpe min kjære far med å finne en passende propell og lurer også på hvilken stigning som er standard på denne motoren fra fabrikk. Står alupropell på i dag. Takker for alle innspill. Sitér dette innlegget Link to post
GVH Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 På propellen står det hvilke mål som står på. Jeg har en DF 140 hk hvor det står en 14 x 23 på. Jeg skal bytte den ut med stålpropell i år. Jeg har valgt 13,5 x 22 Ballistic Stålpropell. Den tror jeg skal passe bra til din motor også. (Det kan hende det er litt liten stigning på den til min motor, men jeg gir den et forsøk.) Du kan også ta en telefon til Progressing, men jeg er 99% sikker på at de sier du skal ha en Ballistic 13,5 X 22. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Finn ut hva 1) Hva er maks på turtalls-område på din motor (står i manual) 2) WOT rpm du får (normal lastet båt) 3) Diam x stigning på propellen du har montert nå 4) Fart du får med nåværende propell (gps-målt om mulig) Mvh Kenneth Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
ibizafan Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 standard propell er 14x21 alu jeg tenker meg at balistic 13.5x24 xl skulle passe bra. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Andy Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Først må man definere behovet. Er det høyest mulig toppfart på bekostning av andre egenskaper du er ute etter? Eller er det gode allround egenskaper? navette skrev: jeg tenker meg at balistic 13.5x24 xl skulle passe bra. Dersom man er ute etter gode allround egenskaper er jeg redd denne har for stor stigning. Sitér dette innlegget Link to post
GVH Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 (redigert) Jeg tror også at 13,5 X 24 vil ha for høy stigning for din motor. Skulle du kjøpe denne og det viser seg og stemme (da vil jeg mest sansynlig ha for liten stigning på min propell (13,5 X 22 på GH V20 m. DF 140hk)) Skulle så være tilfelle kan vi jo bytte. Redigert 21.April.2009 av GVH (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GVH Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Propellen passet utmerket på min båt. M.ao. tror jeg den vil passe bra på din også. 13,5 X 24 blir for høy stigning på din motor/båt. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.