Gurba Startet 22.April.2009 Link til dette innlegget Startet 22.April.2009 Skal sette inn vhf i båten. Lurer også på å sette inn en Walki Talkie. Drev veldig mye med radio når jeg var liten og lurer på om noen fortsatt har walkie'n i båten lengre... Om det bare er meg som har den kan det fort bli ensomt. Om noen har så gi gjerne lyd, primert i distrikt hvaler da det er her jeg vil ferdes. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Hei på deg! Kjøpte og monterte selv VHF i fjor, og har hatt Walki Talkie frem til nå. Under vårpussen i år gikk hele apparatet og pisken i "søpla" og er degradert fra båten. De siste årene har det vært lite aktivitet der inne og det er derfor uinteresant for min del... I tillegg er VHF mye mer driftsikkert, og rekkevidden er mye større. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Gurba Svart 22.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Takker for svar... ut i fra responsen tror jeg ikke det blir montert noen walkie talkie. Men en vhf i stedet.. ringte båtbua som tar med opp i morgen. Hadde 3 forskjellige antenne valg. 1: liten 0,5 meter pisk for å ha i topp på mast 2: Glassfiberpisk 3: stålantenne Den lille pisken hadde vært fin med jeg som ikke har mast bør vel gå for alt. 2? Hadde brakett for å legge ned antenna sa han og da hjelper det litt når den skal fraktes. Meninger ?? Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 glassfiberpisken er et absolutt godt valg og ja, de har brakketter som gjør at pisken kan legges ned, hit eller dit. praktiske, men fine Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
M/S Bastard Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Man får brakett i syrefast også, de er mye penere og mindre i omfang enn plastbrakketten Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 22.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Dem skulle sende med litt av hvert.. så jeg kan se.. har mest løst på den lille pisken men tor dere det blir vesentlig forskjell av at den sitter 2 meter over vannet kontra 10 meter ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.