Jump to content

bella 530 exel vs yamarin 53, hva skal jeg velge.

terjesyv

Recommended Posts

Hei

Av bella 512 excel vs yamarin 53 br, så er det 2 forskjellige fot-klasser. Så uten å vite andre kriterier, så der hadde jeg valgt yamarin 53 br pga mere plass/større båt.

Hadde du stått mellom bella 530 excel vs yamarin 53 br, så kunne man nok ha vurdert de mere nøyaktig.

Gikk selv runden vi i 2007 på bella 530 excel vs bella 512 excel, først så var det litt pris som gjorde at vi tenkte mest på 512, men når vi fikk sett 512 og 530 ved siden av hverandre hos forhandleshappa... vel.. vi valgte å bruke ekstra peng på 530 vi. Ikke tvil heller.

Så har vi bjerkenz sin tråd fra nå han gikk runden på hvilken båt han skulle velge: Askeladden, Uttern, Yamarin, hva er det beste valget?

Redigert av KenBjork (see edit history)

Er på farten til firma fest vi nå, så rekker ikke si så mye.

Men vi er knall fornøyd med vår bella 530 excel. Tåler godt med sjø i godt med fart mm. Bred og god plass.

Bor du nær meg så er du velkommen til å sjekke ut min båt.

Send im til ingar så kan han endre emnetittelen din til 530 vs 53

Mvh Kenneth

Tja..`korsnes`, ikke vet jeg hvorfor du er så misfornøyd med Brunswick og de "svarte motorene". Har selv en av de "svarte" og ikke noe spesiellt å klage på. Kunne vært interessant å høre nærmere hva som er bare "trøbbel"??

Nå har hatt noen av de svarte. Kan ikke si at de har svart til forventningene. Kopisen har hatt en ny Ryds 550 GTS med 90 hk, og han har blitt godt kjent med verkstenden.

Vi har hatt Yamaha 115 90 og 75 som har fungert meget bra. I tilegg en ny 115 HK Johnson(Suzuki) meget bra. Har hatt Mercury 75, 60 og 50 ikke fungert bra i det hele tatt.

50 aksel ruistet fast i veiv. 60 ikke kjøing på øverste(nederste)sylinder. 75 host og hark.

Men dette kan være helt tilfeldig, men.

Vi sees!

jaja der er alltid noen motorer som bare virker og virker. men de gjør nok alt de kan for ikkje å gjøre den "feilen" igjen. med bare trøbbel meina eg at det alltid er noe. ikkje noe tut og kjør motor. men det er nå en ting, at det ikkje er mulig å få fiksa noe som helst uten evig lang venting på deler er ikkje akseptabelt. om de i det heile tatt greier finne problemet. det duger rett og slett ikkje idag. at verksteder som forhandler dette merket er overfylt med arbeid er ikkje tilfeldig. det er med båtmotorer som med alt annet, Japansk er best der og

Meget subjetivt, mener Yamairin er i en annen div. en Bella.

Yamarin ligger flere "step ahead" kan du ytdype dette litt baatsman?begrunnelser,fordeler,bakdeler. mvh terje

Det kan jeg godt gjøre. Vi har hatt 5400, 5410. Kopisen har hatt Ryds 510 og Uttern 5610. Ut i fra min mening er dette "billig sjafs" i forhod til Yamarin. Yamarin kan du legge over i svingen med fullt av passasjerer uten at noe hender. Uttern kan du legge om men svingen skjærer, derfor hold på gjengen omvbord.

Bella hadde tidliger store utfordringer med enkele modeller som krakullerte i støpen. Og der er ikke bra. SØK 610(tor jeg).. Yaømarin har større cm på riper, større løft i forskipet og bedre andrehåndsverdi.

Ønsker en tilbakemelding på dette. Bella ikke en dårlig båt, men har heller ikke hatt en god annehåndsverdi.

Vi sees!

ja jeg venter fortsatt på en god forklaring på hvorfor optimax er sååå dårlig? baatsmann.... de bella båtene jeg har sett på finn har da god annenhåndsverdi å de blir fortere solgt en yamarin. og bella har tilogmed optimax i hekken,askeladden blir og solgt rimelig fort med optimax i hekken.nei blir nok bella på meg å motoren blir nok svart.tviler ikke på at yamaha er bra saker men at den så forbanna mye bedre en de andre har jeg vanskelig for å tro.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...