tullerbare Startet 27.April.2009 Del på Facebook Startet 27.April.2009 Hei Jeg skulle skru ut minne glødeplugger på en bmc 2.5. og så var jeg uheldig att den ene glødepluggen mistet tuppen sin, og nå sitter den fast. Er det noen som har noen gode råd åssen jeg kan få den ut, uten og ta av toppen. Mvh Marius Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Gløde plugg. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 27.April.2009 Del på Facebook Svart 27.April.2009 Skjedde det samme på min bmc 1500, da kunne jeg borre forsiktig inn i hullet med et bor som er litt mindre enn diameteren på pluggen. Resten av pluggen hang seg fast på borret og jeg kunne trekke den ut. Dette er jo selvfølgelig ikke helt risikofritt, bruk et meget skarpt bor. lykke til Jon Sitér dette innlegget Link to post
tullerbare Svart 27.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2009 takk da for jeg prøve det, men det er vell fare for litt spon som man ikke får ut? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 27.April.2009 Del på Facebook Svart 27.April.2009 bruk støvsuger underveis. Gikk bra for meg og tilslutt fulgte tuppen av glødepluggen med ut. Jon Sitér dette innlegget Link to post
tullerbare Svart 27.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2009 Ja da skal jeg prøve det, men får og være sikker at jeg har forklart meg rett. det er den 6mm som går helt inn som sitter igjen og ikke pluggen. Hva det den du borret ut? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 ja, det er selve tuppen på glødepluggen som går helt inn. Stod igjen en bit på 3 cm. på min motor tror jeg den er 4.2 mm elns. Sikkert 6 mm på din. Lykke til :-) Jon Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 tror det burde gå fint og borre den ut+bruk av støvsuger.Men snakk om bmc all over,er virkerlig folk så fornøyd med de som de sier tro???hva er deres erfaringer??kjøpte i fjor en hanto med en bmc captain 1500,nå har jeg stått på hue og skrudd i en måned,skifta topp+pinn bolter pakkninger++,overhalte dyser(brennstoff ventiler),bytta sjøvans pumpe,bytta o ringer til gass\stopp aksling på dieselpumpe,justert diesel pumpe,gjort rein sila i fødepumpa,bytta både filterholder+filter på motor+at i fjord bygde jeg om fra insats filter til spinn on filter på oljen.Begynner og bli noen kroner nå vil ikke akkuratt si jeg er storfornøyd.artig og høre andres erfaringer.og det rare er det di tingene jeg har gjort har hvert nødvendig pga lekasjer osv.... Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
index Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 Broderen har hatt en BMC i mange år, og hans har i alle fall fungert upåklagelig! Men alle motorer trenger vedlikehold, ikke minst 30 år gamle sådanne... Ellers er vel engelske motorer kjent for lekkasjer, så akkurat det er ingen overraskelse. Men bare det at de fortsatt er i drift etter over 30 år sier vel sitt om at dette er brukbare saker... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 BMC er nok ingen dårlig motor, men alle motorer som ikke får vedlikehold og nødvendige reparasjoner slutter jo til slutt og virke etterhvert. Når det gjelder din reparasjon kan det være lurt å kjøre den litt på starteren når du er ferdig så du får blåst ut litt "dritt". Hadde BMC i vår forrige båt som jeg gjorde endel med. Når du først har glødepluggene ute er det lurt å ta et bor og rense ut for koksing i den kanalen glødepluggen sitter. På 1,5 literen minns jeg at det var 4,3mm bor, men hva som passer på din vet jeg ikke. Det kan være lurt for å unngå kontakt mellom glødepluggen og eventuell koksing. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Janoho Svart 29.April.2009 Del på Facebook Svart 29.April.2009 vil ikke akkuratt si jeg er storfornøyd.artig og høre andres erfaringer.og det rare er det di tingene jeg har gjort har hvert nødvendig pga lekasjer osv.... Hei, litt enig med deg her, har skrudd mye på min bmc og må nok innse at motoren er på hell. Det blir nok en ny sabb iveco iløpet av kort tid da jeg vil bruke sommeren til å nyte båten og ikke til å skru. selv har jeg byttet stort sett alle pakninger, dyseoverhaling,vannpumpe osv. Oljelekkasjene er vanskelig å bli kvitt. Min lekker i toppdekselet selv med ny pakning (regner med at dekselet er deformert). Tror jeg har oppdaget en liten oljelekkasje fra toppakningen også. Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 29.April.2009 Del på Facebook Svart 29.April.2009 hei!ja men er noen i det som blir sagt over her da...de er jo tross alt 30 år gamle,jeg lurte litt på og annskaffe meg en ny maskin selv,holder i med det at båten er til og nytes og ikke til og arbe seg i hjel på.Men har liksom hørt så mye positivt om bmc`en,og bestemte meg for og gi den en sjanse når jeg innspiserte blokka,den så veldig bra ut slapp litt billigere unna med ny topp.Arbeide gjorde jeg selv.Så hvis den går greit noen sesonger til nå,så er det bra.men som du sier,den henger i en tynn tråd hos meg også,skal ikke veldig mye til før den åker ut Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
tullerbare Svart 16.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 Jeg har byttet dysespisser får at den røyk en del når jeg startet den opp, men jeg synes at den forsat ryker litt når jeg starter den opp. den slutter og ryke når den har fått litt tempratur. er det noen andre som har noe forslag på hva jeg kan gjøre får og få røyken bort. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 16.Juni.2009 Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 (redigert) Jeg hadde en bmc 1500 i fire år aldri noe galt med den , god motor går pent snill på drivstof lakk aldri olje ikke mye iallefall. Bernt Ps bruk fett på borret når dere borrer og borr pent! Redigert 16.Juni.2009 av bernt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 16.Juni.2009 Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 min motor røk og når jeg startet opp, men det var aldri noe feil de 4 år jeg hadde den, er vel egentlig ikke unormalt att gamle diesler ryker endel ved oppstart men så lenge de ikke ryker når de blir varme hadde iallefall ikke jeg brydd meg noe med det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.