Ingar Startet 28.Mai.2004 Del på Facebook Startet 28.Mai.2004 Søgne Dykkerklubb startet turen med avgang ifra Harstad i dag morges. Snakket akkurat med Mons nå, og de er for øyeblikket i Saltstraumen og fisker! Midnattsola skinner og alt er bare velstand. De håper på litt mer nordavind så det blir vindstille på dekk... Snart fortsetter ferden videre sørover, de antar å være nær Ålesund i morgen kveld. Dog at de fått et lite problem med Autopiloten og spurte meg om jeg kunne få tak i et koblings-skjema, det er en Robertson AP100. Har søkt forgjeves, så hvis noen kunne hjelpe med dette ville det vært flott! Siden det dreier seg om å kjøre 1000 mil i ett strekk vil de sikkert sette stor pris på å få piloten i orden. De kjører en Mørejet30, selvsagt med baatplass-vimpel i masta. Snorkel 3 på VHF'en. Sitér dette innlegget Link to post
Steve Cooling Svart 28.Mai.2004 Del på Facebook Svart 28.Mai.2004 Heisann, Håper dere får en flott tur nedover, bor selv i en av nabokommunene til Harstad Skal også på båttur i helga, kystlaget på Hemmestad arrangerer kyststevne i pinsehelga. Det er et aktivt kystlag, der var en reportasje om dem i Båtmagasinet for etpar månder siden. Ha en god båtpinse. Steve Cooling Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 28.Mai.2004 Del på Facebook Svart 28.Mai.2004 Gratulerer med ny skute i dykkerklubben! Ser at det er en nordlig laber bris for øyeblikket i Bodø! Lett overskyet vær og regner med at det spakner ytterligere utover natten. Hvis dine kompiser skal "overnatte" i Bodø, kan jeg formidle evnt. skjema hvis noe skulle dukke opp her på nettet før de drar videre. Det er f.ø 2-3 firma i Bodø som forhandler skipselektronikk,det er Ramek,Nordkontakt, og Total elektronikk. Det er vel ikke sikkert at de har oppe i morgen, mulig jeg kan ordne dette via bekjentskap. Ta kontakt hvis jeg kan bidra med noe! Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 28.Mai.2004 Del på Facebook Svart 28.Mai.2004 Enig - håper på at dere får en fin tur. Det er i allefall en fin kyst nedover. Men hvor mange NM er det fra Harstad til Søgne? Denne turen tar sikkert fra 7-10 dager? God tur. :seeya: Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Pjolter Svart 29.Mai.2004 Del på Facebook Svart 29.Mai.2004 De burde vel putret inn til Råkvågen i Trondheim på treffet der i dag hvis de befinnner seg i området? Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Ingar Svart 29.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2004 Har gitt beskjed, ligger det i "leia"?. Akkurat nå drar de fra Brønnøysund. Takk rogeri, men de har altså passert Bodø. Hele turen skal være ca 1000 mil. Autopiloten er fortsatt ute av drift, men ellers er alt bra. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 29.Mai.2004 Del på Facebook Svart 29.Mai.2004 Brønnøysund ligger akkurat mitt mellom Ørland og Bodø. Dvs de bruker like lang tid som fra Bodø til Br.sund som fra Br.sund til Ørland. Det er ca 19 NM fra skipsleia (Garten) og østover forbi Ørland/Brekstad og inn til Råkvåg. Jeg antar at de ikke tar seg tid til denne ekstra strekningen på 38 NM. God tur videre sørover. :seeya: Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Ingar Svart 31.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2004 Dette går unna... Snakket med Mons nå, og de passerer Lindesnes, 2m sjø imot. Tar en kaffe-stopp på Vaare og ventes til Høllen i 3-4 tiden.... Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 31.Mai.2004 Del på Facebook Svart 31.Mai.2004 Mørejet må være bra saker. Snakket med en kar her i området som alltid brukte Mørejeten sin til Krisitansand da det var raskere enn med bilen. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 31.Mai.2004 Del på Facebook Svart 31.Mai.2004 Da går det jo helt fantastisk flott; dette er en tur det står respekt av! Jeg kan tenke meg at du snart tripper som en liten guttunge på bryggekanten i Høllen Gratulerer med nytt skip enda en gang. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Ingar Svart 31.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2004 Takk!! Regner med at det dukker opp endel folk på Hølle-brygga. Skal ta med kamera. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 31.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2004 Endelig klapper de til kai i Høllen! Mannskapet som sørget for at båten kom trygt hjem, fra venstre Karl, Lars, Willy og Steinar (Mons). Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 31.Mai.2004 Del på Facebook Svart 31.Mai.2004 Vellberget hjem - gratulerer. Er litt interessert i å høre litt om: -- Totalt antall NM -- Antall gangtimer -- Snitt hastighet på hele turen -- Dieselforbruk Men uansett - Gratulerer. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Ingar Svart 31.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2004 Er litt interessert i å høre litt om:Mons har sikkert litt å fortelle etterhvert, akkurat nå tipper jeg at han .... Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 3.Juni.2004 Del på Facebook Svart 3.Juni.2004 Hei Stress på jobb til langt på natt og 40 årsjubileum i skolekorpset til helga.. Dere får unnskylde at jeg ikke har svart enda. Kort referat; Kom til Harstad og overtok etterhvert en båt vi var meget fornøyd med. Litt skffet over oppfølgingen fra Harstad marina som hadde litt problemer da selgeren deres var på demotur den uken. Dette tok de imidlertid godt inn igjen, og de virker nå svært seriøse på meg. Startet fredag formiddag, gikk gjennom Tjeldsund -Svolvær - fisket 15 kgpå 10 min i vestfjorden - hentet Lars i Bodø - serverte foreldrene mine fiskesuppe i Saltstraumen - passerte polarsirkelen til midnatt - Bunkret for 4,29 kr/l hos en trivelig mann i Brønnøysund - besøkte Torghatten og spaserte i hullet- stoppet utfor Rakvågtreffet og diskuterte om vi skulle gå inn, men timeplanen sa nei (takk for innbydelsen!)- kjørte til Stadt - flatt hav - fritt for smør til maten og avtaler med en kamerat på Trollfeltet at vi kan få smør der - Statoil som overvåker feltet var redd det var terrorister som hadde denne kursen ut fra Stadt - kjørte ut og fikk smør og kaker firt ned fra plattformen - kjørte inn til Bergen og fikk kveldsmat - flatt hav og oppdaget et svømmende rådyr på radaren i Askøysundet kl 0130. Ikke en krusning på sjøen igjennom Bømlo - Sletta og Karmsund. Kjørte 50 m bak et av forsvarets skip uten å se det på radar- bunkret i Egersund og tok en kopp kaffe på Vaare før vi kjørte hjem. Hjemme mandag kveld etter 51 motortimer med et forbruk på ca 25 l/t. Marsjfart fra 13 knop i 3-4 meter sjø på Hustadvika til 22 knop over Sletta på flatt hav. Dykket mye og spiste god fiskemat underveis. Willy er skipskokk av profesjon! Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Christel III Svart 18.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2011 - kjørte inn til Bergen og fikk kveldsmat - flatt hav og oppdaget et svømmende rådyr på radaren i Askøysundet kl 0130. Ikke en krusning på sjøen igjennom Bømlo - Sletta og Karmsund. Kjørte 50 m bak et av forsvarets skip uten å se det på radar- Den der radaren deres kan ikke være helt god... Det finnes ikke rådyr i disse trakter Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
RSL Svart 19.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2011 Den der radaren deres kan ikke være helt god... Det finnes ikke rådyr i disse trakter Nå var jo denne tråden litt over 7 år gammel og det du skriver stemmer heller ikke i følge Wikipedia. Sitat: "I dag er det utbredt over nesten hele landet, selv om det kun finnes spredte bestander i de midtre strøkene av Vestlandet. " RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Christel III Svart 19.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2011 Ser du holder hus i Oslo, RSL... Som leder av Askøy Jeger & Fiskerforening, og som ivrig jeger i området de siste 19 årene kan jeg garantere deg at det ikke finnes rådyr her:-) Du får ta wikipeda med en klype salt:-) Hjort, derimot. Det kryr det av, og det hender titt og ofte at hjorten svømmer over fra Askøy til Bergen i det nevnte "Askøysundet" (Nå er hele denne diskusjonen om hvorvidt det er rådyr her eller ikke fullstendig off-topic i forhold til tråden om turen fra Harstad, men jeg klarte ikke la vær å kommentere...) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
RSL Svart 19.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2011 hehe.. Hjort eller rådyr er ett fett for meg og sikkert for de som så disse hjortedyrene en gang i 2004. Jada, jeg holder hus og båt i Oslo, og her har vi rådyr både i hager og i grøftekanter. Noe dere i følge deg ikke hadde i Bergensområdet i 2004. Ang O.T. så var det vel du som valgte å gå OT i en 7 år gammel tråd. Når det gjelder min bostedskommune og antagelsen om at jeg er helt noldus på vilt siden jeg er bosatt østpå, så finner jeg det litt billig egentlig. Det er masse jegere her omkring (de jakter ikke i frognerparken så vidt jeg vet)- En del av dem er selvfølgelig vestlendinger, nordlendinger e.t.c. da Oslo er befolket med folk fra hele landet og utlandet for den saks skyld. Hvor i landet jeg er født, kommer ikke frem noe sted på baatplassens sider og for alt du vet, kan jeg tidligere vært nær nabo med deg.... . MEN... det skal du ha. Du traff godt i mitt tilfelle for jeg ER noldus på vilt. hehe... Jeg trodde for å være ærlig (moe som ikke alltid er like lurt) helt til jeg kom i militæret at en Geit var en HannSau. (Geit/Sau : Ku/Okse : Purke:Råne o.s.v.) Når en sauebonde på rommet spurte hva jeg trodde Geitost var laget av, skjønte jeg fort at jeg hadde tatt feil... alternativet ville vært for kvalmt liksom. Men når alt kommer til stykket, virker det jo som de hadde en innholdsrik og flott tur fra Harstad til Søgne i 2004. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
larss Svart 19.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2011 Her må det være noen som har fritids problemer ;) Lars Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 19.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2011 Høstdepresjoner kan gi seg utslag i så mangt... Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 19.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2011 Når det gjelder min bostedskommune og antagelsen om at jeg er helt noldus på vilt siden jeg er bosatt østpå På ingen måte. Det var ikke sånn ment. Det jeg mente var bare det at jeg sannsynligvis visste bedre om hvilke dyr som befant seg utenfor stuedøren min, her på Askøy, enn deg som var bosatt i Oslo. :-) Nå må vi gi oss, så vi ikke drar denne tråden lengre opp på viddene en den allerede er:-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
CB. Svart 19.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2011 Den der radaren deres kan ikke være helt god... Det finnes ikke rådyr i disse trakter hehehe, denne kommentaren måtte jeg bare glise av :lol: Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
mons Svart 20.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2011 På radaren lignet det helt eksakt på et tre år gammelt rådyr, men når jeg satte søkelyset på det var jeg ikke helt sikker lenger. Hendelsen medførte iallefall at jeg husket å slå på lanternene etter å ha gått helt mørklagt ut fra Bergen, men det har jeg ikke turt å tilstå før nå.. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2011 Var det alderen på rådyret du ble usikker på Regner med at du nå tør å tilstå å ha kjørt uten lanterner, betyr at saken er foreldet... Ellers kan du komme litt i klemma Det må ha vært en knall gøy tur... Den frister Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.