Los Endos Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Pen båt! Gratulerer så mye. V6 lyd er deilig! Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 [quote name='Los Endos' date='09.05.09 20:49' post='748834 V6 lyd er deilig! Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Kjetil1 Svart 5.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Vi har nå fått brukt båten, og hele familien er godt fornøyd. Men. Jeg må nok en ny tur inn til Yachtsenteret... Da jeg styrte med å tilpase båten til den nye hengeren, oppdaget jeg at bunnstoffinga skallet av i store flak, og at vannlinja ikke stemmer en plass fra baugen og til midtskips. Under stoffingen ser det ikke ut til å være hverken pusset eller primet... Og så fant eldste guttungen ei sprekk i innerlineren nede i kabinen, i framkant mot skottet mot taukassen i baugen... Begynner å bli noe frustrert over at en ny båt ikke virker ny... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Kjetil1 Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Igår benyttet vi finværet til en liten tur. Det er ikke nødvendigvis de lengste turene som er mest gøy. Vi fant ut vi ville prøve å dregge ved en av de tre øyene som ligger like ved båthavna... Vi dregget der den lille røde flekken er på venstre side av den øverste øya, og båten "bor" på den lille røde klatten i havna nede i høyre hjørne.. Det var en kald vind som gjorde til at kalesja forble på denne turen. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Kjetil1 Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Og idag var jeg inne på Yacht-senteret med båten igjen. Så får vi se om jeg får den igjen til St.Hans. De sa den burde bli klar i løpet av uka... Lista jeg skrev, over ting som er blitt utbedret første gang den var inne, ting jeg har fikset selv og ting de skal fikse nå, ble på 23 punkter, store og små. Skulle ikke tro det var ny båt jeg hadde kjøpt ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
S/Y LINDA Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Han er heldig han som får båten etter deg ;-) Fordelen med å kjøpe ett til to år gammel båt... ( de fleste barnefeilene oppdaget og forhåpentlig fikset) !! Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Skal tro om du også har fått en "mandags-båt" slik som 'Bjerkenes' har.. Trodde nordkapp var gjennomført og bra jeg.. eller er det vært slik med flere nordkapp-båter.. Kjøpt jo selv helt ny båt og motor sommer 2007, ikke en feil å finne eller har dukket opp. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Kjetil1 Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Jo, det kan godt være at det er en mandagsbåt. Og det er derfor det har kommet en fra Nordkapp Boats for å kontrollere den nøye... Men, jeg har jo gått en runde med meg selv, og lurt på om det er jeg som er pirkete. Skal man godta at skruer som holder knapper for sitteputer er for lange og går igjennom luka, slik at de lager hakk gjennom topcoat og ned i glassfiber? Det viser jo ikke før man åpner luka. Eller hva med samme type knapp/skrue som er satt skjevt i, slik at topcoaten bak er revet opp rundt skruehullet og har flaket av i større omkrets enn knappen. Det synes jo heller ikke før puta er av. Men jeg vet at det ikke er 100 på en ny bår, og derfor plager det litt. Dessuten er det større sjangs for fuktighet å komme til... Andre småting som liten lekkasje fra styring bak ved motoren er jo lett å ordne. Finne en fastnøkkel og dra til, men jeg synes ikke det er min oppgave å gjøre slikt på en ny båt. Treplata foran rommet til porta-pottien løsnet, fordi det trolig var brukt for mye kraft på skruene som holdt den, og en skrue var tilogmed byttet ut med en større for at den skulle få tak. Her visste jeg hvordan jeg ville ha det reparert og byttet skruer til lik dim, som passet i hullene i plata. Jeg limte både skruer og plate med spesial-lim. Nå vet jeg det holder, selv med full "driter" som dunker mot plata i litt sjø... Jeg føler at det arbeidet jeg skal legge ned i båten, er montering av tilleggsutstyr og vedlikehold/shining, altså kosearbeid, ikke reperasjoner. Hvis alle de tingene jeg fant nå før siste innlevering blir sett på, eller kompenseres for, på en ryddig måte, er jeg vel fremdeles rimelig fornøyd. Men jeg har snakket med gutta på Nordkapp og sagt at jeg vil ikke godta nye ting som dukker opp... Så får vi se hva som skjer. Foreløpig har både Yacht-senteret og Nordkapp Boats opptrådd meget bra, slik at jeg har sluppet å finne fram "ute-stemmen" og de stygge ordene ... Som Carlos_007 sier, så er neste eier heldig, for da er alt pirket tatt. Og jeg har levert de tre siste båtene jeg har hatt før denne, fra meg i bedre stand enn da jeg kjøpte dem. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Kjetil1 Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Jeg har ikke fått noe infor fra verken Yacht-senteret eller Nordkapp Boats, uten at jeg selv har ringt og spurt. Selvom de sier de skal ringe meg med oppdateringer på hvordan det går med båten. Og i dag, Da jeg egentlig skulle få den igjen, fikk jeg vite at den tidligst var ferdig på mandag. Det var noe gjenstående pusse arbeid og noen programvareoppdateringer til motoren de ventet på som gjenstod. Så nå er det spennende om jeg har min egen båt eller lånebåt på St.Hans... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Kjetil1 Svart 27.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2009 Jeg har fått igjen båten, og har da brukt den selvfølgelig. Men jeg har bevisst ikke sett etter på de ting som har stått på lista mi, jeg har prøvd å slappe av og kose meg med båtlivet. Fikk tatt en liten tur på St.Hans (da ble båten hentet på henger og sjøsatt i hjemmehavna kl 19.30 ca). Og vi hadde første overnatting sist natt. Tok turen til Rott utenfor Sola, sammen med et vennepar som har egen båt. Dro derfra i morges, inn til mine svigerforeldre på Nesvik ved Hjelmeland. Var der noen timer og dro hjem. Altfor mange timer i sola førte til en gedigen skallebank... Her ligger den i den lille havna til svigers... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Kjetil1 Svart 19.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2009 Etter å ha lest reportasjen i Båtliv nr6, side 84-85, sendte jeg Båtliv en mail der jeg fortalte at det var ikke alle som fikk samme service, og fortalte om min historie ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
sap_2000 Svart 19.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2009 Skal tro om du også har fått en "mandags-båt" slik som 'Bjerkenes' har.. Trodde nordkapp var gjennomført og bra jeg.. eller er det vært slik med flere nordkapp-båter.. Det finnes både "mandagsbåter" og "mandagsbrukere"... Virker helt klart som du har har fått både en "mandagsbåt" og en "mandagsforhandler" ref. dine tidligere innlegg. Håper vi får lese historien din i Båtliv. Slike forhandlere fortjener all den negative oppmerksomheten de kan få. Man bløffer og ljuger ikke for kundene sine! Håper du snart ser enden på det, da det og holde på slik dreper mye av gleden med ny båt. Lykke til Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Kjetil1 Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Ok, jeg kan ta en rask oppdatering over hvordan det ligger an siden sist... Tirsdag 23.06, St.Hans dagen, måtte jeg kjøre inn til Y-s, og da jeg ankom var båten trailet avsted til et annet verksted som skulle programmere motorsoftwaren, det virket som de hadde planlagt å gjøre det og utvask av båten neste dag, men da jeg kom dit og stod å diskuterte med verksmester og selger der, mens jeg hadde Nordkapp på telefonen, begynte de å stresse med å få den klar. Jeg fikk da vite at de skulle få den ferdig den ettermiddagen og levere den til meg i hjemmehavn, slik at jeg kunne få hentet kone, unger og grillmat. De innrømte at de nok kunne ha stått mer på, tidligere for å få gang på motoroppdateringen. Nordkapp's reperatør, var en polakk som ikke forstod norsk, og ikke kunne det han var satt til å gjøre, så folk fra Y-s hadde visstnok vært nødt til å sluttføre det Nordkapp-fyren hadde begynt, etter han hadde sagt på mandagen at han var ferdig. Men det er fremdeles flere topcoatfeil som ikke er fikset. Mange punkter på lista mi er fremdeles ikke ordnet. Da de omsider var "klar" med båten, fikk jeg en telefon mens jeg stod i butikken og handlet mat. Verksmesteren sa at nå var båten klar og jeg kunne hente den, hos dem. For de kunne/ville ikke bruke tid på å levere den til meg som avtalt, for de hadde jo også avtaler for kvelden! Så hvis jeg ville ha båten til St.Hans (noe jeg hadde gitt dem klar beskjed om at jeg skulle, ved levering av båten) måtte jeg bare jenke meg og komme å hente den selv. Det gjorde jeg, og fikk en redusert, men stresset St.Hanskveld på sjøen... Og igår, etter en ukes tur i Skottland, tok jeg meg en båttur, og fant ut at den fremdeles er vanskelig å starte og fjusker på lave turtall. Mailet Y-s om dette nettopp, det er tredje gang jeg gjør dem oppmerksom på samme feilen . Jeg tok meg en sjekk av motoren før turen, tok av deksler og kikket rundt oppi. Da fant jeg at splitklipset som holder girwiren til girstaget, kun var stukket oppi hullet sitt uten å ha blitt splittet etterpå. Det kunne jo ha vibrert opp og ut, med spennende følger! Av "kompensasjon" fikk jeg "kranglet" meg til en ankervinsj uten kostnad, og annet utstyr kunne kjøpes for nettopriser... Men etter å ha lest reportasjen i Båtliv nr6, ser jeg at problemet med skjev båt vil forsterkes ved vinsjmontering... Nordkapp flyttet batteriene i reportasjebåten over i andre siden for å få bedre balanse på båten. Hvis jeg monterer vinsjen selv, må jeg da flytte batteriet over på andre siden selv? Selvom Nordkapp vet dette er en "case"... Og det har aldri kommet folk fra Nordkapp med helikopter til meg , jeg har måttet levere båten på verksted selv og brukt tid og penger på det... Jeg har prøvd å ikke tenke på klattet med båten, og kun nyte turene, men fjusking og tregstartet motor, samt hakker i topcoat hver gang jeg åpner kalesjegarasjeluka, pluss andre ting, gjør at det hele ligger å gnager i bakhodet. Det er en ting som ikke direkte kan måles i kroner og ører, men det amputerer noe av gleden ved båten... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Brizo Svart 20.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Hei Kjetil1, jeg vet hvordan du har det. Prøv å opphev kjøpet eller en ny båt. Gjør også Y-S og Nordkapp oppmerksom på dette forumet. Er selv oppi en reklamersjons sak med et annet merke. Kan dessverre ikke komentere dette ennå, da det vil få konsekvenser får meg. Men lover å komme tilbake med mine erfaringer senere om dette svenske KVALITETS merket. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 20.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Det skal du hvertfall ha 'Kjetil1', du er en tålmodig sjel. Jeg hadde tiltet overende for lenge siden og forlangt nytt eller heving. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Brizo Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 Hei Kjetil1, jeg vet hvordan du har det. Prøv å opphev kjøpet eller en ny båt. Gjør også Y-S og Nordkapp oppmerksom på dette forumet.Er selv oppi en reklamersjons sak med et annet merke. Kan dessverre ikke komentere dette ennå, da det vil få konsekvenser får meg. Men lover å komme tilbake med mine erfaringer senere om dette svenske KVALITETS merket. Da kan jeg komme med glad nyheten for meg. Fikk i dag tlf. ifra importøren for min båt. De kunne fortelle at jeg skal få en helt NY båt våren 2010. Ble selvfølgelig veldig glad. Fikk tidlere en helt ny seilebåt i fra Normar og denne gangen er det Oslo Båtsenter og Nimbus som viser seg ifra sin seriøse side. Hurra for de seriøse forhandlere! :flag: Og igjen Kjetil1, stå på!! Mvh My Tax Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 21.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 Jo, ny båt kunne vært noe. Men imellomtiden går jeg og lurer på hva som skjer. Og lysten på å montere gassdempere og støtter på luker og div annet utstyr er minimal, da jeg ikke vet om jeg gjør det til ingen nytte. Var ute i dag hos favoritt forhandleren min og fikk tilbud på en ny 250 Suzuki. For selvom E-tec'en har rå lyd, er tålmodigheten brukt opp ang fjusk og tregstart. Den skal visstnok starte på første stempel på topp, og det har ikke min vært i nærheten av. Og det mangler visst 3-4 knop på toppfarten... Får vel sende alle mine e-poster både sendte og mottatte og link til denne tråden til Forbrukerrådet og se hva de har å fare med... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
ADNOH Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 Selg Norkappen og kjøp deg en ekte Norsk båt! skulle anbefalt deg Skibsplast, men de leveres ikke lengre med brukandes motorer desverre! - jeg vil derfor anbefale deg en ny Ibiza med en herlig Suzuki v6! - er en knallbra båt og motor som har topp kvalitet! Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Kjetil1 Svart 21.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 Skibsplasten har aldri tiltalt meg, og Ibizaen går det 14 av på dusinet, så da er det ikke mi greie. Dessuten synes jeg de er litt for stive i pris... Men den nye 26foteren må jeg innrømme er fin ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Bjerknez Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 (redigert) Skal tro om du også har fått en "mandags-båt" slik som 'Bjerkenes' har..Trodde nordkapp var gjennomført og bra jeg.. eller er det vært slik med flere nordkapp-båter.. Hei der! Ikke diss båten min'a! Det ermotoren som har vært problemet for meg. Båten er i den sjønneste orden. Rett skal være rett.... hehe. Det finnes både "mandagsbåter" og "mandagsbrukere"... Frekk? *Når jeg tenker etter så kan begge disse påstandene gå til min fordel* Mandagsbåt: Jeg har ikke gjort noen feil, og kan skylde på forhandler. Mandagsbruker: Båten/motoren min er helt perfekt... det er bare jeg som var litt uerfaren EDIT: Er nok ingen tvil om at det var en svakhet med motoren min. Men at jeg slet en stund for å optimalisere tiltingen samt diverse andre ting er riktig. Men dog har ikke dette noe med motorproblemene å gjøre. Jeg mener derfor at det var en svakhet med motoren. Noe forhandler var klingende enig med meg i. Mekaniske lyder dukker ikke opp etter litt testinger av toppfart etc. Er jo turtallsperre på motoren som skal forhindre slikt. Redigert 21.Juli.2009 av Bjerknez (see edit history) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
KenBjork Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 sant sant, beklager så mye Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Bjerknez Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 sant sant, beklager så mye Tilgitt Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Kjetil1 Svart 24.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2009 Da fikk jeg telefon og mail fra Nordkapp Boats. De vil komme og hente båten og ta den med til Sarpsborg, i høst etter endt sesong. Der vil de gå over båten og utbedre det som ikke er gjort, og det som ikke er godt nok ellers. De vil få orden på motoren, og montere ankervinsjen jeg har fått "kranglet" meg til kostnadsfritt, og levere den til meg i shipshape til våren. Altså da også ha den i vinteropplag hos dem. De vil på den måten påse at det ikke er noe å sette fingen på, når de er ferdige med den. Så det virker som om de endelig tar tak i saken og "årnær opp". Akkurat vinteropplaget er jeg ikke så overbegeistret for. Har/hadde planer om montering av forbruksbatteri og litt div i vinter, siden jeg ikke har villet gjøre slikt nå grunnet usikkerhet om båten. Men dette viser jo at de tar saken seriøst (håper jeg), og det blir Nordkapp's egne (norske) folk som tar reperasjonen denne gang. Jeg kan nok ikke stå på at jeg vil ha ny båt eller hevet handel, sålenge de har tilbudt denne løsningen, selv om jeg fremdeles er usikker på båten... Hva tror mengden? "Deal, or no deal"? Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Nautilus Svart 24.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2009 Jeg syns det høres ut som en deal. Ankervinsj og vinteropplag er jo tross alt verdt noe. Dessuten liker jeg forhandlere/produsenter som tar tak og vil ordne opp. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 27.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2009 Etter at jeg fant masse mer støpefeil, og mailet Nordkapp Boats om dette, fikk jeg gledelig mail i dag. Nordkapp Boats henter min båt nå i høst, og til våren sender de en ny 2010-modell med min "gamle" motor på, samt de flytter over utstyr jeg har ettermontert og installerer start og forbruksbatteri med laderele. Ankervinsjen skulle jeg få en grei deal på. Den nye båten blir produsert på en annen fabrikk enn den gamle. En plass de har brukt før, der de ikke har hatt slike problemer på de 10 årene de hadde brukt dem... Så da beviser de at de er en seriøs produsent som ordner opp . kanskje -10 sesongen blir en bekymringsløs en ... Jeg var forresten en tur på Yachtsenteret idag og "snoket" på de tre båtene de har utstilt i butikken. Ingen av dem hadde tegn til blærer og støpefeil, så det er nok min som har vært en mandagsbåt av kaliber... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.