Jump to content

Hvordan ruse motor i fri? VP AD41B - sitter hendelen fast?

Capt'n

Recommended Posts

Hei,

Kan jo av og til være behov for å øke turtallet på den grønne klumpen (mens jeg ligger i ro), men jeg har ikke fått det til på normalt vis (med hendelen) siden jeg fikk denne båten.

Jeg sliter, presser, drar, trykker, lirker og forsøker det meste med denne hendelen..... men nope! Nothing. :nonod::confused::cryin:

Kjenner noen av dere til denne hendelen? Er det slik at noen hendler leveres uten mulighet for rusing i fri?

mai_2009_074.jpg

mai_2009_075.jpg

Vennlig hilsen Capt'n.

Yepp. Alle jeg har erfaring med er nettopp slik (trekke hendelen ut). Men det går ikke på denne, medmindre den har satt seg fast da. Jeg har tatt ganske hardt i for å trekke den ut, men nei. Fast. Har vurdert å forsøke brekkjern, men da MÅ jeg vite at det er beregnet å gjøre det på denne hendelen.

Vennlig hilsen Capt'n.

vivvi:

Tja, ikke et stort "kubein" da, men ett eller annet jern for å forsøke å brekke hendelen ut (dersom det er tanken med denne typen hendel).

Altså: finnes det i hele tatt hendler der det ikke er ment å trekke den ut for å kjøre i fri? Og i så fall; hvordan er det da meningen at man ruser motoren?

Åpne boksen står på planen ja, men ser ikke umiddelbart noe skrue som holder dekselet på plass. Kan det være av typen "napp av"-deksel (må vel frem med jernet her også :lol: )?

Det står fint lite om hendelen i instruksjonsboken også... :sad:

Vennlig hilsen Capt'n.

Ja, hør her :yesnod: nå fatter jeg håp her :smash:

Kanskje mangler det et deksel her. Og dersom det er et deksel med en knapp i som skal være der, ja da er jo saken grei.

Jeg skal sannelig forsøke med ett eller annet å stikke inn der.

Har noen av dere lik hendel som jeg har, slik at dere med sikkerhet kan si at her mangler et deksel?? :confused:

br

Capt'n

Vennlig hilsen Capt'n.

Jo, det er riktig Bitteliten. Det er en knapp under håndtaket, men det er utløseren for drevet når det står/skal i beach-stilling (om du forstår)...

Da må jeg holde inne denne knappen (med knyttet neve) samtidig som jeg kjører trimmen på drevet (med tommelen), helt til drevet er i "normalområdet", da behøver jeg ikke holde denne inne.

Det som jeg har stusset på flere ganger er at dette er en vippebryter (kan vippes både til ene og andre siden).

Begynner å fundere litt her nå, kan det være at vipp til ene siden er drevutløseren og vipp til andre siden er fristilling??? :confused:

Hmm... skulle ønske jeg var i båten nå, er dessverre på hytta. Jeg tror likevel (uten at jeg har tenkt så mye over det) at drevutløseren har fungert uansett hvilken side jeg har vippet denne til, og da kan vel ikke denne ha noe med fristillingen å gjøre....

Vennlig hilsen Capt'n.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...