Capt'n Startet 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2009 Hei, Kan jo av og til være behov for å øke turtallet på den grønne klumpen (mens jeg ligger i ro), men jeg har ikke fått det til på normalt vis (med hendelen) siden jeg fikk denne båten. Jeg sliter, presser, drar, trykker, lirker og forsøker det meste med denne hendelen..... men nope! Nothing. Kjenner noen av dere til denne hendelen? Er det slik at noen hendler leveres uten mulighet for rusing i fri? Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
vivvi Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Det mest vanlige er å trekke hele hendelen ut, får så å skyve den fremover i "fri". Er iallefall slik alle jeg har vært borti. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Capt'n Svart 2.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Yepp. Alle jeg har erfaring med er nettopp slik (trekke hendelen ut). Men det går ikke på denne, medmindre den har satt seg fast da. Jeg har tatt ganske hardt i for å trekke den ut, men nei. Fast. Har vurdert å forsøke brekkjern, men da MÅ jeg vite at det er beregnet å gjøre det på denne hendelen. Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
vivvi Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Hva med å åpne boksen for å se hvordan det ser ut. Der skal du også klare å se hvordan den frikoples. Blir også mulighet for smøring i tillegg... Brekkjern høres litt voldsomt ut, men hva gjør man ikke Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Capt'n Svart 2.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 vivvi: Tja, ikke et stort "kubein" da, men ett eller annet jern for å forsøke å brekke hendelen ut (dersom det er tanken med denne typen hendel). Altså: finnes det i hele tatt hendler der det ikke er ment å trekke den ut for å kjøre i fri? Og i så fall; hvordan er det da meningen at man ruser motoren? Åpne boksen står på planen ja, men ser ikke umiddelbart noe skrue som holder dekselet på plass. Kan det være av typen "napp av"-deksel (må vel frem med jernet her også )? Det står fint lite om hendelen i instruksjonsboken også... Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Seamann Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Ser du hullet i den blanke skruen? Der tror jeg at det mangler noe. Prøv finn noe som går inn i hullet. Trykk den inn og du skal kunne ruse motoren Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 På min trykker jeg inn knappen nede der armen går inn på akslingen for å frie den ut. Deretter slår den inn igjen når du slår ned til tomgang. Sikker på at det ikke er noe liknende hos deg? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Capt'n Svart 2.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Ja, hør her nå fatter jeg håp her Kanskje mangler det et deksel her. Og dersom det er et deksel med en knapp i som skal være der, ja da er jo saken grei. Jeg skal sannelig forsøke med ett eller annet å stikke inn der. Har noen av dere lik hendel som jeg har, slik at dere med sikkerhet kan si at her mangler et deksel?? br Capt'n Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Seamann Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Ja eg har lik bare den er dobbel. Og sjå meg er det et deksel der den blanke skrue er, med en plastikk dinks som går inn i hullet. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 (redigert) ser definitivt ut som om det mangler et deksel. kanskje det er hele mutteren som skal trykkes inn? dette er den nærmeste jeg finner i VP katalogen for i år Redigert 2.Mai.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 2.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 (redigert) Har trykket på mutteren til fingeren ble blå, så jeg tror ikke hele mutteren skal inn. Jeg heller til teorien om at her mangler et deksel. Får forsøke en e-post til den lokale VP-pusheren på mandag og høre om dette er en reservedel dem kan skaffe... Redigert 2.Mai.2009 av Capt'n (see edit history) Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 det er ikke en knapp på undersiden av håndtaket på toppen da? mener å huske at jeg har vært borti et håndtak der man trykket inn knappene på indersiden med fingrene - omtrent som når man knytter neven Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 2.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Jo, det er riktig Bitteliten. Det er en knapp under håndtaket, men det er utløseren for drevet når det står/skal i beach-stilling (om du forstår)... Da må jeg holde inne denne knappen (med knyttet neve) samtidig som jeg kjører trimmen på drevet (med tommelen), helt til drevet er i "normalområdet", da behøver jeg ikke holde denne inne. Det som jeg har stusset på flere ganger er at dette er en vippebryter (kan vippes både til ene og andre siden). Begynner å fundere litt her nå, kan det være at vipp til ene siden er drevutløseren og vipp til andre siden er fristilling??? Hmm... skulle ønske jeg var i båten nå, er dessverre på hytta. Jeg tror likevel (uten at jeg har tenkt så mye over det) at drevutløseren har fungert uansett hvilken side jeg har vippet denne til, og da kan vel ikke denne ha noe med fristillingen å gjøre.... Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Capt'n Svart 3.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Da har jeg på gang en ordning her. Får tak i deksel med knapp som vi tror og håper passer. Stor takk til Seamann for hjelp Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Capt'n Svart 12.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Da er problem løst. Seamann hjalp meg med deksel og "tapp" så nå er det bare å trykke inn knappen så kan jeg ruse så mye jeg vil 1000 takk Seamann Båtplassen er suveren Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.