Jump to content

Verdens lykkeligste bursdagsbarn!


Walter_S

Recommended Posts

https://baatplassen.no/i/style_emoticons/default/seeya.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":seeya:" border="0" alt="seeya.gif" /> Hei, kjære baatplassen-venner!

 

Undertegnede har blitt ett år eldre og i den anledningen ble jeg i dag forært "VERDENS BESTE BURSDAGSPRESANG!" - en baatplassen.no-vimpel!!!!! - av min svigersønn, selveste JIBB - som også er baatplassen-medlem her! :lol:  :lol:  :wink:

 

Jibb, som sammen med meg skal besøke VERDENS FØRSTE OFFISIELLE BAATPLASSENTREFF, skjønte nok at kafteinen somlet i det lengste med å bestille vimpel selv, så han tok like godt affære selv! Overraskelsen var desto større. Takk, Jibb!

 

En lykkelig baatplassen-vimpel-eier! Bildet er tatt hjemme på veranda'en, med utsikt til Kjøkøysundet. I bakgrunden båten "FLUKT". Der skal vimpelen veie - tvers overfor Puttesundbrua, nest ytterst på Baardsenbrygga. Alle baatplassen-venner som seiler forbi (på vei til Sverige?) får anledning til å beskue denne flotte vimpelen, og gi 3 støt i hornet!!  :lol:

:lol:

 

Men det er historie nå. Jeg er stolt over å føre SKIKKELIG vimpel heretter og å vise hele verden at jeg tilhører denne fantastiske gjengen her på baatplassen!

 

 

Fortsatt God Pinse, båtvenner!

:lol:

Walter_S

 

P.S.: Litt usikkert på det med vimpelen nå. Skal den veie kun når man er ombord, eller skal / kan den være på plass hele sommeren? Noen idéer om det?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye med dagen Walter_s :wink:

Må jo si at som en viktig bidragsyter her, er du rimelig treg til å få den en vimpel.  Hadde jeg visst det skulle jeg nesten ha kjøpt en til deg..

Men uansett, gratulerer så mye med dagen..

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med vimpel og dagen.

P.S.: Litt usikkert på det med vimpelen nå. Skal den veie kun når man er ombord, eller skal / kan den være på plass hele sommeren? Noen idéer om det?

Vimpelen min henger i masta hele året. Om vinteren ligger masta stuet bort på garasjeloftet, men vimpelen er fortsatt i masta.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Hvor viktig det er å ha en vimpel for å gjenkjenne med-medlemmer fikk jeg erfare Pinseaften da jeg møtte (tror det var det, i hvert fall?) M/Y Ellen Marie i Kjøkøysundet på SV-gående, og like etter en annen motorbåt (UFO = Unidentified Floating Object  :lol:) i samme retning, begge to med vår vimpel!

Hei,  og Gratulere med dagen Walter_S  :flag:

 

Båtene du møtte i kråkerøysundt var ganske riktig M/Y Ellen Marie og M/B Månestråle, begge med baatplassen vimpler, selvfølgelig  :wink::lol:

Pinsehelgens strålende rundttur gikk bl.a gjennom kråkerøysundet.

Rundtur: Langesund - Stavern - Strømstad - Fredrikstad - Verdens ende - Nevlunghavn - Langesund.

 

Kjente deg igjen Walter, og fint at du fra nå har vimpel  :smiley:

 

Hilsen, solbrent Månestråle som fra i dag må venne tilbake til livets "tørre" side.....

Men bare vent til fredag..................  :wink:  :smiley:

 

Vi sees på Valle alle sammen!  :cryin:

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Link to post
Share on other sites

:wink:

 

Grattis med dagen, Walter :wink:

 

Helt riktig, vi var i Kjøkøysundet, og jeg speidet litt etter båten din, men la ikke merke til at vi møttes, desverre.   Det var M/B Maanestraale som gjorde meg oppmerksom på deg, men da var vi allerede passert.  

 

Til Thor;

Ha ha... ja, en egen VHF høytaler på FB'n hadde gjort susen.  Bruker kun en Garmin håndholdt der oppe, men den pleier å ta inn alt som er hvert å høre på, iallefall i nærheten. :smiley:

 

Hva slags båt var det du førte?  Hvor i Vrengensundet var det?

 

 

Forøvrig har vi speidet etter vimpler hele pinsen på strekningen Langesund-Stavern-Strømstad-Kjøkøysund-Hankø-Vallø-Tjøme Øst-Verdens Ende-Hvasser Øst-Vrengen-Tønsberg Tønne-Svenner-Nevlunghavn-Langesund uten å se en eneste vimpel :smiley:

 

 

M/Y Ellen Marie

(..som endelig har gått gjennom Rakkebåene, en barriere er brutt :cryin:)

:flag:

Link to post
Share on other sites

Gratulere med dagen Walther :sad::cryin::flag:

 

Hilste på deg ved Arisholmen igår og vimpelen bør henge på så lenge båten er på vannet. Så du var opptatt med rensing av fisk, ble det mye :cool::sad:?

 

Mvh

Heira. :sad:

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Link to post
Share on other sites

..........Hilste på deg ved Arisholmen igår og vimpelen bør henge på så lenge båten er på vannet. Så du var opptatt med rensing av fisk, ble det mye?......

Så det var DEG!

Lurte lenge hvem det kunne være, ser du. Kjente ikke igjen båten fra "Avataren" din - litt vankelig å få det rette inntrykk der.

 

Du verden, for en flott båt!! Før jeg oppdaget vimpelen din, ropte jeg til svigersønn - som stod til rors - at: "Se den flotte trebåten som seiler forbi oss på styrbord!"

 

Du må gjøre noe med Avataren din, slik at flere skal kunne se "møbelet" ditt!  :cool:

 

Det ble 5 torsk og 1 lange, i går. Men slapp ut det meste igjen, p.g.a. varmen. Tok og fileterte 2 torsk på akterdekket i det du seilte forbi meg.

 

Så du var på vei opp ælva til Sassjbårr! Ja, du hadde et stykke igjen, da!

 

Mvh

Walter_S

:flag:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei Walther.

 

Det bildet som ble brukt var  ikke særlig egnet for den størrelsen som "avataren" krever men jeg må prøve og få til noe bedere med tiden

Mvh Heira :puke:

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Link to post
Share on other sites

.............Du har vel vimpelmast?

Joda, Lasse - og hvilken vimpelmast! Nesten det peneste på hele båten! Hvis den ikke er i syrefast stål, så er den i hvertfall blank forniklet. Ordentlig pen, serru!  :cool:

 

show_image_stream.php?bid=10540295&dx=305&dy=495  :cool:show_image_stream.php?bid=10540296&dx=418&dy=495

 

hadde egentlig ikke tenkt å legge ut flere bilder, for makan til selveksponering (selvskryt?)  :puke: skal man lete etter........men siden du spør, så......... :flag:

 

Pen vimpel!  :puke:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

 Alle baatplassen-venner som seiler forbi (på vei til Sverige?) får anledning til å beskue denne flotte vimpelen, og gi 3 støt i hornet!!

Hallo Walter.

En litt forsinket gratulasjon, men har av naturlige årsaker vært opptatt i helgen. ( På båttur, selvsagt  :puke:)

Har seilt forbi deg og tutet allerede. Fikk jo bare beskuet båten uten vimpel, men det var ikke verst det heller. Var litt tidlig ute jeg, da. Lørdag 22 mai engang på dagen. Husker ikke tidspunktet, men du var i båten.

Lagt inn av: M/Y Ellen Marie Lagt inn: 31/05/04 21:33  

Forøvrig har vi speidet etter vimpler hele pinsen på strekningen Langesund-Stavern-Strømstad-Kjøkøysund-Hankø-Vallø-Tjøme Øst-Verdens Ende-Hvasser Øst-Vrengen-Tønsberg Tønne-Svenner-Nevlunghavn-Langesund uten å se en eneste vimpel  

Var på Verdens Ende selv fra søndag til mandag. I tillegg lå Cita der helt innerst. Han hadde ligget der hele helgen tror jeg. (jeg ble kallet opp på vhf'en av ham nemlig, da jeg virret rundt for å se etter plass. Det var jo smekk fullt der. Takk til Cita for tipset.) I tillegg var Nordan i området rundt Tjøme. Det var førøvrig det eneste jeg har sett av vimpler også på turen.

Hørte forresten at Månestråle ble kallet opp på vhf'en også.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...